Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.5dci rozrusznik sprzęgło


maciej1486
Zarejestrowani

op Witajcie,

1.5dci 14r

Auto przejechalo 100km na drugi dzien odpalone, na postoju na luzie hałasowalo jakby dwumas. Po przejechaniu 5km zgasł przy zatrzymaniu (start stop wył), odpalony dojechał znów 5km i znów przy zatrzymaniu zgasł. Przy próbie odpalenia spalił sie rozrusznik. Na ta chwile wyciagniety i okazał sie spalony wirnik. Bendiks odbijał.

Czy to mogą być objawy wywalonej dwumasy?

Czy raczej zbieg okolicznosci spalonego rozrusznika? Czy raczej po odpaleniu nie ma szans by halasował na wolnych obrotach?



Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Nie odbił rozrusznik do końca, stąd ten hałas po odpaleniu. A że nie odbił to upaliło wirnik.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

op Tak tez myslalem lecz nie daje mi spokoju fakt, ze auto przejechalo 100km i wszystko fajnie, na drugi dzien po odpaleniu halasowalo, a na trzeci odpaliło i przejechało 5 km po czym zgasło i odpalone wróciło i znów zgasło, a dopiero wtedy przy próbie odpalenia spalil sie rozrusznik.

Czy była opcja by wczesniej już nie odbijał i auto chodziło? Pytanie dlaczego gasł ( brak błędów) - przez rozrusznik?
Hałasowanie wedlug mnie typowe jak dwumas po dodaniu lekko gazu cichlo.
Dziwna sprawa.

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-04-2022, 13:49 przez maciej1486.)

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Bendix nie odbijał, silnik go parę razy pociągnął, zagrzał się na tulejkach i po prostu zatarł.
A że był stale zazębiony a tulejki stawiały opór - na wolnych obrotach obciążał silnik i ten gasł.
Rozrusznik (miejmy nadzieję) do remontu, wypadało by sprawdzić stan wieńca zębatego na kole zamachowym.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Jeśli masz wyjęty rozruch to pokręcić wałem czy lekko się obraca. Jeśli tak to wina rozrusznika.

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

op Rozrusznik z remontu odbieram we wtorek. Przez otwór po rozruszniku koło wygląda ok...
No nic czekam do wtorku...

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

(24-04-2022, 17:27)Gieno555 napisał(a): Jeśli masz wyjęty rozruch to pokręcić wałem czy lekko się obraca. Jeśli tak to wina rozrusznika.
Jak będzie się lekko obracał, to znaczy, że brak kompresji..... Co Ty @ Gieno555 za głupoty piszesz.
Przyczynę usterki bardzo dobrze opisał @ ko-ma

Wysłane z Redmi Note 10 Pro

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-04-2022, 18:37 przez twilk7.)

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ twilk7 co ty się mnie tak uczepiłeś? To chyba normalne że silnik będzie miał kompresję.
Mówiąc (pisząc) lekko miałem na myśli to że da się silnikiem swobodnie kręcić. Co będzie oznaczać że silnik nie jest nigdzie podparty i to wina rozrusznika.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-04-2022, 18:43 przez Gieno555.)

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Piszesz głupoty lub zbyt ogólnikowo, to się czepiam niedoszły mechaniku.

Wysłane z Redmi Note 10 Pro

Odpowiedz
Hajna015
Zarejestrowani

Zapal go na popych to będzie wiadomo czy jest kompresja, rozrusznik jest zbędny w aucie jak masz dwie kobiety.

Myśl co robisz, a nie rób to co myślisz. Angel
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości