silnik 2.0T- jak go rozpoznać
jak depniesz w gaz i zwiniesz asfalt
Czas na oszczędności ( SCII phII 2.0T krótki 250 tys.km ) założona instalacja LPG Emmegas
Jako jedyny silnik benzynowy ma intercooler przed parownikiem klimatyzacji i chłodnica cieczy chłodzącej licząc od zewnątrz do wewnątrz. Intercooler widać przez dolne kratki wlotowe zderzaka.
Intercooler to chłodnica powietrza dochodzącego do silnika. Jest szerokości chłodnicy a wysokość gdzieś 1/4 wysokości pozostałych chłodnic. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-03-2020, 08:50 przez Fazor.)
Plastikowa pokrywa całej tej plątaniny wygląda tak jak poniżej, natomiast po zdjęciu jej rzucająca się w oczy rura od turbo. W poliftach metalowa tak jak na zdjęciu, w przedliftach ktoś pisał że gumowa?
op
Wizualnie już wiem na co zwrócić uwagę.
A teraz pytanie natury technicznej. Różnica w ilości koni pomiędzy wolnossącą wersją a turbo to jakiejś 30 KM. Czy turbo w tych silnikach daje to samo co w 1.9 TD z Xantii- spłaszczenie momentu obrotowego przez co silnik "ciągnie" w całym zakresie obrotów? Innymi słowy, nie ma spektakularnego wyrywania do przodu, ale auto żwawo zbiera się od samego dołu. Chodzi i o to jak odczuć, że Turbo faktycznie działa- tak podczas jazdy próbnej
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
lepiej było by poszukać kogoś z Łodzi kto ma ten silnik i przejechać się bo taki suchy opis nic nie daje.
Mój kolega ma Grand Scenica 2.0 bez turbo. I mówi że nie trzeba często zmieniać biegów. Można jechać 50 km na godzinę na piątce. W moim turbo tak się nie da. A co do przyspieszenia jest ono dobre, ale nie super dobre. Przy ostrym ruszaniu koła wpadają często w poślizg. Paru dieslom TDI nie dałem rady na starcie.
Natomiast silnik jest wspaniały jak jechałem w siedem osób plus bagaże plus box na dachu. Praktycznie nie czuć że ma się takie obciążenie. (10-03-2020, 21:33)Fazor napisał(a): Mój kolega ma Grand Scenica 2.0 bez turbo. I mówi że nie trzeba często zmieniać biegów. Można jechać 50 km na godzinę na piątce. W moim turbo tak się nie da. A co do przyspieszenia jest ono dobre, ale nie super dobre. Przy ostrym ruszaniu koła wpadają często w poślizg. Paru dieslom TDI nie dałem rady na starcie. Zwykle 2.0 nie za bardzo ma ochotę jechać a w kilka osób to szkoda gadać... no chyba że zawsze jeździłes malolitrazową wolnossącą benzyną. Kwestia przyspieszania to trakcja niestety kiepska a co dopiero po chipie... Można próbowac zmienić szerokość opony... Trudnoo mi powiedzieć czy na zimowych 205/60/16 lepiej czy na letnich 225/50/17 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2021, 00:48 przez Marcin_kendziro.)
Grand Scenic II PhII 2.0T 163kM 2007r
Był Scenic I PhII 1.9dti 98kM 2000r |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości