op
Problem ze skrzynią automatyczną DP0 w Megane II Sedan 2.0 16v.
Zazwyczaj na zimnym jest wszystko ok, ale po jakimś czasie potrafi przygasać wskazanie aktualnego biegu. Auto łapie wtedy muła, wysoko się kręci aby zmienić bieg (są wtedy dostępne dwa biegi). Podczas ruszania wrażenie jakby ślizgało się sprzęgło, na wzniesieniu toczy się do tyłu tak jakby był na luzie. Brak podświetlenia na N i D.
Poza opisanym wyżej problemem, zdarzało się coraz częściej, że zmianie biegu z 2 na 3 towarzyszyło samoistne wkręcenie się na wyższe obroty i dość mocne szarpnięcie przy zmianie na 3. Inne biegi wchodziły prawidłowo, z redukcjami też nie było problemu.
Jak już zaczęły się takie szarpnięcia, sprawdziłem stan oleju i był prawidłowy, ale...
Rok temu w skrzyni był wymieniany olej. Okazuje się, że dobrany był nie do tego modelu skrzyni. Zalany był Elf Elfmatic G3 (mineralny), a powinien być Elf Renaultmatic D3 Syn. Przez ponad rok nic się nie działo.
Wymieniłem olej na Elf Renaultmatic D3 Syn (taki jaki być powinien) i przez kilka dni wszystkie problemy ustąpiły aż do dzisiaj. Powrócił pierwszy problem opisany na samym początku i widoczny na nagraniu.
Zastanawiam się nad ponowną wymianą oleju, ponieważ przy zlewaniu zlatuje ok 1/2 tego co znajduje się w skrzyni.
Czy może to być też problem z elektrozaworami?
Zazwyczaj na zimnym jest wszystko ok, ale po jakimś czasie potrafi przygasać wskazanie aktualnego biegu. Auto łapie wtedy muła, wysoko się kręci aby zmienić bieg (są wtedy dostępne dwa biegi). Podczas ruszania wrażenie jakby ślizgało się sprzęgło, na wzniesieniu toczy się do tyłu tak jakby był na luzie. Brak podświetlenia na N i D.
Poza opisanym wyżej problemem, zdarzało się coraz częściej, że zmianie biegu z 2 na 3 towarzyszyło samoistne wkręcenie się na wyższe obroty i dość mocne szarpnięcie przy zmianie na 3. Inne biegi wchodziły prawidłowo, z redukcjami też nie było problemu.
Jak już zaczęły się takie szarpnięcia, sprawdziłem stan oleju i był prawidłowy, ale...
Rok temu w skrzyni był wymieniany olej. Okazuje się, że dobrany był nie do tego modelu skrzyni. Zalany był Elf Elfmatic G3 (mineralny), a powinien być Elf Renaultmatic D3 Syn. Przez ponad rok nic się nie działo.
Wymieniłem olej na Elf Renaultmatic D3 Syn (taki jaki być powinien) i przez kilka dni wszystkie problemy ustąpiły aż do dzisiaj. Powrócił pierwszy problem opisany na samym początku i widoczny na nagraniu.
Zastanawiam się nad ponowną wymianą oleju, ponieważ przy zlewaniu zlatuje ok 1/2 tego co znajduje się w skrzyni.
Czy może to być też problem z elektrozaworami?