kacper4032
3
0
1
0
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Częstochowa
op
Witam,
Niedawno miałem (nie)przyjemność doświadczyć rozbiegania mojego Scenica, na szczęście nie dałem mu za bardzo się wkręcić na obroty i z silnikiem jest wszystko w porządku. Oddałem auto do mechanika, wyczyścił cały dolot, zmienił odmę bo miałem zapchaną, turbo zostało zregenerowane. Problem jest w tym, że 2 dni przed rozbieganiem auto zaczęło świszczeć, myślałem że to turbo ale na początku było tak, że raz świszczało i auto nie miało mocy, a jak nie świszczało to była moc. Teraz po naprawie słychać turbo głośniej i jakby na niższych obrotach. Wydaję mi się, że problemem może być EGR, ale chciałem się doradzić zanim pojadę do mechanika. Miał ktoś kiedyś taki problem ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2017, 20:28 przez Mati.)
•
Lepus
1,432
7
371
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 03-06-2017, 19:28
U mnie nic nie świszczy. Mam taki sam silnik, i na wszelki wypadek zaślepiłem EGR. A wymieniłeś zawór odmy? Bo na pewno był padnięty. To jest to okrągłe pudełko co idzie od odmy do turbiny. Ma zapobiegać dostawaniu się par oleju do turba.
ps modzi są na zlocie, dlatego w wątku przywitania powinieneś umieścić kolejny post
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
Oktawiusz
14,817
56
2038
683
INNY
2019
INNY
Sokołów Podlaski
CLIP i sprawdzenie pracy EGR, turba, kiedy wstaje, w jakich zakresach działa. Bez tego to wróżenie z fusów.
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
•
haszczurur
2,440
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Napisałeś, że po regeneracji słychać turbo głośniej. To znaczy gwiżdże, wyje? Zgodzę się z Oktawiuszem, że należy podłączyć Clip. Wtedy będzie wiadomo jakie są parametry pracy turbiny, czy coś wskazuje na nieszczelność w układzie (dziurawy intercooler bądź nieszczelność na połączeniu rur). A jak z mocą?
Czy po włożeniu regenerowanej turbiny od razu była głośna czy nastąpiło to po jakimś czasie? Nie napisałeś czy mechanik wymienił olej, filtry, czy zdemontował i umył chłodnicę oleju (podstawa filtra oleju). Czy umył i sprawdził drożność przewodów turbiny (zasilającego i odprowadzającego olej), jakie jest ciśnienie oleju na silniku jak też na turbinie, czy założyłeś nowy zawór odmy o którym pisze Lepus? Czy odkręcana była miska olejowa aby zobaczyć czy nie znajdują się tam jakieś opiłki metalu bądź coś co świadczy o uszkodzeniu silnika? Niestety to są podstawy.
•
kacper4032
3
0
1
0
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Częstochowa
op
Byłem dzisiaj u mechanika i jak na "złość" egr się domknął i wszystko ucichło. Tak, to wina egr'u, u mechanika na komputerze był błąd z tym związany. Usunął błąd, przejechałem się auto nagle zaczęło przyśpieszać jak na swoje 120KM mocy. Wróciłem do mechanika i znów pojawił się błąd, lecz egr działa poprawnie i nie czuć spadków mocy podczas przyśpieszania. Będę się trzymał powiedzenia "Jeździć, obserwować" i jeśli będą problemy to będzie mnie czekała wymiana egr'u bądź też zaślepienie jego. Głośny dźwięk turbiny to przez otwarty egr, turbinka śmiga, pompuje ładnie. Sam silnik jest zdrowy i wszystko w jak najlepszym porządku, świeży olej i filtr.
•
Lepus
1,432
7
371
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 05-06-2017, 10:13
Ja radzę zaślepić, to tylko wyjdzie na zdrowie, Tobie i szczeniakowi
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
sylwo19
14
0
0
1
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Stuchowo
sylwo19
Zarejestrowani
— 03-10-2017, 11:45
Witam
Mój Scenic stracił moc Na wolnych obrotach tak do 2000 tysiecy jedzie w miare normalnie ale powyżej ledwo jedzie max to 80 km/h. Wygląda na to ,że turbina się nie włącza bo lekko gwizdała a teraz jej nie słychać , po odłączeniu przepływki strasznie kopcił ale w mocy nic sie nie zmieniło. egr czyszczony ok 9 miesięcy temu po jego odłączeniu tez bez zmian. Podcisnienia od zaworu turbiny sprawne ale sam zawór nię wiem jak sprawdzic . Komputeri deska rozdzielcza nic nie pokazuja. Pomysły mi sie wyczerpały. Mechanikowi chyba też. Ten samochód to jedna wielka zagadka , niedawno walczyłem z modułem blokady kierownicy i rozrusznikiem a teraz to.
•
|