Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.6 16v 112km - płukanka silnika.


Michu11024
Zarejestrowani

op
(07-10-2021, 18:28)Jurek napisał(a): Jeśli pierścienie to brak związku z wypadaniem zapłonu na jednym cylindrze .Jeśli jesteś na 100% pewien świecy, cewki, wtryskiwacza i elektroniki to albo bardzo zużyta prowadnica zaworu ,przywieszający się zawór lub pęknięta sprężyna i te opcje obstawiam .Zamieniałeś miejscami wtryskiwacz ,świecę i cewkę?

Pojechałem na pełną diagnostykę i był rozrząd przestawiony. Po ustawieniu nic to nie dało więc mechanik zamienił świece i cewki miejscami i założył nowy wtryskiwacz. Wyoadanie zaplonu dalej na 4 cylindrze. Tylko to o tyle jest dziwne ze kontrolka się zapala tylko na postoju i nawet jak się kontrolka zapala to silnik nie chodzi jakby zapłon wypadal (oprócz bujania które występuje nawet jak kontrolka się nie pali). Mechanik z renault się mocno dziwił tym że silnik ma moc i ogólnie ładnie jedzie. Wczoraj jak od niego jak wracałem to trzymałem go na wyższych obrotach i po tym trochę lepiej chodził. On mi zasugerował płukankę na sam początek a jak nie pomoże to demontaż silnika. Tylko czy nawet jak są wypalone zawory czy uszczelniacze to by zapłon wypadal? Silnik oleju ani płynu chłodniczego nie bierze. Zużyta prowadnica, peknieta sprezyna to już chyba skrajność i nie przy 140 tys przebiegu. A ten zacinający się zawór to może przez nagrar. Nie wiem ile syfu jest w tym silniku.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2021, 19:37 przez Michu11024.)

Odpowiedz
Afer
Zarejestrowani

U mnie na stukający popychacz płukanka bardzo pomogła. Dodatkowo mam wrażenie, że samochód odzyskał moc i pracuje dużo lepiej. Przebieg 190 tys.
Od tego czasu jestem gorącym orędownikiem płukanek. Dodatkowo w jej dobrym działaniu utwierdziły mnie filmiki dostępne na nacie obrazujące "wstanie z martwych" silników po płukankach.

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Wypadanie zapłonu i nierówną pracę może powodować sporadyczny spadek ciśnienia na tym cylindrze i dlatego obstawiam to co wcześniej napisałem wypalone gniazdo lub zawór byłoby nie szczelne zawsze i wtedy miałbyś tam na pewno poniżej 10.Jeśli silnik utrzymuje temperaturę to spróbuj go przegonić z pół godziny. Płukankę możesz zrobić ale ona na pewno nie usunie nagaru z zaworów.

Odpowiedz
Michu11024
Zarejestrowani

op
(07-10-2021, 20:53)Jurek napisał(a): Jeśli silnik utrzymuje temperaturę to spróbuj go przegonić z pół godziny. Płukankę możesz zrobić ale ona na pewno nie usunie nagaru z zaworów.
No właśnie tak myślałem żeby jutro pojechac na autostradę i spróbować go przegonic. Może trochę pomoże. Silnik utrzymuje temperaturę, nie grzeje się. Zauważyłem że po trasie trochę lepiej pracuje ale to też nie tak wybitnie i długo to się nie utrzymuje bo pojeżdżę dłużej po mieście i problem wraca.

(07-10-2021, 20:29)Afer napisał(a): U mnie na stukający popychacz płukanka bardzo pomogła. Dodatkowo mam wrażenie, że samochód odzyskał moc i pracuje dużo lepiej.

No mi stuka któryś z popychaczy. Z jakich płukanek korzystasz? Coś polecisz? Jestem zielony w tych tematach nigdy nie zwracałem uwagi na to, nawet nie wiem jakie firmy są godne uwagi. ?
Tutaj przesyłam link z filmu jak pracuje silnik po rozgrzaniu
https://youtube.com/shorts/kj_9jQholkw?feature=share

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2021, 21:14 przez Michu11024.)

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

To jakiś hałas z otoczenia czy chodzi jak sieczkarnia ? Słychać więcej niż jeden zawór ,gorzej jest na zimnym czy gorącym ?

Odpowiedz
Michu11024
Zarejestrowani

op
(07-10-2021, 21:29)Jurek napisał(a): To jakiś hałas z otoczenia czy chodzi jak sieczkarnia ? Słychać  więcej niż jeden zawór ,gorzej jest na zimnym czy gorącym ?

Hałasów żadnych wtedy nie było. On tak chodzi. Może teraz trochę ciszej bo jest po wymianie i ustawieniu rozrządu. Wtedy był przestawiony ale cały czas tak buja. Na zimnym wogole nie czuć w kabinie ze silnik pracuje. Problem z kontrolką zaczyna się jak jest mocno rozgrzany. Tu jest jak na zimnym pracuje już po ustawieniu rozrządu. https://youtube.com/shorts/ZH0Ge01zmgg?feature=share

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2021, 21:40 przez Michu11024.)

Odpowiedz
Afer
Zarejestrowani

(07-10-2021, 21:13)Michu11024 napisał(a):
(07-10-2021, 20:53)Jurek napisał(a): Jeśli silnik utrzymuje temperaturę to spróbuj go przegonić z pół godziny. Płukankę możesz zrobić ale ona na pewno nie usunie nagaru z zaworów.
No właśnie tak myślałem żeby jutro pojechac na autostradę i spróbować go przegonic. Może trochę pomoże. Silnik utrzymuje temperaturę, nie grzeje się. Zauważyłem że po trasie trochę lepiej pracuje ale to też nie tak wybitnie i długo to się nie utrzymuje bo pojeżdżę dłużej po mieście i problem wraca.

(07-10-2021, 20:29)Afer napisał(a): U mnie na stukający popychacz płukanka bardzo pomogła. Dodatkowo mam wrażenie, że samochód odzyskał moc i pracuje dużo lepiej.

No mi stuka któryś z popychaczy. Z jakich płukanek korzystasz? Coś polecisz? Jestem zielony w tych tematach nigdy nie zwracałem uwagi na to, nawet nie wiem jakie firmy są godne uwagi. ?
Tutaj przesyłam link z filmu jak pracuje silnik po rozgrzaniu
https://youtube.com/shorts/kj_9jQholkw?feature=share



Z Liqui Moly... Ale chyba nie ma specjalnej różnicy pomiedzy nimi. Dobra też jest Tec 2000

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-10-2021, 09:13 przez Afer.)

Odpowiedz
adi84
Zarejestrowani

Ten przestawiony rozrząd musiał cos więcej namieszać, może gdzieś podgięło lekko zawór? Dziwne, Kup kamerkę inspekcyjną lub jedź tam gdzie mechanik ma i zobacz cylindry i te zawory, Płukanka teraz to za wiele nie pomoże.

Odpowiedz
Michu11024
Zarejestrowani

op
(08-10-2021, 09:15)adi84 napisał(a): Ten przestawiony rozrząd musiał cos więcej namieszać, może gdzieś podgięło lekko zawór? Dziwne, Kup kamerkę inspekcyjną lub jedź tam gdzie mechanik ma i zobacz cylindry i te zawory, Płukanka teraz to za wiele nie pomoże.

No tak mi mechanik powiedział że tu dobrze by było kamerką zobaczyć a najlepiej to rozebrac ale wie ze to są koszty dlatego zaproponował najpierw płukankę bo może trochę pomoże. Ale kamerką chyba nie zobaczę zaworów jak wpuszczę ją przez otwór od świec? Rozrząd był przestawiony na wałkach bo widziałem jak były blokady założone ale to tylko trochę bo nawet nie wiedziałem że rozrząd przestawiony bo miał moc i nic sie nie działo. Dopiero mechanik sprawdził i sie okazało że rozrząd. Dziwne tylko ze jak go trochę przycisnę do 4 tys obrotów to potem chodzi lepiej tzn tak lżej, lekko buja nim ale w kabinie już nic nie czuć.
Mnie cały czas męczy ta poduszka. Co prawda mechanik powiedział że tak ma być ale zobaczcie to https://youtube.com/shorts/GZxdExN6Fak?feature=share

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-10-2021, 10:49 przez Michu11024.)

Odpowiedz
Michu11024
Zarejestrowani

op A jeszcze tak myślałem jeżeli na zimnym jest ok bo jak ma ok 800 obrotu to nic się nie dzieje. Clip przy rozgrzanym pokazuje 700 obrotow. Może za niskie trochę. Da radę clipem to ustawic na 800? Nie chce tuszować usterki ale jeżeli na 700 obrotach silnik gubi zapłon to może dla dobra sprawy podkręcić je lekko?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-10-2021, 18:33 przez Michu11024.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości