Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

scenic ii ph ii 2.0 dCi, DPF który to


Artibig
Zarejestrowani

op Witam pacjent 2008 2,0 dCi automat
Wiem że to może głupie pytanie, ale dwóch mechaników różnie stwierdziło nawet , przejrzałem pol internetu a do końca niewiem który tłumik to dpf, ale próbuje porównać z innymi autami  
1. Czy ta beczułka obok turbo w takim miejscu że chyba trzeba silnik wyciągać, na internecie znalazłem że facet dziury wiercił ,Biggrin
2. Tłumik okrągły około 40 cm  jakby pod podłokietnikiem z dwoma rurkami i  sondą
Więcej nic nie mam tylko końcowy 

Ogólnie jest chęć wymycia albo wywalenia całkiem, przedziurawienia 

Auto ma 300000 super moc i elastyczność  jedynie non stop komunikat zregeneruj katalizator/ sprawdź wtrysk i pali około 8 -9 itrów teraz kiedyś się w 7 miescilo

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2020, 16:50 przez Artibig.)

Odpowiedz
Roming
Zarejestrowani

(19-03-2020, 16:48)Artibig napisał(a): który tłumik to dpf
2. Tłumik okrągły około 40 cm  jakby pod podłokietnikiem z dwoma rurkami i  sondą


   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2020, 17:18 przez Roming.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Roming za ten post post:
  • Artibig
pio555
Junior Administratorzy

Online
(19-03-2020, 16:48)Artibig napisał(a): albo wywalenia całkiem, przedziurawienia 
pamiętaj tylko ze jest to nielegalne i możesz sobie narobić kłopotów

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Artibig, Roming
Artibig
Zarejestrowani

op Dzięki za schemat 
Ten komunikat zregeneruj katalizator dotyczy DPF na pewno?
Było robione wypalanie clip 3 razy za pół roku i po około 1000 km komunikat wraca 

Chętnie go wymyje i zamontuje znowu, bo pewnie pomimo wypalania zostaje po sadzy popiół 

Ktoś już był bo złączka wygląda inaczej niema tej na 3 sroby trójkàtnej

Odpowiedz
KamWar
Zbanowani

Wypalanie Dpfa Clipem nie jest dobre dla silnika. Najlepiej wybrać się w trasę i wypalić czyli w naturalnych "warunkach" wypalania Dpfa.

W Scenicu 2 błąd "zregeneruj katalizator" na pewno dotyczy Dpfa.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Dlaczego jest szkodliwe?

Wysłane z Redmi Note 7 przy użyciu klawiatury

Odpowiedz
KamWar
Zbanowani

Bo to nie jest "naturalne". Jeśli ktoś decyduje się na to, żeby jego auto wyło i możliwe, że niemiłosiernie dymiło na postoju, zamiast wypalać go w trasie, tak jak to się powinno zrobić, to gratuluję.

Jeśli jeszcze było wypalane 3 razy serwisowo, to już w ogóle jak dla mnie dramat. 

Moja obiektywna opinia po prostu Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-03-2020, 19:57 przez KamWar.)

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

(21-03-2020, 19:57)KamWar napisał(a): Bo to nie jest "naturalne". Jeśli ktoś decyduje się na to, żeby jego auto wyło i możliwe, że niemiłosiernie dymiło na postoju, zamiast wypalać go w trasie, tak jak to się powinno zrobić, to gratuluję.

Jeśli jeszcze było wypalane 3 razy serwisowo, to już w ogóle jak dla mnie dramat. 

Moja obiektywna opinia po prostu Biggrin
A co powiesz na temat taki ze w nowszych autach dpf wypala się na postoju bo tak zaplanował producent? Dodatkowo robi to co 200-300km. A i nie widać dymienia.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-03-2020, 21:28 przez maciej1486.)

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
KamWar
Zbanowani

Nie wiem, nie słyszałem o takiej metodzie, żeby wypalać dpf co 200-300 km. Może mało oczytany jestem, nie wiem. Słuszna uwaga, w NOWSZYCH autach. Póki co, interesuje mnie Scenic z 2008 roku, bo o nim mowa w tym wątku.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-03-2020, 21:53 przez KamWar.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Jeśli tak często musisz wypalać DPF i to jeszcze trzeba to wymuszać to coś jest nie tak w aucie.
Sprawdź czujnik ciśnienia dpf na początek i szczelność przewodów idących do DPF.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi krzysztofk za ten post post:
  • Stomak84




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości