Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

2.0 140KM benzyna - kilka pytań


morth
Zarejestrowani

op Witam. Mam kilka pytań odnośnie powyższego modelu.

Po zakupie miesiąc temu zamontowałem gaz, oraz dałem auto do warsztatu na wymianę płynów, silnik został zalany olejem total 5W30. Po zrobieniu około 4500km (większość autostradami przy średniej prędkości 130kmh) na gazie musiałem dwukrotnie dolewać oleju, w sumie 2 litry. Czy ten silnik tak ma, czy może powinienem się martwić? spaliny są bezbarwne, wycieków brak (poza poceniem się miski olejowej która została uderzona, tak powiedzieli na warsztacie). Kolejne pytanie to check engine, po włożeniu karty jest przeprowadzany test ka którego zakończeniu wyskakuje komunikat ' wszystko ok' ale 'check' się pali, po odpaleniu silnika już znika a podpięty komputer nie znajduje żadnych błędów, czy tak powinno być?
I ostatni pytanie, w dokumentach  mam napisane, że jest to scenic 3 (5 miejsc) a wygląda jak grand, rózne dekodery VIN oraz strona renault podają naprzemiennie te dwa modele, jak finalnie sprawdzić co to za model ?
PunkRock86 napisał 06-07-2021, 09:10:
Zgodnie z regulaminem forum :

pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.

Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-07-2021, 09:10 przez PunkRock86.)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Check pali się dopóki silniki nie zostanie uruchomiony, nadwozie wersji grand występowało jako 5 i 7 miejscowe.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

2 litry na 4500 km to moim zdaniem stanowczo za dużo ! Jeśli leje się z "uderzonej" miski to skąd zwłoka z jej wymianą ?

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
morth
Zarejestrowani

op
(06-07-2021, 09:10)PunkRock86 napisał(a): 2 litry na 4500 km to moim zdaniem stanowczo za dużo ! Jeśli leje się z "uderzonej" miski to skąd zwłoka z jej wymianą ?

mechanik stwierdził, że jedynie się 'poci' a wymiana nie jest konieczna na już

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

W F4R tylko starszej generacji dopuszczalne było około 0.7 l na 10 000 km. A u Ciebie wyjdzie druga wymiana na dolewki. Stanowczo coś bardzo jest nie tak.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

(06-07-2021, 09:17)morth napisał(a): W F4R tylko starszej generacji dopuszczalne było około 0.7 l na 10 000 km
dokładnie, mi wychodzi że ok 1litra ginie w każdym razie z maksymalnego paska znikają 2 kropki od wymiany do wymiany, u mnie poci się pokrywą rozrządu ale nie ruszam tego bo trzeba rozpiąć rozrząd, czekam do wymiany rozrządu za jakieś 20 tys. km.

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

Przy takim poborze to raczej mało prawdopodobne że nie widać spalania oleju w spalinach.

Nie wiek czy turbina nie zjada

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
Kornel2
Zarejestrowani

Wersja 136km nie ma turbo.


Mam tą jednostkę od 3 lat. Na początku założyłem gaz. Jeżdżę ok 10k rocznie i stan nie zmienia się w tym okresie.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

(06-07-2021, 08:27)morth napisał(a): Witam. Mam kilka pytań odnośnie powyższego modelu.

Po zakupie miesiąc temu zamontowałem gaz, oraz dałem auto do warsztatu na wymianę płynów, silnik został zalany olejem total 5W30. Po zrobieniu około 4500km (większość autostradami przy średniej prędkości 130kmh) na gazie musiałem dwukrotnie dolewać oleju, w sumie 2 litry. Czy ten silnik tak ma, czy może powinienem się martwić? spaliny są bezbarwne, wycieków brak (poza poceniem się miski olejowej która została uderzona, tak powiedzieli na warsztacie). Kolejne pytanie to check engine, po włożeniu karty jest przeprowadzany test ka którego zakończeniu wyskakuje komunikat ' wszystko ok' ale 'check' się pali, po odpaleniu silnika już znika a podpięty komputer nie znajduje żadnych błędów, czy tak powinno być?
I ostatni pytanie, w dokumentach  mam napisane, że jest to scenic 3 (5 miejsc) a wygląda jak grand, rózne dekodery VIN oraz strona renault podają naprzemiennie te dwa modele, jak finalnie sprawdzić co to za model ?

Normalnie to ten silnik nie bierze oleju, miałem taki w Lagunie 3 i było ok po wymianie oleju na Motul, na elfie trochę potrafił wziąć- nie warte uwagi, może pół litra na 10000 km. 
Zmierzcie ciśnienie na cylindrach, może pierścienie zapieczone albo uszczelniacze na zaworach już twarde. 

Jaki przebieg?

Check ma się palić puki silnika nie uruchomisz, jak gaśnie i nie ma błędów to wszystko w porządku.
Grand nie był tylko 7-osobowy, szczerze mówiąc masz szczęście że jest 'tylko' 5-osobowy. W którymś roku była zmiana i były przeważnie 5-osobowe, z początku produkcji na odwrót.

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Mój poprzednik Sc2 wersja Conquest 2008r. 2.0 16V F4R, którego miałem praktycznie od nowości pobierał około 0,1-0,2L oleju na 1000km.
Przed Sc2 miałem Sc1 ph2 z 2.0 16V F4R z LPG, który obierał podobne ilości oleju
LPG nie ma nic wspólnego do ubywania oleju.

Ale z tego co widzę w opisie, kolega ma Sc3 ph1 2,0 16V, a to silnik M4R Nissan/Renault, a nie 2.0 16V F4R Renault.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-07-2021, 19:12 przez h4jt.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości