Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

sączy się olej w okolicach odmy, coś "mokro"... w Renault Scenic


twin
Zarejestrowani

OCT ze słoika po jakimś maśle orzechowym ;) w środku dwie myjki stalowe a króce ogrodnicze, zwykle, mówią na to przepust.
Jeszcze rurkę muszę dorobić z otworami dla wlotu z odmy.
Zrobiłem 40 km zero dymu smrodu itp.
W OCT zero oleju

Tamto turbo zawiozę mu dla zasady ...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2020, 18:51 przez twin.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(25-04-2020, 18:00)Lepus napisał(a): Z czego jest zrobiony ten OCT?
ps tak podejrzewałem, że wszystkiemu jest winna "regeneracja" turbo
Tylko czy to nie stało się przy montażu tamtego turbo?

Robiłeś jakieś foty?

Wysłane z kolorowego kalkulatora

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
twin
Zarejestrowani

Nie robiłem bo taki syf że ręce czarne miałem i ze 20 rękawiczek gumowych mi poszło. Oprócz oring ów na rurce było też coś zmiażdżone zielone, może oring poprzedni został i założyli nowy przykręcając na niego rurkę i miażdżąc go, może tam blokowało przepływ Turbo od tego padło i ciągnęło dalej olej.

Teraz jest myślę wszystko ok, zobaczę jeszcze jak się zachowuje na zimnym bo lekko jeszcze kopcił ale to dużo oleju było w wydechu jeszcze rano.
Myślę tylko czy któryś z elementów podcisnieniowych nie ma wpływu na to i czy mam to dobrze podpięte bo widzę tu sztukowane przewody.

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

@ Mati, zależy jak była robiona regeneracja, na jakich podzespołach. Jestem zdania (podobnie jak wg mnie znający się na rzeczy @haszczurur), że to musi być solidnie zrobione na najlepszych podzespołach i większość regenerujących odstawia fajans. Poniżej 800 PLN to nie regeneracja a pudrowanie trupa.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Lepus za ten post post:
  • A2-eR11, Mati, pio555
Mati
Zarejestrowani

Tak, ale droższa nie znaczy lepsze wykonanie. Musi być warsztat dobry który nie regeneruje na byle czym.

Wysłane z kolorowego kalkulatora

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
twin
Zarejestrowani

Dokładnie, 4 lata temu robiłem Turbo do bmw, około 900zl bo wirnik był słaby i zmieniali.
Auto zrobiło 200 000km
Tu na miejscu co robiłem reg kosztuje 400 zł więc coś w tym musi być.
Kupiłem w końcu turbine tam gdzie kiedyś u Pawlika ze Stalowej Woli za 800 niecałe i oby posłużyło podobnie co w bmw teraz.
Będę jeździł teraz, zobaczymy co dalej.

Odpowiedz
twin
Zarejestrowani

200 km zero białego ani niebieskiego dymu.
Oleju w silniku nie ubyło, w OCT lekko na dnie jakieś 10 kropli.
Chodzi dobrze jednak na zimnym przy ruszaniu kopci trochę na czarno, jak ciepły nic.
W nocy w lusterku wstecznym jak normalnie w miarę dynamicznie przyspieszam czysto dopiero jak na maxa widać jakby smog.
Ogilnie dynamika ok.

Jakieś sugestie co jeszcze może być z tym kopceniem na czarno na zimnym?

Wtryski sprawdzone i trzymają parametry, test przelewowy też równo.
Intercooler oraz reszta połączeń czysta i szczelna.
Filtr powietrza nowy.

Może coś mam z tymi przewodami podciśnieniowymi?
Posisda ktoś schemat ich podpięcia albo oryginalne zdjęcie swojego?

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

(25-04-2020, 20:31)twin napisał(a): Oprócz oring ów na rurce było też coś zmiażdżone zielone


a czy to czasem nie zaślepka od turbo które zakładają na zasilanie i powrót oleju z turbo po regeneracji?

Odpowiedz
twin
Zarejestrowani

(26-04-2020, 21:47)Neonixos666 napisał(a):
(25-04-2020, 20:31)twin napisał(a): Oprócz oring ów na rurce było też coś zmiażdżone zielone


a czy to czasem nie zaślepka od turbo które zakładają na zasilanie i powrót oleju z turbo po regeneracji?
Nie, to było coś jak zielony oring zgnieciony na potęgę, oba pozostałe czarne oringi były na miejscu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-04-2020, 21:54 przez twin.)

Odpowiedz
twin
Zarejestrowani

Znalazłem instrukcje jak podpiąć podciśnienie w 1.9 dci
Trochę miałem źle podpięte przy zaworze podciśnienia nr 4 na zdjęciu od gaszaka bo był wpięty pod ten pojedynczy króciec a powinien do tego skierowanego w dół.
Przewody teraz niby ok, zobaczę rano jak się zachowuje.
Wyczyściłem jeszcze filterek zaworu turbiny nr 6 na zdjęciu taki gąbkowy.
Czarny praktycznie był, trzeba uważać bo delikatna gąbka.


[Obrazek: dfd3a78809603ed3899178ae17abe431.jpg]

Leje mi się z tej wciskanej podstawy do odmy, na łączeniu podstawa - blok silnika.
Musze pomyśleć jak to uszczelnić bo oringa tam niestety nie ma.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-04-2020, 00:59 przez twin.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości