1.2 tce 130km bierze olej.
op
Powracam z aktualizacja . Więc tak okazało się ze znajomy znajomego ma znajomego który jest serwisantem w ASO w renaut i umówił nas na wizytę. Pojechałem do niego wczoraj , na początku zrobiliśmy płukankę firmy Liqiu Moly , potem wymiana oleju na Motul - Xcees 5w40 który zgodnie z zaleceniami posiada wszystkie parametry do tego silnika no i na samym końcu wgrał nowe oprogramowanie które ma niby pomóc w parciu na olej. Ogólnie silniki z wada konstrukcyjną 50/50 jak ktoś trafi i będzie dbał to będzie jeździł. Ja narzazie walczę, pytałem sie czy auto któregoś dnia może stanąć na drodze i już nie ruszyć to mi powiedział ze auto będzie normalnie jedzdzic tylko będzie jadł olej. Po wgraniu nowego oprogramowania stwierdzam ze auto jest żywsze od samego początku i już mogę rywalizować ze startu z biegu nr 1 koni nie przybyło ale zmieniła sie kultura pracy silnika i reakcja na pedał gazu.
Jeden komentarz z moich doświadczeń. Przez dwa lata jeździłem Nissanem Pulsarem 1.2 DiG-T (ten sam silnik co 1.2 TCe). Samochód z 2014 roku, po gwarancji. Przy jednej z wizyt w ASO Nissan w Krakowie, Pan mi zaproponował usługę badania poboru oleju i poinformował mnie, że jeżeli zużycie będzie na poziomie 0,4- 0,5l/1000 km to wymienią mi silnik na nowy - mimo że autko było po gwarancji. Zrobiliśmy pomiar i okazało się że mam pobór 0,2l/1000 i nie kwalifikuję się do wymiany.
Obecnie mam Scenica z 2014 roku z tym samym silnikiem 1.2 TCe i również obserwuję spore zużycie. Przy najbliższej okazji zapytam w ASO Renault czy robią podobnie jak Nissan czyli sprawdzają pobór i wymieniają. Kto wie może się jeszcze załapię na nową jednostkę.
op
(31-10-2021, 20:24)paplok napisał(a): Jeden komentarz z moich doświadczeń. Przez dwa lata jeździłem Nissanem Pulsarem 1.2 DiG-T (ten sam silnik co 1.2 TCe). Samochód z 2014 roku, po gwarancji. Przy jednej z wizyt w ASO Nissan w Krakowie, Pan mi zaproponował usługę badania poboru oleju i poinformował mnie, że jeżeli zużycie będzie na poziomie 0,4- 0,5l/1000 km to wymienią mi silnik na nowy - mimo że autko było po gwarancji. Zrobiliśmy pomiar i okazało się że mam pobór 0,2l/1000 i nie kwalifikuję się do wymiany. Ja teraz po wykonaniu czynności które opisałem wcześniej zrobiłem 8500tys km i dolałem jakieś 1,5 litra oleju, nie jest to może powalający wynik ale w porównaniu z poprzednim to niebo a ziemia. Jeździmy dalej i się cieszymy z jazdy... (31-10-2021, 20:24)paplok napisał(a): Jeden komentarz z moich doświadczeń. Przez dwa lata jeździłem Nissanem Pulsarem 1.2 DiG-T (ten sam silnik co 1.2 TCe). Samochód z 2014 roku, po gwarancji. Przy jednej z wizyt w ASO Nissan w Krakowie, Pan mi zaproponował usługę badania poboru oleju i poinformował mnie, że jeżeli zużycie będzie na poziomie 0,4- 0,5l/1000 km to wymienią mi silnik na nowy - mimo że autko było po gwarancji. Zrobiliśmy pomiar i okazało się że mam pobór 0,2l/1000 i nie kwalifikuję się do wymiany. Kolego daj proszę namiar które to ASO dało taka propozycje? Postawie Ci za to flaszkę.
pio555 napisał 26-01-2022, 20:51:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach. Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-01-2022, 20:51 przez pio555.) (30-05-2021, 20:55)zubek4 napisał(a): Witajcie . Mam problem że spalaniem oleju w 1.2 tce 130 km z 2014.A mianowicie zrobiłem jakieś 3500 km od zmiany oleju i już dolałem jakieś 1.5 litra. Zalany olej to motul x clean 8100 czy coś takiego. Przebieg to 131500 tyś. Proszę o jakieś porady albo informację czy ten typ tak ma ? Czy mam się czegoś obawiać ? Szczerze mówiąc 1.5 litra na 3500 to bardzo dużo , od czego zacząć żeby wyeliminować parcie na żarcie tego oleju ? Auto jeździ super , nie szarpie , nie dymi , silnik pracuje cichutko i równo. W książce serwisowej jest napisane że jak silnik weźmie więcej niż 0.5 ma 1000 km trzeba odwiedzić serwis. witam, ja z innej beczki pytanie mam, a mianowicie kjupiłe niedawno sc 3 z 1.2 tce 130 km z 2014 i czy posiadasz osłone górna na silniku?
pio555 napisał 27-04-2022, 21:42:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach. Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-04-2022, 21:42 przez pio555.)
op
(27-04-2022, 21:28)burzajaworzno napisał(a):(30-05-2021, 20:55)zubek4 napisał(a): Witajcie . Mam problem że spalaniem oleju w 1.2 tce 130 km z 2014.A mianowicie zrobiłem jakieś 3500 km od zmiany oleju i już dolałem jakieś 1.5 litra. Zalany olej to motul x clean 8100 czy coś takiego. Przebieg to 131500 tyś. Proszę o jakieś porady albo informację czy ten typ tak ma ? Czy mam się czegoś obawiać ? Szczerze mówiąc 1.5 litra na 3500 to bardzo dużo , od czego zacząć żeby wyeliminować parcie na żarcie tego oleju ? Auto jeździ super , nie szarpie , nie dymi , silnik pracuje cichutko i równo. W książce serwisowej jest napisane że jak silnik weźmie więcej niż 0.5 ma 1000 km trzeba odwiedzić serwis. Nie , nie posiadam.
Witam, podzielę się informacjami jakie ja uzyskałem w sprawie brania oleju w tym silniku.
Kupiłem auto silnikiem 1.2 tce Turbo w zeszłym roku od pierwszego właściciela. Grand scenic 2014 r. przebieg 55 tys.. przeglądając wszystkie papiery natrafiłem gdzieś przy rytunowych czynnościach na wzmiankę małym druczkiem o wymianie silnika w 2019 r. . Obawiając się najgorszego że auto jest po jakimś poważnym wypatku, wygrzebałem z papierów jakiś nr telefonu właściciela z przed kilku lat. Udało się numer był aktualny i dopytałem się o co chodzi wymianą silnika. To jest akcją serwisowa związana z tymi silnikami. Branie oleju jest spowodowane wadliwym blokiem silnika jakieś mikro pęknięcia. Można ponoć to stwierdzić na próbie olejowej i składzie spalin To tyle, nie wiem ile w tym prawdy, ale mój silniczek po zakupie miał raptem przejechane około 12 tys . Mam nadzieję, że te informacje się komuś jeszcze przydadzą. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2022, 14:30 przez Ramzes81.)
Odgrzewam temat jako że ostatni post był napisany ponad rok temu. Auto Scenic III Phlll 2014r 1.2 tce 132KM ( H5F 404) kupiłem pod koniec stycznia tego roku. Głównie kręciłem się nim po mieście w koło tak zwanego komina.Pierwszy raz miałem okazję pojechać nim w dłuższą trasę bo nad morze. Do pokonania było 420 km w jedną stronę. Przed wyjazdem uzupełniłem stan oleju do maksymalnego. Na wszelki wypadek zabrałem ze sobą 0,5L oleju co by w razie ubytku dolać. Sprawdziłem stan oleju jak dojechałem na miejsce. Trudno jest mi określić ile to jest dokładnie? Ale na 420km wziął mi 1/4 pomiędzy znakami min a max.
(27-07-2023, 15:35)bodo napisał(a): Ale na 420km wziął mi 1/4 pomiędzy znakami min a max.No to teraz pomnóż to x25 i będzie wynik na 10 000 km, gdyby między znakami było 0.8l to 0.8*1/4=0.2l *25=5 litrów na 10 000km, to raczej dużo, bardzo dużo. Na spokojnie wróć do domu, w sumie zrobisz około 1000km, dolej do górnego stanu jak przed wyjazdem i wyjdzie przybliżone zużycie na 1000km. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
7 gości