Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.2 tce 130km bierze olej.


Kamsta
Zarejestrowani

(31-05-2021, 20:26)Jurek napisał(a): Ja zmierzyłbym ciśnienie sprężania + próba olejowa, jeśli będzie wyraźnie niższe na którymś cylindrze to masz winowajcę. Jeśli podobnie na wszystkich cylindrach i nie niżej niż 9-10 atm to może warto zrobić pierścienie i głowicę. Warto by się zainteresować zaworem odmy ,bo może jest cały czas otwarty i turbina wciąga olej .Wbrew pozorom nieraz powrót do fabrycznego oleju poprawia sytuację.

Problem w tym że jak kolega wyżej napisał w tych silnikach się gładzie wycierały. Taka wada tych silników. Pierścieni to sam producent nie posiada więc tu też rzeźba. Jedynie głowice bez problemu uda się ogarnąć. Szkoda zachodu. Sprzedać i kupić z innym silnikiem.

Odpowiedz
zubek4
Zarejestrowani

op Kurczę szkoda mi go sprzedawać komuś za nie małe pieniądze wiedząc że może mieć uszkodzony silnik i długo nie pojeździć. Chciałbym tego uniknąć więc szukam jakiś rozwiązań aby to jakoś wyeliminować. Są jeszcze jakieś inne sygnały o tym że silnik się kończy?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Baltazar
Zarejestrowani

Nie szarpie silnikiem? Ja na twoim miejscu bym już do końca jego żywota, bym nie sprzedawał wiedząc, że może pochodzić 2 miesiące albo 3 lata.

Odpowiedz
zubek4
Zarejestrowani

op
(01-06-2021, 08:31)Baltazar napisał(a): Nie szarpie silnikiem? Ja na twoim miejscu bym już do końca jego żywota, bym nie sprzedawał wiedząc, że może pochodzić 2 miesiące albo 3 lata.

jak go kupiłem to delikatnie szarpał jak puszczałem pedał gazu , wymieniłem świece i problem zniknął.

Odpowiedz
arsen008
Zarejestrowani

Mój kolega miał Nissana z tym silnikiem tylko 115 km i po 100 tys km  brał już olej . Przy 160 tys km wymienił cały silnik od angola i sprzedał po roku.  Z tego co wiem to poprawili te silniki po 2016 roku  wcześniej były akcje z tym rozrządem i tym spalaniem oleju .  Słyszałem też że wymieniali same pierścienie ale to robota mega partacka .

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi arsen008 za ten post post:
  • zubek4
zubek4
Zarejestrowani

op
(03-06-2021, 21:36)arsen008 napisał(a): Mój kolega miał Nissana z tym silnikiem tylko 115 km i po 100 tys km  brał już olej . Przy 160 tys km wymienił cały silnik od angola i sprzedał po roku.  Z tego co wiem to poprawili te silniki po 2016 roku  wcześniej były akcje z tym rozrządem i tym spalaniem oleju .  Słyszałem też że wymieniali same pierścienie ale to robota mega partacka .

Dzięki za info , nie długo jadę na sprawdzenie ciśnienia na cylindrach oraz ptan turbiny i wtedy będę wiedział coś więcej i przy okazji zobaczę kod silnika bo możliwe że u mnie też był wymieniany silnik A olej ucieka gdzieś indziej.

Odpowiedz
marekwodniak
Zarejestrowani

Czy ten silnik Nissana to 1.6 16 V 115KM pytam bo mam taki we Fluence rocznik 2015.

Odpowiedz
Kamsta
Zarejestrowani

(04-06-2021, 07:35)marekwodniak napisał(a): Czy ten silnik Nissana to  1.6 16 V  115KM pytam bo mam taki we Fluence  rocznik 2015.

Tak w fluence siedzi silnik nissana. Ale tu jest mowa o silniku 1.2 tce. A ten 1.6 to dość pancerna jednostka.

Odpowiedz
marekwodniak
Zarejestrowani

Dziękuje to idę na browara.Z radości.

Odpowiedz
arsen008
Zarejestrowani

Ten silnik 1.6 16v z nissana jest bardzo dobry i na łańcuszku .

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi arsen008 za ten post post:
  • Zbyszek 73




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości