Gimlii
10
0
2
1
SC II ph I
2005
1.5 dCi 80KM, 2003-2009
Chorzów
Gimlii
Zarejestrowani
— 18-06-2018, 08:20
op
Witam Was serdecznie
Trafilem wkoncu na to forum, bo nikt nie ma pomysłu co dalej z Autkiem :-(
P o wymianie turbiny na poczatku dymi na niebiesko, pozniej na czarno bardzo mocno i nie mial mocy... teraz po dalszych czyszczeniach jest duzo lepiej tylko niebieski dym na zimnym silniku.
Scenic II 1.5dCi dymi na niebiesko po odpaleniu na zimnym silniku, zaznaczam ze jest to zaslona dymna osiedla !! :-D
Wymienione i przeczyszczone i zregenerowane chyba zostało już wszystko:
od początku - regeneracja wtrysków z calym ukladem paliwa, - turbina wsadzona, wraz z wyczyszczeniem układu, oleju, filtrow... , - czyszczenie EGRu , - Czyszczenie Intercoolera , - nawet wywaliem katalizator
I neiwiem co robić, stawiam na pierscienie, bo jak inaczej olej dostaje sie do spalania, a jak sie rozgrzeje to sie uszczelnia i nie kopci, tylko na bardzo wysokich obrotach troche na czarno, w porownaniu do tego co bylo wczesniej duzy postęp.
Czy napewno czeka mnie wymiana silnika, i jak zminimalizowac koszty calej operacji (jezeli jest konieczna).
podobno kompresji nie sprawdze silnika jak są pierscienie walniete bo olej uszczelnia.
POMOCY :-(
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-06-2018, 08:21 przez Gimlii.)
•
sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
Niebieski dym na zimnym - uszczelniacze. Jeżeli uszczelniony został "dół" silnika, a góra nie - lokomotywa będzie niezła. Tak kiedyś chciałem zaoszczędzić na remoncie silnika - objaw ten sam. Wytrute wszystkie organizmy żywe w garażu. Dopiero wymiana uszczelniaczy pomogła.
Druga sprawa to poczytaj wątki związane z regeneracją turbin itp - jak pięknie partolą robotę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-06-2018, 08:36 przez sportway.)
•
Gimlii
10
0
2
1
SC II ph I
2005
1.5 dCi 80KM, 2003-2009
Chorzów
Gimlii
Zarejestrowani
— 18-06-2018, 09:10
op
Są to duże koszty ?
I o czym nie zapomnieć, a czego w zadnym wypadku nie robic przy takiej wymianie...? Na co zwrocic uwage zeby nie spieprzyc juz wogle...
I co z głowicą ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-06-2018, 09:10 przez Gimlii.)
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 18-06-2018, 09:42
(18-06-2018, 09:10)Gimlii napisał(a): I co z głowicą ? Chodzi o uszczelniacze trzonków zaworów - znajdujące się właśnie w głowicy.
Od razu zaznaczam: nie warto próbować ich wymiany bezpośrednio na silniku bez demontażu głowicy.
Chyba, że się ma anielską cierpliwość i zręczne paluszki.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Gimlii
10
0
2
1
SC II ph I
2005
1.5 dCi 80KM, 2003-2009
Chorzów
Gimlii
Zarejestrowani
— 18-06-2018, 09:50
op
Dobrze, Dziekuje za szybka odpowiedz :-)
A dostane informacje na tym forum o mechaniku który by sie tego podjął, taki zaufany ?
•
kris-pmi
2,929
20
2216
2,908
SC II ph II
2006
1.5 dCi 105KM, 2003-2009
Miedzychod
kris-pmi
Zarejestrowani
— 18-06-2018, 10:41
(18-06-2018, 09:50)Gimlii napisał(a): A dostane informacje na tym forum o mechaniku który by sie tego podjął, taki zaufany ?
Po twojej lokalizacji wnioskuje że trafiłeś 6 w lotto bo msz Miro pod reką. Uderz do niego
Tu masz namiary
https://www.scenic-forum.pl/Watek-Chorzó...wis?page=6
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-06-2018, 10:42 przez kris-pmi.)
Gimlii
10
0
2
1
SC II ph I
2005
1.5 dCi 80KM, 2003-2009
Chorzów
Gimlii
Zarejestrowani
— 18-06-2018, 11:38
op
Brawo
Dziekuje bede dzwonił do Miro, dam znac co się stalo
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Gimlii za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to Gimlii for this post
• bluebart, kris-pmi
Gimlii
10
0
2
1
SC II ph I
2005
1.5 dCi 80KM, 2003-2009
Chorzów
Gimlii
Zarejestrowani
— 06-07-2018, 10:32
op
Witam Was ponownie
Dostałem polecenie pojeżdżenia autem w celu sprawdzenia ilości ubytku oleju podczas jazdy.
Więc, tak... moje spostrzeżenia są takie:
Auto przez jakiś czas po odpaleniu kopci na niebiesko, później po przejechaniu ok. 1 km przestaje, można normalnie autkiem śmigać, ALE... Po uzupełnieniu oleju do połowy miarki bagnetu, wszystkie kwadraciki na wyświetlaczu są widoczne, auto właśnie tak robi, że dymi na niebiesko po odpaleniu (dosyć dużo), LECZ po ubytku oleju, na miarce bagnetu o 3-4mm, a na wyświetlaczu o dwa kwadraciki mniej, auto przestało dymić , puści sobie dyskretnego bączka po odpaleniu i tyle ... i jeździ poprawnie.
Moje pytanie brzmi, co ma na to wpływ ? Czy mniejsza ilość oleju, powoduje że on nie przedostaje się tam gdzie nie powinien ? Czy może ciśnienie się zmienia ? Może to nie wina pierścieni ?
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 06-07-2018, 10:42
(06-07-2018, 10:32)Gimlii napisał(a): Czy mniejsza ilość oleju, powoduje że on nie przedostaje się tam gdzie nie powinien ? Najwidoczniej tak.
Przy okazji wartało by zrobić solidne płukanie układu olejowego.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Gimlii
10
0
2
1
SC II ph I
2005
1.5 dCi 80KM, 2003-2009
Chorzów
Gimlii
Zarejestrowani
— 06-07-2018, 10:47
op
Czy przy większej ilości oleju w silniku, on może ssać olej przez odmę, jeżeli jest uszkodzona ?
Czy może uszkodzona uszczelka głowicy i przy większej ilości, olej przedostaje się kanalikami dalej ?
•
|