Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.9 DCI 88KW koło pasowe alternatora konkrety


kszyba
Zarejestrowani

op Cześć. Czy wie ktoś  widział rozbierał jak to jest z tym kołem pasowym na alternatorze?
Na wolnych obrotach mam dudnienie pod maską a pasek wielorowkowy drga 2-3 cm.
Kiedyś pasek mi spadł i zauważyłem że albo sprzęgła nie mam albo się zepuło bo mogę kręcić wirnik altka  w obie strony.
Gdzieś wyczytałem że sprzęgło jest w SC I jest a jak to jest w SC II ???
Zadałem też pytanie na elektrodzie ale tam nikt nie wie albo udaje że nie wie.
Przekopałem internety wzdłuż i wszerz i doszedłem do wniosku że sprzęgła były we wszystkich dieslach poza 1.9 w SCII

Napinacz dobry sprawdzałem luzów brak, koło na wale wymieniane 4 lata temu i wygląda świeżo, pasek nowy.

Jakby co to dam sam rade wymienić to koło?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-01-2017, 07:16 przez kszyba.)

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

koło pasowe zdejmowałeś do sprawdzenia?
nie ma luzów, weź koło w ręce i dokładnie sprawdz czy aby na pewno jest jeszcze dobre czy nie ma poprzecznych luzów i czy guma sie nie rozwulkanizowała.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

op Zdejmować nie zdejmowałem, ale jest sztywne i raczej nie bije.
Spać mi nie daje ten alternator.

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Najlepiej w imadło wsadz jesli wizualnie jest Ok

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi maciej1486 za ten post post:
  • kszyba
dzajson
Zarejestrowani

Gdy byś miał sprzęgło na alternatorze i w dodatku uszkodzone to więcej niż 3 km byś nie przejechał.Towarzyszy temu uszkodzeniu potworny smród palonego paska wielokolorowego,więc u ciebie na pewno nie uszkodzone sprzęgło alternatora,na pewno niema 2.0 Pb ponieważ mechanik u którego wymieniałem owe uszkodzone sprzęgło dysponował alternatorem od 2.0

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi dzajson za ten post post:
  • kszyba
pio555
Junior Administratorzy

ja stawiam na koło pasowe
moje miało delikatny luz a tłukło jak diabli

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • kszyba
scrabi
Zarejestrowani

bez wyjęcia koła i sprawdzeniu go w rekch , ew w imadło wsdzić i próbować ruszać srodkową częscią to wróżenie.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:
  • kszyba
haszczurur
Zarejestrowani

O ile dobrze pamiętam to alternator w 1.9 nie ma sprzęgła, rolka obraca się na łożysku. Najprościej będzie zdjąć pasek osprzętu i sprawdzić luz. Z twojego opisu obstawiam koło pasowe wału skoro paskiem majta na 2-3 cm to raczej nie kółko alternatora.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • kszyba
jarcun
Zarejestrowani

A czy od lagun 2 i espace 4 podejdzie do naszych aut sprzegielko alternatora? Bo do scenica dedykowanych za bardzo nie widze

Odpowiedz
jarcun
Zarejestrowani

Eventualne czy ktos zna nr kola ze sprzeglem ktore podpasuje do naszych aut? Czu ktos to zakladal? Takie kolo zdecydowanie przedłuży żywot koła pasowego walu.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości