1.9 DCI niskie ciśnienie oleju na zakrętach i przy hamowaniu.
Sprawdź przewód do czujnika ciśnienia oleju. Obstawiam na przetarty i dotyka masy.
Wysłane z mojego CAM-L21 przy użyciu Tapatalka
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
Może też być opiłek w oleju, który dostał się do szczeliny w obudowie czujnika i zwiera bardzo cienkie druciki wewnątrz.
Prościej i bezpieczniej na początek sprawdzić wiązke #Wytapatalkowane Sory, teraz skumalem o czujniku ciśnienia. A pomyślałem o czujniku poziomu który podobnie się zachowuje czasem u mnie (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2019, 20:24 przez Trodor.)
Słaba pompa oleju.
Objawia się na zakrętach, pod górę i przy wszelkiego rodzaju zwiększonym wysiłku silnika. Miałem to samo jak jeździłem w koło komina wszystko było pozornie ok. a jak pojechałem na wakacje i auto dostało w tyłek objaw był taki jak opisałeś. Po powrocie z wakacji silnik poszedł na złom a turbina do regeneracji. Problem silników 120km polega na mało wydajnej pompie oleju dlatego w silnikach 130km została ona zmodyfikowana. Pompa ta nie daje należytego ciśnienia (1.5 bara na wolnych a 4.5 na 3000 obr. biegu jałowego powinna dmuchać) u mnie było 0.2-0.3 bara na wolnych i niecałe 2 na 3000 obr. biegu jałowego. Do tego czujniki ciśnienia są na tyle g...wniane, że wywalą brak smarowania dopiero wtedy jak silnik przez dłuższy czas chodzi na sucho. Co to za czujnik żeby przy spokojnej jeździe nie pokazał błędu jak ciśnienie oleju na wolnych obr. zamiast 1.5 bara wynosi 0.3 bara.
op
Przejechałem ze 100km wokół komina, kontrolka zapala się na rozgrzanym silniku podczas zejścia z <2000 obr/min Dodanie gazu gasi kontrolkę. Tak więc zakręty i hamowanie nie mają tu nic do rzeczy.
Usterka wystąpiła podczas szybkiej jazdy S7, zjeżdżam do Maca a tu niespodzianka. Najpierw wylatywał komunikat raz na dzień, teraz non stop na gorącym. Zmiana oleju nic nie dała. Kupię jutro nowy czujnik ciśnienia. Oby to tylko on. Mimo wszystko zamawiam z internetów miernik ciśnienia i będę sprawdzał bo nic nie wiem. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2019, 14:18 przez kszyba.)
op
Dla zainteresowanych - jednak czujnik. Po zdjęciu wtyczki blaszka połączeniowa była w oleju. Czyli zrobiła się jakaś dziura w nim.
Wymienić da się, trzeba najlepiej mieć magnesowy łapacz do wyciągania, czujnik kilkakrotnie wypadał z palców i lądował w szczelinie nie do dostania. Odkręcałem odmę, przewody od filtra oleju podwiązałem w okolicach pompy próżni i jakoś poszło. Przydatna jest mała latareczka bo duża w ogóle niczego nie podświetla w tym miejscu. Ciśnienie na zimnym silniku wyszło mi mało precyzyjnym miernikiem z allegro najpierw ok 1.5 jałowe i ponad 4 przy 3000 żeby po kilku minutach zjechać do 0,7 i 3,8 szacunkowo, bo miernik z tych tańszych (na jeden w zasadzie pomiar) nie zwróciłem uwagi że ma skalę do 35Bar chyba projektowany dla jakichś pras lub siłowników. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości