Też mam ten błąd DF1167 i zastanawiam się czy nie czepiać się tej sondy. Było potwierdzony że sonda walnięta? złe parametry? Jakiś odczyt?
1.6 dci sonda lambda i świece
(13-07-2023, 20:13)twilk7 napisał(a): Skoro masz błąd, to należy usunąć usterkę. Jaki opis błędy, dokładny. Błędu nie wywala na dece ale po odczycie pojawia się, po skasowaniu nadal jest. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-07-2023, 17:06 przez Neonixos666.) (16-07-2023, 06:51)twilk7 napisał(a): Jak klikniesz w ten błąd masz jeszcze jakiś opis? nie ma opisu, ogólnie na podglądzie, widać dobrze zmieniające się wartości napięć i jest tak jak powinno być od 0.2V do 0.8V. Po odpaleniu chwilę się rozgrzewa ale za jakiś czas widać dobrze wartości napięć i stosunek paliwa do powietrza.
Próba nie strzelba, skoro masz podejrzenia co do wartości wskazywanych przez MAP to go wypnij. Wiadomo będzie błąd, jak silnik popracuje po MAF może zniknie ten P1167? Błędne wskazania przepływomierza mogą zmieniać skład mieszanki i wyłapuje to sonda.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk (16-07-2023, 10:50)siwusek216 napisał(a): Próba nie strzelba, skoro masz podejrzenia co do wartości wskazywanych przez MAP to go wypnij. Wiadomo będzie błąd, jak silnik popracuje po MAF może zniknie ten P1167? Błędne wskazania przepływomierza mogą zmieniać skład mieszanki i wyłapuje to sonda. Taką też mam teorię, błędny odczyt MAF zmienia skład spalin i sonda to widzi, każde przyśpieszenie to odczyt sondy na poziomie 0,2V albo i niżej czyli strasznie bogato. Myślę że sonda pracuje dobrze nie ma jakiś kosmicznych skoków czy przerw w odczycie, skala napięć też odpowiada wzorcowi czyli od koło 0,2V do 0,7V. Odłączenie przepływki pewnie spowoduje że komp poleci z mapy i tego czego oczekuje, spróbować można.
odłączyłem przepływkę i nie wiele się zmieniło, dalej jest dziwna wartość 3,86 g/s zamiast 0 i zmienia się inlet air nie wiem skąd bierze tą wartość.
(16-07-2023, 18:01)Neonixos666 napisał(a):(16-07-2023, 10:50)siwusek216 napisał(a): Próba nie strzelba, skoro masz podejrzenia co do wartości wskazywanych przez MAP to go wypnij. Wiadomo będzie błąd, jak silnik popracuje po MAF może zniknie ten P1167? Błędne wskazania przepływomierza mogą zmieniać skład mieszanki i wyłapuje to sonda. Nie dość ze pomyliłem temat to jeszcze MAF z MAP Ja bym dał chwile przy tych odczytach, może brak komunikacji i zapamiętanie ostatniego odczytu… Z kolei po wypięciu(dla ecu awarii) MAF bezpieczniejsza opcja dla silnika to wzbogacanie składu mieszanki Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dziś odłączyłem zarówno MAF jak i Sondę szerokopasmową i tak będę na razie jeździł i testował, Renata śmiga ok nawet wydaje mi się ze lepiej się zbiera.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości