Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

zacisk hamulaca ręcznego chodzi cieżko


wleniu
Zarejestrowani

op Witam,
Ciąg dalszy walki z hamulcem ręcznym, udało się go uruchomić pomimo że mechanik zdiagnozowął kompem spalony silnik.
 

Zauważyłem, że mechanizm(dźwignia) ręcznego z jednej strony bardzo ciężko chodzi, gdzie z drugiej strony mogę nią poruszać bez problemów ręką.
Jeszcze nie rozbierałem nigdy mechanizmu hamulca z tyłu.
Macie jakieś uwagi przy demontażu, da się to rozebrać i wyczyścić aby ta dźwignia działała "lekko" ?
Wiem ze są zestawy naprawcze, ale nie mam pewności że będzie konieczność wymiany.

Pozdrowienia

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-10-2021, 11:42 przez wleniu.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Rozebrać da się . naprawić też. Powodzenia.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op no i rozebrałem,
niestety bez zestawu naprawczego, a przynajmniej bez uszczelki na tłoczek nie warto podchodzić do tematu rozbiórki.
Tłoczek był masakrycznie "zapieczony", po przeczyszczeniu jest dużo lepiej.

Ma ktoś sposób na założenie tłoczka bez uszkodzenia uszczelki ? Jest na to jakiś patent ciekawy ?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Bez wymiany uszczelnień (a czasami i tłoczka) składać nie ma sensu.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op właśnie się o tym przekonałem :-), ale musiałem złożyć żeby wyjechać z garażu.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(14-10-2021, 08:48)wleniu napisał(a): właśnie się o tym przekonałem :-), ale musiałem złożyć żeby wyjechać z garażu.

I co, zrobione?
Tłok z uszczelką po nasmarowaniu płynem powinien wejść bez problemu.
Trochę pokombinować trzeba z osłoną tłoczka, no i z samym złożeniem mechanizmy ręcznego (w tylnych).
A tak, filozofii nie ma, sam zacisk jednak warto składać na stole, nie na samochodzie.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op nie do końca,
mam dwa zestawy naprawcze,
ale nie mam jeszcze kiedy tego zrobić.
W zestawie są jakieś dziwne uszczelki, chyba do dźwigni ręcznego, ale nie mam kompletnie pojęcia jak je wymienić.
Zamówiłem zestaw do wkręcania tłoczków, jak przyjdzie to będę rozbierał obydwa tylne hamulce.

Żeby włożyć tłoczek to musi mieć on założoną gumową osłonę, czy najpierw tłok a później  próbować założyć osłonę ?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(14-10-2021, 20:05)wleniu napisał(a): Żeby włożyć tłoczek to musi mieć on założoną gumową osłonę, czy najpierw tłok a później  próbować założyć osłonę ?

Na logikę: jak zamierzasz założyć osłonę na tłok w chwili, gdy tłok będzie już (cału) znajdował się wewnątrz cylindra?

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości