op
Witam. Od kliku dni planuje zmienić dotychczasowe auto na Renault Gran Scenic 4 bo rodzina się powiększa i po prostu nie mieszczę się w dotychczasowy samochód (Fiat Tipo HB). Potrzebuje rady, wiem że kupię z silnikiem 1.6Dci 130KM, teraz kwestia tego czy szukać samochodu ze skrzynią manualną czy automatem? Na co zwracać uwagę przy zakupie, z czym nie kupować? Z góry dziękuje za rady.
zakup GSC4
Jeżeli wybrałeś ten silnik, to dobry wybór. Do tego manual, to lepszy wybór i auto krajowe, zadbane, sprawdzone na ASO, to najlepszy wybór.
Zdarza się, że Salon sprzedaje taką używkę, więc warto więcej dołożyć i liczyć na uczciwą transakcję z jakąś gwarancją. Można też szukać w DE tylko u Dielera bo dają gwarancje. Auto niestety tanie nie jest ale pewne. Jeśli chcesz szukać taniej okazji, to licz na wielkie szczęście i opatrzność Przykładowo, ale bez sprawdzenia ! https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/re...GezbZ.html (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2024, 17:40 przez LURP.) (11-03-2024, 18:00)Mario19179 napisał(a): A co myślicie o 1.6 Dci 160KM i automacie?Rozważ 1.7dci ale to będą 2018+, EDC to skrzynia dwusprzęgłowa z suchymi sprzęgłami (sprzęgło to około 5k pln, sterownik 4k pln), niby fajna ale wybrałbym 6 biegowego manuala. Raczej też nie szedłbym w mocniejsze wersje bo są bardziej skomplikowane niż te słabsze. (11-03-2024, 18:00)Mario19179 napisał(a): A co myślicie o 1.6 Dci 160KM i automacie? Auto z automatem to raczej nowe i z gwarancją. Używka to często drogie kłopoty. Nie znam tych od Renault a osobiście mam od nowości Ford automat i po gwarancji jeżdżę z duszą na ramieniu. Fachowcy od automatów mówią iż żywotność tych skrzyń to od 100-300k w zależności od marki, dbałości i stylu jazdy. Polecam kanał na YT: automatyczni.pl
Zwrócę tylko uwagę na następujące rzeczy:
- tani będzie silnik 1.5dCi. Jest słabszy, ale na pasku. Rozrząd dużo tańszy w wymianie. W przypadku 1.6dCi jest łańcuch i lepiej być pewnym co do częstotliwości wymian oleju, bo w interwałach 30kkm łańcuch po 120kkm zaczyna hałasować i jest drogi w wymianie. - osprzęt silnika 1.6dCi bywa bardziej awaryjny (psuje się dużo różnych drobnostek, które uprzykrzają życie - w dziale SIII prześledź sobie wątki to się przekonasz). - skrzynia obowiązkowo manualna (koszty naprawy EDC w/w)
ogólnie rzecz biorąc silnik 1.5dci jest tańszy w ewe. naprawie
(12-03-2024, 09:36)Ghostman napisał(a): jest drogi w wymianie.sam łańcuch to nie ale wymieniając z pompą oleju i ewe. z osloną rozrządu juz tak w SC3 da się go wymienić bez wywalania silnika w SC4 juz silnik trzeba wywalać nawet w 1.5dci (tak twierdzi mój mechanik) co podwyższa znacząco koszt robocizny (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-03-2024, 09:42 przez pio555.)
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości