Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

2.0 DCI - DF012 , DF646


kilerfosa
Zarejestrowani

op Witam Wszystkich,..

Kilka dni temu w moim Scenic II 2.0 DCI pojawił się problem.. Sprawdź ESP , sprawdź wtrysk . Po podpięciu Clipa :

ESP
 
DF193 - nieprawidłowe informacje z sieci multipleks.

Wtrysk

DF012  - napięcie zasilania nr.2 czujników.
DF647 - Regulacja położenia zaworu EGR

Wszystkie błędy jako przemijające - dające sie wykasować.

Po usunięciu błędów , odpalenie silnika - komp nie zgłasza błędów , dodaje gazu i zgłasza po kolei DF012  potem DF193 i na sam koniec  DF647.

Od wczoraj doszedł stały błąd  :

DF646 Czujnik regulacji położenia przepustnicy powietrza dolotowego.

W chwili wystąpienia błędu  DF012 napięcie na czujniku EGR   wg Clipa spada do ok 2V
Pedał gazu podmieniony -- identyczne objawy.

Proszę o pomoc.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Zacznij od wyczyszczenia przepustnicy i zaworu erg. Jeśli przepustnica sieje błędami będzie wywalać błąd esp. Jeśli masz możliwość prześledź prace map sensora, potrafi generować bardzo wiele błędów dotyczących pracy przepustnicy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
kilerfosa
Zarejestrowani

op Ok dzieki.Jutro kupie preparat i zajmę sie przepustnicą i EGR - na 100% nie zaszkodzi. Jednak na moje oko to nie z tyi elementami jest problem. Po wypięciu EGRA i przepustnicy nadal w chwili ruszania wywala błąd  DF012 ... po rozwinięciu szczegółów tego błędu widnieje info ze zasilanie za niskie napięcie.

Odpowiedz
Kulpas
Zarejestrowani

Siemka

Odpowiedz
jasiuzkl
Zarejestrowani

Witam z Kołobrzegu

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
kilerfosa
Zarejestrowani

op UPsss nie przywitałem się ale juz naprawiłem swój błąd..

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(03-05-2019, 18:53)kilerfosa napisał(a): Ok dzieki.Jutro kupie preparat i zajmę sie przepustnicą i EGR - na 100% nie zaszkodzi. Jednak na moje oko to nie z tyi elementami jest problem. Po wypięciu EGRA i przepustnicy nadal w chwili ruszania wywala błąd  DF012 ... po rozwinięciu szczegółów tego błędu widnieje info ze zasilanie za niskie napięcie.


Ja bym obstawiał map sensor lub przepustnice, parametry obu można sprawdzić clipem. A i profilaktycznie odłącz preostat


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-05-2019, 21:51 przez siwusek216.)

Odpowiedz
kilerfosa
Zarejestrowani

op Niestety czyszczenie nie pomogło. Nawiasem mówiąc Siwusek216 fajny poradnik zrobiłeś odnośnie EGRA .. Biggrin Gdyby nie on to ciężko by było...

Czujnik ciśnienia klimy odłączony - bez zmian.

Map sensor pracuje poprawnie.

Problem faktycznie może leżeć po stronie przepustnicy. Czy po zdemontowaniu ma ona być w pozycji otwartej ? Moja po demontażu była otwarta na maxa.

Kontekst błędu DF646 orz parametr PR747 (Położenie przepustnicy dolotowej) nie zmienia się na biegu jałowym i np przy 2tys obr zawsze jest 99.4 %

Po odpięciu przepustnicy parametry bz. 99.4% otwarcia. Wygląda jakby poleciała przepustnica lub wiązka sterująca przepustnicę.

Zastanawia mnie jednak błąd DF012 (napięcie zasilania nr.2 czujników) - czy nie ma on czegoś wspólnego z samą wiązką lub EKU ?

Błąd występuje przy wpiętej jak i wypiętej przepustnicy..

Odpowiedz
kilerfosa
Zarejestrowani

op Kolejny dzień walki z 2.0 DCI :/ Czy posiada ktoś opis wyprowadzeń przepustnicy w 2.0 DCI ?

Wg opisu z serwisówki
SID301
Nr Vdiag: 44
Nr programu: B1

1 pin zasilanie 12V
2 pin masa
3 pin pusty
4 pin położenie przepustnicy
5 pin wyjście sterownia

Niestety u mnie na przepustnicy nie występuje zasilanie 12V a niecałe 5V..

Gdyby ktoś miał opis do przepustnicy 8200330810--E byłbym wdzięczny

Odpowiedz
kilerfosa
Zarejestrowani

op Przepustnica wymieniona . Błąd DF646 zniknął. Temat przepustnicy rozwiązany.

Nadal występuje przejściowo błąd DF012 - (napięcie zasilania nr.2 czujników) zaraz po wystąpieniu błędu na LCD komunikat sprawdź ESP.

Pedał gazu podmieniany - nic to nie dało.

Gdzie jeszcze szukać ? ?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości