Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

wentylator chłodnicy


Kapitan Powolny
Zarejestrowani

Podepnę się bo temat w sumie mam podobny.

Auto mam od 24 godzin zaledwie więc dopiero się go uczę. Wczoraj wracając do domu temperatura utrzymywała się lekko poniżej połowy skali- więc jak na moją wiedzę było ok. Dziś rano przesuwając się w korku temperatura urosła do 6 kreski na zegarach i nie słyszałem żeby włączył się wentylator. Jak ruszyłem bo zrobiło się luźniej- powoli opadła do połowy skali- ale trzymała się w okolicach 5-6 kreska.

No i teraz moje pytanie czy to normalne? Jaka powinna być temperatura załączenia się wentylatora. Sam wentylator działa- sprawdzane- chodzi jak odpali się klimę.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-09-2016, 08:31 przez Kapitan Powolny.)

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Online
Wydaje mi sie ze Od klimy jest drugi wentylator

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-09-2016, 08:48 przez maciej1486.)

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(06-09-2016, 08:47)maciej1486 napisał(a): Od klimy jest drugi wentylator
chyba w innym aucie

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Online
Mozesz miec racje. W takim razie czujnik temp moze dawac zle informacje i wentylator sie nie zalacza.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(06-09-2016, 08:31)Kapitan Powolny napisał(a): Dziś rano przesuwając się w korku temperatura urosła do 6 kreski na zegarach i nie słyszałem żeby włączył się wentylator. Jak ruszyłem bo zrobiło się luźniej- powoli opadła do połowy skali- ale trzymała się w okolicach 5-6 kreska.
powinna być na 5 kresce, może min poniżej czyli prawie poziomo, trzeba sprawdzić jaką temperaturę wtedy widzi komp. i czy u Ciebie są dwa czujniki temp, jeden n deskę drugi do kompa, o jedną kreskę wyższa temperatura to jeszcze nic strasznego, spróbuj kiedyś podobnie rozgrzać auto i wyjść z auta, może nie słyszałeś wentylatora?

(06-09-2016, 08:55)maciej1486 napisał(a): Mozesz miec racje
w VW często widziałem dwa wentylatory,

nie wiem jeszcze czy wentylator nie załącza się powyżej 6 kreski, ale to niech wypowiedzą się Ci którzy mają taki silnik i taki model

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-09-2016, 08:58 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Od klimy bywa drugi wentylator, ale ja w Renówkach się z tym nie spotkałem.
Natomiast to że wentylator ma osobne sterowanie od klimy i osobne od temperatury jest mi znane w Renówkach.
Podejrzenie pada na czujnik załączający wentylator po przekroczeniu odpowiedniej temperatury, ale to ogólna wiedza i nie wiem jak to dokładnie jest w tym modelu rozwiązane.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-09-2016, 09:03 przez Patrys4891.)

Thumbup
Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

Wielkie dzięki Panowie

Będę musiał podjechać do magików i niech podepną się pod auto i posprawdzamy co piszczy w czujnikach.
Orientuje się ktoś ile kosztuje diagnostyka w Arkomie w Łodzi na Dowborczyków?

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Co do wentylatorów, to znam co najmniej trzy rozwiązania:
1. jeden wentylator do chłodnicy i do skraplacza - załączany albo czujnikiem temperatury silnika (poprzez kompa lub nie) lub załączeniem klimy i miał dwa biegi czasem,
2. dwa wentylatory obok siebie za chłodnicą przed silnikiem gdzie jeden jest od chłodnicy, drugi od klimy, przy czym oba wymuszają przepływ powietrza przez chłodnicę i przez skraplacz, gdyż są umieszczone jedno za drugim, załączane w zależności od potrzeb jeden lub drugi, lub oba na raz,
3. dwa wentylatory, jeden przed chłodnicą ze skraplaczem, drugi za nimi, ten przed jest od klimy i pcha powietrze, ten drugi od chłodnicy i ciągnie powietrze i tak jak powyżej mogę pracować oddzielnie lub razem...
Rozwiązań pewnie jest cała masa w zależności od wyobraźni projektanta.
Jedyne co, to w starszych autach wentylator/wentylatory były załączane bezpośrednio przez czujnik temperatury, a w tych nowszych decyduje o tym komp na podstawie danych z czujników.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

W Safrane są dwa wentylatory ciągnące, działające jednocześnie i posiadają dwa biegi. Co ciekawe nawet w modelu Safrane sterowanie się różni w zależności od wersji silnikowej.

Thumbup
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Jedynka miała tylko jeden wentylator o dwóch biegach.
Zrób test zegarów i zobacz czy wskazówka przypadkiem nie idzie za wysoko w trakcie testu.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości