Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

zapala i gaśnie 1.6 16v


itek
op @ pio555 jest oszczędny w słowach ale radzi rzeczowo. Może pomoże. Innych też proszę!
Wiem, że temat był przerabiany ale diagnozy są tak różne, że mam mętlik i pytam ponownie.
-silnik 1.6 16v nie chciał odpalić po dziennym postoju
-potem kulejąc gasł.
-elektrozawór miał zawilgocone styki olejem i był dość ciepły (czyszczenie nic nie dało)
-na kostce elektr. 11,8V cały czas ( aut zamknięte centralnym_ po wypięci odpala i chodzi równo na postoju ale świeci kontrolka.
Wskazano dwie usterki: elektrozawór albo czujnik.
Na koniec pytanie-jaka uszczelka jest pod elektrozaworem?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Czujnik wałka rozrządu lub elektrozawor do oczyszczenia

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
itek
op Dzięki za podpowiedź. Czyli jedno i drugie może mieć wpływ. A czy do czyszczenia wystarczy tylko styki czy całe wymontować ?
Jak nie pomoże, to jakie ceny tych urządzeń?
@ pio555 dzisiaj +1.Pęka ode mnie "stówa"

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Elektrozawor cos ok 500pln ale zacznij od czujnika wałka
Popytaj @ michaldck Michal mial.bardzo podobnie

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Elektrozawór ma oring, nowy to koszt do 400 zł.
Rozrząd kiedy robiony? Jaki olej w silniku?
Czyszczenie elektrozaworu to czyszczenie środka, tego co widać po wyjęciu.
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-10-2020, 21:52 przez krzysztofk.)

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
itek
op Ze wzgl. na pilną potrzebę korzystania z auta w poniedziałek z odpiętą wtyczką elektrozaworu jedziemy do serwisu. Ponieważ może to być również problem z instalacją (na wtyczce jest ciągle nap. (11,6) a w sprawnym SC ono zanika na zamkniętym. Nie ma czasu na eksperymenty bo fura zarabia na siebie.
Rozrząd bez KZFR (koło-co drugi raz) i olej Elf 5W40 zmieniony 1 tys. wstecz.
Napiszę jak zrobią. Dziękuję za pomoc

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

W 1.4, 1.6 zawór sterowany jest metodą PWM o napięciu ok 12 V więc ten pomiar napięcia....

Odpowiedz
itek
op Po ostatnich kłopotach z pracą silnika autko wróciło z serwisu z wymienionym czujnikiem położenia wału korb. i poprawioną wiązką elektr. od tego czujnika. Elektryk podpiął kompa i w zasadzie do razy wytypował usterkę a że czujnika nie mieli to czekałem na zamówienie. Co do stałego napięcia na kostce od elektrozaworu, to wgrano nowy program, który miał to zmienić i faktycznie po wyłączeniu-zanika.
Szybko, ale nie tanio.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości