martingg
452
0
119
57
SC III ph II
2014
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Żyrardów
martingg
Zarejestrowani
— 04-05-2017, 10:05
op
Cześć!
planuję zakup Scenica z tym silnikiem, mogłyby się wypowiedzieć osoby używające tej jednostki jak się sprawuje? Samochód który upatrzyłem ma 100k km jest się czegoś bać? Olej wymiany co około 25k km, ogólnie o silniku w internecie jest sporo pozytywnych opinii jedyny mankament to padająca turbina, ale jakoś mnie to nie przeraża
prośba o informację ;) dzięki!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2017, 10:05 przez martingg.)
•
PunkRock86
25,998
65
18528
18,133
INNY
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Pajęczno
Strasznie długie interwały wymiany oleju. Powinno być co 10k km lub raz w roku.
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 04-05-2017, 10:25
Na forum chyba już jest coś na ten temat, używałeś szukajki?
(04-05-2017, 10:05)martingg napisał(a): jedyny mankament to padająca turbina
Po pierwsze, nie jedyny, bo we wczesnych silnikach (ponoć nawet to 2012) potrafi paść przepustnica w wydechu. Po drugie, silnik jest na łańcuchu rozrządu, warto sprawdzić lub przynajmniej monitorować jego stan przy około 160 - 200 kkm. Rzadkie wymiany oleju (który zwykle jest co najwyżej średniej jakości) w turbodoładowanych silnikach są zabójcze dla napinacza hydraulicznego, a rozciągnięty łańcuch to już kosztowny remont.
Po trzecie, jeszcze nie słyszałem o tych turbinach. Może jak zwykle ktoś serio potraktował interwał olejowy. W razie czego to jest - jeśli pamięć nie myli - Borg & Warner.
•
martingg
452
0
119
57
SC III ph II
2014
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Żyrardów
martingg
Zarejestrowani
— 04-05-2017, 10:49
op
(04-05-2017, 10:17)PunkRock86 napisał(a): Strasznie długie interwały wymiany oleju. Powinno być co 10k km lub raz w roku.
Tak wiem, ale według ksiazki co 30k km wymienia się olej i nie każdy wie iż trzeba wymieniać najlepiej co 10-15k km lub raz w roku jesli robi się mniej km.
(04-05-2017, 10:25)funkoval napisał(a): Na forum chyba już jest coś na ten temat, używałeś szukajki?
Po pierwsze, nie jedyny, bo we wczesnych silnikach (ponoć nawet to 2012) potrafi paść przepustnica w wydechu. Po drugie, silnik jest na łańcuchu rozrządu, warto sprawdzić lub przynajmniej monitorować jego stan przy około 160 - 200 kkm. Rzadkie wymiany oleju (który zwykle jest co najwyżej średniej jakości) w turbodoładowanych silnikach są zabójcze dla napinacza hydraulicznego, a rozciągnięty łańcuch to już kosztowny remont.
Po trzecie, jeszcze nie słyszałem o tych turbinach. Może jak zwykle ktoś serio potraktował interwał olejowy. W razie czego to jest - jeśli pamięć nie myli - Borg & Warner.
tak szukałem np. tu https://www.scenic-forum.pl/Watek-1-6-dC...B3lne-info sam poleciłeś napisanie w tym dziale ;) dlatego to zrobiłem.
O przepustnicy też czytałem, fakt nie wspomniałem o tym
Sporo o nich czytałem w necie i parę razy się pojawiało info o turbo, ale jeden użytkownik napisał że mu padło przy 170k km co dla mnie jest akurat normą ...
http://www.motodiesel.pl/silniki/2970-si...6-dci.html tutaj sporo opinii, siedziałem i studiowałem jeszcze forum Nissana bo jest popularny w Qashqaiu szczerze powiedziawszy większej krytyki o tym silniku nie czytałem, ale chciałem zapytać jeszcze tutaj
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2017, 10:49 przez martingg.)
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 04-05-2017, 10:56
Na motodiesel, który podlinkowałeś, dwie niezbyt pozytywne opinie dot. sprężarki, w tym w jednej wprost wskazano na długi interwał i w dodatku system S&S.
Z tym, że ten ostatni sam włączy silnik, gdy temperatura w turbo zacznie wzrastać, więc chyba chodzi o to, że często wirnik był zatrzymywany i startowany ponownie.
Jeśli system S&S traktować jako czynnik ryzyka, to dorzuć jeszcze koszt akumulatora 2~3 razy wyższy od zwykłego i konieczność podpięcia pod odpowiedni diagnoskop, żeby ECU wiedziało o tym, że jest nowy aku.
•
martingg
452
0
119
57
SC III ph II
2014
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Żyrardów
martingg
Zarejestrowani
— 04-05-2017, 11:02
op
S&S można wyłączyć więc to nie problem, bardziej mnie interesuje sam silnik, mam teraz 2.0dci i jestem z niego bardzo zadowolony
•
PRZEMO
32,342
67
7859
19,625
SC III ph II
2015
2.0 dCi 160KM, 2014-2016
Czaniec k/B-B
PRZEMO
Administratorzy
— 04-05-2017, 12:24
Bo to mega silnik pisze o 2.0 dci
Mam oba i 1.6 dci i 2.0 dci I wg mnie 2.0 dci jednak jest inny na plus
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PRZEMO za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to PRZEMO for this post
• martingg
martingg
452
0
119
57
SC III ph II
2014
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Żyrardów
martingg
Zarejestrowani
— 04-05-2017, 12:34
op
coś wiecej o 1.6? jakie ma np. spalanie przy 140km/h, jakieś większe problemy z nim może miałes?
•
PRZEMO
32,342
67
7859
19,625
SC III ph II
2015
2.0 dCi 160KM, 2014-2016
Czaniec k/B-B
PRZEMO
Administratorzy
— 04-05-2017, 12:38
Zero problemów.
Jak jedziesz szybko pali więcej wolniej mniej. Rozpędza się całkiem dobrze. Ogólnie nie ma źle
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 04-05-2017, 13:47
(04-05-2017, 12:34)martingg napisał(a): coś wiecej o 1.6? jakie ma np. spalanie przy 140km/h, jakieś większe problemy z nim może miałes?
Spalanie, hmmm, kiedyś udało mi się uzyskać średnie z trasy Warszawa Częstochowa 7,8/100, ale to nie było przy 140, tam przecież nie ma autostrady ;)
Większych problemów Przemo raczej nie miał, bo raczej rzadko jeździ 1.6
•
|