https://sklep.intercars.com.pl/produkty/...ive-st1195
?
Czy sobie darować wyjąć stare wyczyścić przesmarować plastilube czy czymś innym i wszystko?
Na co jeszcze zwrócić uwagę z takich szczegółów?
wymiana tarcz i klocków
op
Panowie szykuje się do wymiany tarcz i klocków z przodu chce to zrobić samodzielnie i dobrze czy przy okazji wymienić też:
https://sklep.intercars.com.pl/produkty/...ive-st1195 ? Czy sobie darować wyjąć stare wyczyścić przesmarować plastilube czy czymś innym i wszystko? Na co jeszcze zwrócić uwagę z takich szczegółów?
Z moich, w jednym przypadku - smutnyc, doświadczeń wynika, ze jeśli prowadniki zacisku są dostępne i tanie - warto je wymienić. Często w zestawie jest torebka smaru.
Podobnie warto wymienić na nowe śruby mocowania jarzma zacisku ( świeży klej i nie przeciągnięty zarys gwintu ). To zbyt małe kwoty, żeby oszczędzać. No, chyba, że elementy nie sa dostępne na rynku ( ale nie w tym przypadku, na szczęście ).
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
op
prowadniki są uniwerslane? czy jak kupie te trw to bedą pasować czy nie ma pewności?
dasz namiary na śruby? Jest jeszcze jedna rzecz ktorej mi brakuje na jednym zacisku mam blaszki przy klockach na drugim nie to sie nazywa zdaje sie zestaw montazowy klocka. Czy macie jakies numery czesci na te 3 rzeczy? Prosilbym o pomoc. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-06-2018, 19:56 przez fannadil.) (01-06-2018, 19:56)fannadil napisał(a): prowadniki są uniwerslane? czy jak kupie te trw to bedą pasować czy nie ma pewności? Jak kupisz dobre klocki np. ATE albo TRW to blaszki masz w komplecie.
op
Mam klocki trw zapakowane były w oryg op z plombą blaszek brak, jedynie dwie śrubki...
Klocki Trw gdb1552 czyli zakładam ze nie był to najszczęśliwszy wybór? Do tego mam tarcze trw df4110 więc wychodzi na to że blaszki jeśli się da muszę kupić oddzielnie takie będą ok? https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro...owego.html wciąż pozostaje pytanie o te śruby i prowadniki jeśli ktoś ma wiedzę (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-06-2018, 07:10 przez fannadil.)
Nie ma prowadników uniwersalnych, sa prowadniki przeznaczone do zastosowania w konkretnym typie zacisku hamulcowego.
W linku z pierwszego posta w temacie masz "zestaw naprawczy" zawierajacy dwa prowadniki zacisku, dwie śruby mocujące jarzma (z klejem) oraz dwie nakładki uszczelniajace. Dodać blaszki montażowe klocków - i mamy wszystko, co potrzebne do montażu. Oczywiście, można użyć starych prowadników, jeśli - na powierzchni bocznej współpracującej z zaciskiem nie ma żadnych śladów korozji - najmniejszy wżer moze powodować blokowanie - prowadniki swobodnie przesuwają się w gniazdach, praktycznie bez oporu - prowadniki nie są skrzywione (o co w naszych pseudowarsztatach dokręcających jarzma kluczem z przedłużką, nietrudno) i nie mają w całym zakresie ruchu punktów o zwiększonym oporze przesuwania się. Można użyć starych śrub, o ile - nie maja obrobionych łbów - w przypadku zastosowania innych - maja odpowiednią klasę wytrzymałości (oznaczenie na łbie) - zastosuje się w gwint świeży klej montażowy (uwaga: o słabej, lub średniej sile). Podobnie z blaszkami klocków - spokojnie mozna użyć starych, o ile w ogóle są. I jeszcze jedna uwaga: zdecydowanie odradzam stosowanie wszelakich smarów do klocków. Jedyny punky smarowania - to gniazda prowadników zacisku (no i same prowadniki) - specjalny smar wysokotemperaturowy. Wymiana nie jest żadna filozofią, z doborem producentów części też nie szukał bym dziury w całym. Najważniejsze - solidnie oczyścić cały zacisk, szczególnie gniazda, w których siedzą klocki, no i sprawdzić czy nie ma wycieku płynu + stan osłony tłoka.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
op
ko ma czyli jeśli kupie te prowadniki to rozumiem że powinny pasować skoro są przeznaczone do tego auta w katalogu? czy to tak nie działa i trzeba to dobrać po rozebraniu całości?
te blaszki ATE będą pasowały? czy podobnie trzeba dobrać po rozebraniu?
Prowadniki jesli nie sa zardzewiale i gumki sa cale, to wyjac calkowicie, oczyscic ze starego smaru i nasmarowac nowym
Sruby same jesli nie ma nowych to mozna dac te same, ale przesmarowac je klejem specjalnym do gwintow. Jesli nowe chcesz kupic to kup, nie majatek to jest. U siebie mialem jak nowe w srodku wiec tylko przeczyscilem i przesmarowalem. Te prowadniki TRW co linka dales beda pasowac. Ale te blaszki sa tylko do tylnych zaciskow, a napisales ze z przodu chcesz zmieniac... Z przodu nie ma blaszek. Edit: Z przodu masz co najwyzej takie sprezyny https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro...Items.html Jesli masz caly i jest nadal mocno sprezysty to zostaw stary. W miejscu gdzie wchodza dwie koncowki w zacisk tez mozesz dac smar wysokotemperaturowy. i tylko tam. Plus jak Ko-ma napisal na prowadniki. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-06-2018, 08:52 przez A2-eR11.)
op
A2-eR11 to ja mam chyba coś dziwnego zrobionego przy jednym z zacisków z przodu bo ewidentnie wystają tam blaszki mogę cyknąć fotkę
faktycznie tam jest że oś tylna nie zwróciłem uwagi (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-06-2018, 09:01 przez fannadil.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości