Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

prośba o pomoc przy wyborze


afakrak
Zarejestrowani

op Witam
Zamierzam dokonać przesiadki na RS. Jakiś czas temy wybór padł na RS III lub (w zależności od $$$ RS IV) 1.5 dci 110 kucy, manual. Ale... naszły mnie różne wątpliwości.
1. pierwsza dot. silnika. Kiedyś 1.5 dci był (z tego co czytałem) awaryjny - panewki, wtryski, turbo. Podobno te nowsze są mniej problematyczne. Czy to prawda?
2. Czy w RS III i w RS IV były 1.5 dci z AddBlue ? Nie chciałbym na takową trafić
3. Czy możecie Państwo potwierdzić że DPF w 1.5 dci 110 km nie sprawia probemów , nawet przy miejskiej jeździe ? Wyczytałem że jest dotrysk który eliminuje typowe problemy z dpfem
4. Czy warto dopłacić różnicę i kupić RS IV ? Który będzie lepszy na wyjazd dla 4-osobowej rodziny na np wakacje ?RS III czy RS IV ?Myślę o rocznikach 20015-2017 .
Dziękuje bardzo za pomoc!!

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

1. Jeżdżę od ładnych kilku lat różnymi modelami z 1,5 dci - może mam szcz eście, ale nie miałem z tym silnikiem najmniejszych problemów, choć samochody miałem z różnych źródeł, bez żadnych gwarancji stanu.
Obiegowa opinia dotyczyla tak naprawdę tylko kilku pierwszych lat produkcji i była głównie wyniukiem błędów eksploatacyjnych oraz zaniedbań użytkownikow. Od 2006 r. wprowadzono w kilku etapach wiele zmian doskonalących, uważam ten silnik za jeden z lepszych w tej klasie.
Ostatecznie o czymś świadczy ilość wyprodukowanych jednostek i wielość modeli, w których je montowano, także w innych markach.
2. Dpf, o ile w ogóle jest ( w mojej Megane np. nie ma go fabrycznie), to jest filtr suchy, bez dodatku płynu eolys.
3. Spotkałem się z problemami z przepełnieniem filtra, ale w naszej Lagunie III z 5,0 dci - faktycznie, raz była konieczność programowego wypalenia filtra. Raz w ciągu prawie roku użytkowania.
4. Nie mam zdania, osobiście ze względów praktycznych nie przewiduję nawet w przyszłości zakupu Scenica IV.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 120 KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • adi84
robczo
Zarejestrowani

(01-07-2022, 12:41)afakrak napisał(a): Witam
Zamierzam dokonać przesiadki na RS. Jakiś czas temy wybór padł na RS III lub (w zależności od $$$ RS IV) 1.5 dci 110 kucy, manual. Ale... naszły mnie różne wątpliwości.
1. pierwsza dot. silnika. Kiedyś 1.5 dci był (z tego co czytałem) awaryjny - panewki, wtryski, turbo. Podobno te nowsze są mniej problematyczne. Czy to prawda?
2. Czy w RS III i w RS IV były 1.5 dci z AddBlue ? Nie chciałbym na takową trafić
3. Czy możecie Państwo potwierdzić że DPF w 1.5 dci 110 km nie sprawia probemów , nawet przy miejskiej jeździe ? Wyczytałem że jest dotrysk który eliminuje typowe problemy z dpfem
4. Czy warto dopłacić różnicę i kupić RS IV ? Który będzie lepszy na wyjazd dla 4-osobowej rodziny na np wakacje ?RS III czy RS IV ?Myślę o rocznikach 20015-2017 .
Dziękuje bardzo za pomoc!!

Wypowiem się jako posiadacz 1.5dci z 2013r
1. W Sc3 silniki 1.5dci nie sprawiają problemów, są cały czas udoskonalane, więc im nowszy tym lepszy
2. W Sc3 nie było AddBlue, a w Sc4 chyba pojawiły się pod koniec produkcji (blue dci) - ale nie mam pewności
3. Dpf nie sprawia problemów, ja użytkuje ok 70% w mieście i jest ok. Są różne warianty: w niektórych jest dodatkowy wtrysk, a w nowszych zmieniono położenie DPF i jest zaraz za turbo więc szybko osiąga temp.
4. Niestety nie mam porównania do Sc4, ale podejrzewam że będzie bardziej komfortowy

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości