op
Mam dylemat co zrobić z padającym silnikiem, który zrobił na gazie 300 tys. i już "pluje" w rurę po zapaleniu. Kupić używkę (kota w worku) czy naprawiać. Tu myślę o konieczności regeneracji głowicy, wymianie pierścieni tłokowych i rozrząd. Może profilaktycznie pompa oleju lub panewki( koszt nie mały ale pewność naprawy). Żal mi sprzedawać auto bo jest jeszcze, mimo przebiegu, w b. dobrym stanie i zadbane.
Może podpowiedź, doświadczenia w takich pracach?
•
Tomaj
123
0
54
43
SC II ph II
2007
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Poznań
Tomaj
Zarejestrowani
— 22-04-2021, 09:35
Jesteś pewien, że to kończący się silnik a nie uszczelniacze zaworowe? Sprawdzałeś ciśnienie w cylindrach? Nie miałem takiego silnika jak Twój, ale 1.6 8V 90KM i dymił jak szalony po odpaleniu. Wszyscy "spece" dookoła mówili, że pada mi silnik, a mechanik do którego jeździłem wymienił uszczelniacze, przy okazji dwa na wałku i zero dymienia. Silnik przestał brać olej.
•
Patrys4891
7,979
17
2405
707
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 22-04-2021, 09:36
Odwieczne pytanie.
Ja bym dodał jeszcze pytanie o pewność prawidłowego remontu.
Chyba bym poszedł w stronę używanego silnika, chociaż nie wiem jaka jest różnica w kosztach
obliczone na lukakatorze
•
pio555
31,318
125
11116
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 22-04-2021, 09:38
(22-04-2021, 09:36)Patrys4891 napisał(a): Chyba bym poszedł w stronę używanego silnika, tylko weź go znajdź w dobrym stanie
większość wykupują Ci mechanicy co robią podmianki z 1,4 TCE
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Patrys4891
7,979
17
2405
707
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 22-04-2021, 09:44
Też fakt.
obliczone na lukakatorze
•
kiwikrakow
4,172
21
3419
6,205
SC III ph I
2010
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
KrakoWieliczka
ja wymieniłem taki silnik ale z duszą na ramieniu czy będzie sprawny koszt 2400 w 2018/2019 roku + później rozrząd , ale dobry remont to też sztuka ale masz swoje i wiesz co i ile to przejechało.
Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
•
twilk7
4,264
17
2603
876
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 22-04-2021, 11:37
@ itek gdzieś pisał, że jest silnikiem i taki remont może sam ogarnąć.
Ja robiłbym remont swojego.
Wysłane z mojego Redmi Note 9 przy użyciu Tapatalka
•
op
Co do diagnozy jestem pewien. Silnik był sprawdzany na szczelność i kompresję w serwisie. Dwa cylindry mają o 30% mniej. Przez lata robiłem remonty silników w Tir-ach, lecz tu przeraziło mnie to , że tłok w IC kosztuje 650, czyli więcej niż do Scani, Mana i innych ciężarowych. Jest nawet nadwymiar na blok po szlifie. Naprawa głowicy w spec. warsztacie to od 1-1.8 tys. przy wymianie zaworów i gniazd.
Kupując używę, nawet jak jest gwarancja rozruchowa, to i tak ponosi się koszty w razie niewypału, bo nie jest to wym. filtra tylko poważna robota.
Stracony czas i koszty.
•
pio555
31,318
125
11116
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 22-04-2021, 13:00
Ja tez bym robił remont maja umiejętności to wcale tak drogo nie wyjdzie
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
kotleto
6,139
28
3342
392
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Czechowice-Dz.
kotleto
Zarejestrowani
— 22-04-2021, 13:06
Ja jak robiłem mój k4m 708 w poprzednim scenicu po kolizji tłoka z zaworami za zrobienie głowicy zapłaciłem ok 600zl więc może nie będzie wcale tak strasznie @ itek jeżeli szkoda Ci sprzedać to auto to ja chyba bym szedł w remont, ale to tylko i wyłącznie Twoja decyzja
Wysłane z mojego telefonu
•
|