ma ktoś informacje przy jakiej wartości nagromadzonej sadzy wypala się DPF w tym silniku?
1,6 dCi ogólne info
Co ile lat / przebieg powinno się wymieniać osprzęt rozrządu a co ile sam rozrząd w 1.6 dCi ?
W/g Renault rozrzad jest niewymienny przez cala żywotność silnika ktora wynosi 400-500kkm
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
a co z osprzętem ? pasek napędu osprzętu, napinacz , pompa wody , pompa oleju ?
(28-06-2020, 09:16)pio555 napisał(a): W/g Renault rozrzad jest niewymienny przez cala żywotność silnika ktora wynosi 400-500kkm a według praktyki życia i obserwacji to w okolicach 200 tyś trzeba się nim zainteresować, zwykle rozciągnięty łańcuch olejowy daje o sobie znać i przypomina o wymianie, pompa oleju też już po takim przebiegu nosi ślady zużycia. Paski czy pompę wody można przecież wymienić w zależności od stanu.
Ciekawy materiał jak zarżnąć R9M
https://youtu.be/KaX8t26pBU8 Ewidentnie widać zaniedbanie olejowe, ciała stałe skutecznie porysowały wszystkie panewki na dole jak i na górze a jedna nie wytrzymała. Bagno w głowicy mówi wszystko. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2021, 17:41 przez Neonixos666.) (07-04-2019, 07:00)sebastian.scenic3 napisał(a): Witajcie. Mam dwa pytania jako nowy użytkownik samochodu z tym silnikiem (pierwszy diesel w życiu). Kupiłem auto z niskim, udokumentowanym nsikim przebiegiem, ale ze świadomością, że robiło krótkie dystanse po mieście. Przed zakupem robiłem przegląd w ASO, gdzie powiedziali mi tylko, że jest wszystko jak trzeba, a DPF powinien zacząć się za chwilę wypalać. Na drugi dzień po zakupie wyświetliło mi "skontroluj układ.... - nie pamiętam który". Przerażony zaczałem przeglądać wydruki z ASO i douczylem się, że w czasie przeglądu miał 28 g osadów w DPF. Wyskoczyłem na ekspresówkę 50 km tam i nazat w granicach 2500 - 3000 rpm na 5 biegu. Wszelkie błędy zniknęły już po kilku km. Kolejnego dnia wróciłem do ASO. Nie mówiąc, że dopiero tu bylem poprosiłem o diagnostykę komputerową z naciskiem na DPF i uzyskałem info, że mam 16 g osadów w DPF i żebym zwrócił na to uwagę bo to jest dużo.... Znakiem tego dość dobrze się sporo tych osadów wypaliło. Od tego momentu minęły niemal 2 lata i blisko 40kkm i nic się nie zaświeciło. Przy czym raz na jakiś czas lecę eską przez ok. 15 min. na obrotach ponad 2500.
Różnice pomiędzy zębatkami napędu rozrządu i pompy oleju.
https://www.youtube.com/watch?v=VmiJ-oL7zps |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości