Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1,6 dCi ogólne info


Neonixos666
Zarejestrowani

ma ktoś informacje przy jakiej wartości nagromadzonej sadzy wypala się DPF w tym silniku?

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Są gdzieś materiały w jakich odmianach silnika 1.6 dci stosowano takie tłoki?

[Obrazek: 7e7e057146edb271med.jpg]

Odpowiedz
lukasz_scenic_gnd
Zarejestrowani

Co ile lat / przebieg powinno się wymieniać osprzęt rozrządu a co ile sam rozrząd w 1.6 dCi ? Biggrin

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

W/g Renault rozrzad jest niewymienny przez cala żywotność silnika ktora wynosi 400-500kkm

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
lukasz_scenic_gnd
Zarejestrowani

a co z osprzętem ? pasek napędu osprzętu, napinacz , pompa wody , pompa oleju ?

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

(28-06-2020, 09:16)pio555 napisał(a): W/g Renault rozrzad jest niewymienny przez cala żywotność silnika ktora wynosi 400-500kkm

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

a według praktyki życia i obserwacji to w okolicach 200 tyś trzeba się nim zainteresować, zwykle rozciągnięty łańcuch olejowy daje o sobie znać i przypomina o wymianie, pompa oleju też już po takim przebiegu nosi ślady zużycia.
Paski czy pompę wody można przecież wymienić w zależności od stanu.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Neonixos666 za ten post post:
  • pio555
Neonixos666
Zarejestrowani

Ciekawy materiał jak zarżnąć R9M
https://youtu.be/KaX8t26pBU8

Ewidentnie widać zaniedbanie olejowe, ciała stałe skutecznie porysowały wszystkie panewki na dole jak i na górze a jedna nie wytrzymała. Bagno w głowicy mówi wszystko.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2021, 17:41 przez Neonixos666.)

Odpowiedz
rokapi
Zarejestrowani

(07-04-2019, 07:00)sebastian.scenic3 napisał(a): Witajcie. Mam dwa pytania jako nowy użytkownik samochodu z tym silnikiem (pierwszy diesel w życiu).

Jakie są optymalne obroty dla tego silnika przy jedzie ze stałą prędkością? Przykład: Jadę sobie 110 km/h na tempomacie. Na 5 biegu mam 2000 obrotów, na 6 biegu 1500 obrotów. Na jakim biegu jechać?

Czy DPF wypala się wtedy kiedy musi czy wtedy kiedy ma do tego warunki bez względu na ilość sadzy? Czy to prawda że aby nastąpiło wypalanie to trzeba mieć co najmniej 3000 obrotów w czasie jazdy ze stałą prędkością? To by wymagało chyba jazdy na 4 biegu autostradą :-)

Kupiłem auto z niskim, udokumentowanym nsikim przebiegiem, ale ze świadomością, że robiło krótkie dystanse po mieście. Przed zakupem robiłem przegląd w ASO, gdzie powiedziali mi tylko, że jest wszystko jak trzeba, a DPF powinien zacząć się za chwilę wypalać. Na drugi dzień po zakupie wyświetliło mi "skontroluj układ.... - nie pamiętam który". Przerażony zaczałem przeglądać wydruki z ASO i douczylem się, że w czasie przeglądu miał 28 g osadów w DPF. Wyskoczyłem na ekspresówkę 50 km tam i nazat w granicach 2500 - 3000 rpm na 5 biegu. Wszelkie błędy zniknęły już po kilku km.  Kolejnego dnia wróciłem do ASO. Nie mówiąc, że dopiero tu bylem poprosiłem o diagnostykę komputerową z naciskiem na DPF i uzyskałem info, że mam 16 g osadów w DPF i żebym zwrócił na to uwagę bo to jest dużo.... Znakiem tego dość dobrze się sporo tych osadów wypaliło. Od tego momentu minęły niemal 2 lata i blisko 40kkm i nic się nie zaświeciło. Przy czym raz na jakiś czas lecę eską przez ok. 15 min. na obrotach ponad 2500.

Odpowiedz
marer
Zarejestrowani

Witam
Ja kupiłem auto ponad 3 lata temu, miało przejechane 120 tyś, km.
Dziś ma 170 tyś i żadnego problemu z dpf nie miałem.
Auto jeździ na krótkich trasach, o czasu do czasu gdzieś dalej max 50 km .
Do tej pory żadnych problemów z dpf.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Różnice pomiędzy zębatkami napędu rozrządu i pompy oleju.

https://www.youtube.com/watch?v=VmiJ-oL7zps

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości