op
Posiadam od miesiąca scenic III 2.0 DCi auto sprawuj się dobrze , przy zmianie oleju zauważyłem zapocenie przewodu i trochę oleju na obudowie skrzyni biegów o tyłu silnika . Do czego jest ten ( zawór ? ) od niego idzie przewód z olejem i łączy się z innym przewodem kolankiem z którego trochę kapie olej . To jest jakiś wymiennik ? wiem że turbina jest chłodzona cieczą .
scenic 2.0 dci
op
Auto sprawuje się super , wycieku brak chyba było za duże oleju . Ciężko dostać to auto z silnikiem 2.0 DCi większość 1.5 dci lub 1.6 dci .
Samochód szukałem 6 miesięcy , na początku chciałem benzynę ale 1.6 za słaby , 1.4 tce padają silniki ( w Szwajcarii na autoscaut co trzeci z ogłoszenia ma uszkodzony silnik ) 1.2 TCE pobiera olej . 2.0 benzyna fajny silnik ale ma skrzynie CVT ( silnik wyje nie jedzie ) i dlatego ostatecznie szukałem 2.0 DCI w automacie skrzynia jato .
Też długo szukałem a w zasadzie miałem ustawione wyszukiwanie na motor 2.0 . Silnik 1.5 mogłem dostać z o dwa lata młodszym autem ale się uparłem.
Moje wrażenia niesamowite, tym bardziej że przesiadłem się z silnika 1.8 w dieslu bez turbo 90 km. . Teraz mam 150 i jest petarda. Do tego pełen komforcik, brązowa skóra, czujniki przód tył, kamerka cofania. Ogólnie czad. Tylko jeszcze chciałem popróbować pojeździć na manualu, ale nie wiem czymogę w trakcie jazdy przełączać między manual automat czy nie Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
op
Widzę że wersja na fulla gratulacje , jeśli chodzi o skrzynie możesz zmieniać na manuala w czasie jazdy bez problemu . Czasami tak robię jak wyprzedzam i muszę mieć wszystko pod kontrolą ale rzadko korzystam z tego ponieważ ładnie zmienia biegi . Teraz mam zamiar wymienić olej w automacie i szukam warsztatu .
Spokojnie napewno nie zredukuje, zostanie na tym biegu który był w trybie auto
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
op
Dokładnie zostaje na biegu adekwatnym do prędkości . Co to auta to czasami wpada w wibracje joystick od nawigacji na wolnych obrotach u was to samo ??
Drugie pytanie to dziwne buczenie pod maska jak zgaszę silnik tak jak by chodziła jakaś pompa nie zawsze się to włącza . (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2018, 23:16 przez arsen008.) (18-12-2018, 18:44)arsen008 napisał(a): 2.0 benzyna fajny silnik ale ma skrzynie CVT ( silnik wyje nie jedzie ) i dlatego ostatecznie szukałem 2.0 DCI w automacie skrzynia jato .Trochę się zastanawiam nad tym CVT. Wszyscy się go boją (ja również) ale w sumie na forum nikt o nim nic nie pisze, że problem jakiś, może nikt na forum takowego nie posiada. Kolega ma Outlandera 2,5 PB z CVT, jeździ nim już 3 lata, przejechał ok 150 tyś km i nie miał z nim żadnych problemów. Jedyna wada - przy dużych prędkościach pow 170 przekładnia nadmiernie się grzeje. Fakt, może trochę to wyje, ale taka jest zasada działania CVT. Silnik ma obroty 1200-1400 i w sumie po mieście wyżej się nie wkręca i to wystarcza do jazdy miejskiej. Spalanie w mieście z takim dużym motorem ma na poziomie 10l/100km, czyli tyle co ja w 1,6. Szukam wad tej skrzyni, ale na razie nie mam nic, nie wiem jak się CVT spisuje w Renault (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-12-2018, 09:47 przez Grzegorz Łubieński.)
Z cvt jest takie problem że wszyscy się boją bo większość aut jest z zachodu gdzie nikt tego nie serwisuje potem przyjeżdża do nas auto z cofniętym licznikiem .
Skrzynia do roboty bo już wyeksploatowana i nie serwisowania..... W PL serwis od 8-10 tyś jak ktoś wogole chce się podjąć.... Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości