(07-01-2025, 22:19)Krzysztofek napisał(a): W swoim 1.2 tce 115km przejechane 186tyś. Rozrząd wymieniony przy 150tyś.
Mój ma najechane 120tys. Ciężko teraz trafić na dobrego mechanika. Teraz nauczyli się by zostawiać im auto i potem czort go wie co przy nim robili?! Niedawno podczas jazdy do innego miasta na wzniesieniu depnąłem nieco mocniej na pedał gazu. Po chwili pojawił się czerwony komunikat STOP możliwe ryzyko awarii silnika. Nie zatrzymałem się bo nie było gdzie. Komunikat parę sekund pomigał i znikł. Z silnikiem nic niepokojącego się nie działo i nie dzieje. Wcześniej dodałem do paliwa uszlachetniacz by usunąć nagar z tłoków i oczyścić układ paliwowy. Może to było przyczyną pojawienia się tego komunikatu? Komputer pokazał dwa kasowalne błędy. Spadek ciśnienia w układzie paliwowym i zanik napięcia na listwie komputera. Może jakiś paproch coś przytkał? Chciałbym sprawdzić stan tego silnika. Ciśnienie sprężania. Zajrzeć endoskopem do cylindrów by sprawdzić czy nie ma jeszcze nagaru na tłokach. Sprawdzić wtryskiwacze i turbosprężarkę. Przydało by się też zajrzeć pod pokrywę rozrządu. A i trzeba by wgrać nowe oprogramowanie sterownika wtryskiwaczy.