oliwek
612
1
139
55
SC III ph I
2011
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Gdańsk
oliwek
Zarejestrowani
— 13-07-2017, 07:38
op
Hej, pytanie do potomności : raczej odpowiedź znam ale chciałbym zasięgnąć opinii....
Sprzęgło w moim szczeniaku bierze na maxa wysoko, żeby wrzucić kolejny bieg wystarczy że wcisnę je 1cm i już jest ok, przy ruszaniu szczegolnie po postosju w nocy autem poszarpuje ( efekt jakby się podślizgiwało ale tylko na kawałku tarczy, że kawałek łapie kawałek nie, nie wiem jak to opisać), Po przejechaniu 5-10km problem staje się łagodniejszy, może nawet znika do momentu że jest tylko jedno szarpnięcie ale sprzęgło bierze przy samym końcu. Natomiast auto się nie ślizga, mogę wrzucić z 2 na 6 i wcisnąć gaz do podłogi, nawet zwiększając mu obroty na chwilę przed wrzuceniem biegu i - NIC zero ślizgania. Główna bolączka to łapanie 1cm od końca, tak samo wysprzęglanie. Nie piszę tego jako traumy "że się popsuło" bo szczenię ma 210 tyś więc myślę że na sprzęgło już czas, tylko bardziej dla umocnienia informacji że to sprzęgło a nie inna przyczyna, jak zapowietrzenie, wysprzęglik daje d,, itd (w sumie na jedno wychodzi ) ))
Dzięki za sugestie
•
pio555
31,319
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 13-07-2017, 08:24
(13-07-2017, 07:38)oliwek napisał(a): a nie inna przyczyna, jak zapowietrzenie, wysprzęglik daje d raczej koniec sprzegła
zmieniaj wszystko bedziesz miał kilkaset tys spokoju
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Patrys4891
7,979
17
2405
707
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 13-07-2017, 08:32
Poszarpywanie to sprzęgło, natomiast to że sprzęgło bierze na samej górze, to może być też wina sprzęgła, ale też samego wysprzęglika. Chyba masz u siebie hydrauliczny, ale niech mnie ktoś poprawi jak się mylę.
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 13-07-2017, 08:53
Miałem swojego czasu taki problem (co prawda w VW) - przyczyną był zużyty docisk sprzęgła. Niby nie uszkodzony, a "nie dociskał".
W razie wymiany tarczy i docisku - kup także wysprzęgnik. Koniecznie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-07-2017, 08:53 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
oliwek
612
1
139
55
SC III ph I
2011
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Gdańsk
oliwek
Zarejestrowani
— 13-07-2017, 09:21
op
no jest jeszcze inna opcja - o której napisali mi koledzy z forum - wyciek na uszczelniaczu wały, chlapie na sprzęgło i stąd poszarpywanie któe potem ustępuje w miarę, Tak mam wysprzęglik hydaruliczny u siebie. Cóż no chyba czeka mnie wymiana wszystkiego hurtem i tyle.
•
Patrys4891
7,979
17
2405
707
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 13-07-2017, 09:39
Każda z tych możliwości powoduje że musisz zdjąć sprzęgło.
Najlepiej wymienić komplet na raz, żeby pięć razy nie płacić za rozkładanie i składanie.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Patrys4891 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Patrys4891 for this post
• oliwek
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 22-01-2018, 10:56
i chyba przyszedł czas na mnie kolejne auto i kolejne sprzęgło, zaczyna się ślizgać na najwyższych biegach jak się depnie mocniej w okolicy 2.5k obr
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 22-01-2018, 10:57
Przebieg robi swoje mati.
Nic sie nie dzieje to tylko kasa ucieka z kiermany
Wysłane z mojego HT17Pro przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 22-01-2018, 11:03
wiem, dlatego się nie stresuje naturalna kolei rzeczy
uszczelniacz wału mi się poci i uszczelka miski dlatego wiedziałem że będzie robota tylko myślałem że do wiosny wystarczy. Od razu olej się zmieni i pełen serwis będzie na rok z głowy
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Mati for this post
• scrabi
|