Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

pasek klinowy


anetanl
Kobiety

op Witam wszystkich. Strzelił mi pasek klinowy w moim Scenicu I Ph II 1.6 16V 2001r. Czy wymiana jest tak banalna jak mi się wydaję? Wystarczy poluzować rolkę napinacza, nałożyć nowy pasek na chwilkę odpalić żeby się naciągnął i dokręcić napinacz? Trzeba ściągać koło? Czy po nałożeniu nowego paska normalnie odpali, komputer puści do jazdy itd? Wiem że może cześć pytania głupia ale mój pierwszy scenic i się rozkraczył w miejscu gdzie mam chwilę na naprawę i miało miejsca. Pozdrawiam

Aaaa czy pasek 5PK1113 będzie dobry? bo gdzieś jeszcze doczytałam 5PK1750 a babka w sklepie dała mi ten pierwszy

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-01-2016, 11:41 przez anetanl.)

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

(08-01-2016, 11:34)anetanl napisał(a): Witam wszystkich. Strzelił mi pasek klinowy w moim Scenicu I Ph II 1.6 16V 2001r. Czy wymiana jest tak banalna jak mi się wydaję? Wystarczy poluzować rolkę napinacza, nałożyć nowy pasek na chwilkę odpalić żeby się naciągnął i dokręcić napinacz? Trzeba ściągać koło? Czy po nałożeniu nowego paska normalnie odpali, komputer puści do jazdy itd? Wiem że może cześć pytania głupia ale mój pierwszy scenic i się rozkraczył w miejscu gdzie mam chwilę na naprawę i miało miejsca. Pozdrawiam

Aaaa czy pasek 5PK1113 będzie dobry? bo gdzieś jeszcze doczytałam 5PK1750 a babka w sklepie dała mi ten pierwszy
tak jak piszesz wymieniaj i jez dalej Banał sprawa.Ja tam kiedys zrobiłem

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

ale tam nic nie trzeba poluzowywać - nie trzeba odkręcać żadnej śruby.
opis:
Potrzebny jest klucz 13, oczkowy o długim ramieniu i klucz imbusowy 6 mm.

A teraz po kolei;
Podnosimy samochód , zdejmujemy koło, zdejmujemy nadkole(dwa torx-y przy zderzaka i dwa kołki plastykowe, jeden na górze nadkola, drugi mocuje nadkole do ramy silnika, trzeba wymacać ręką.

Na pierwszą rolkę zakładamy klucz 13 i kręcimy w prawo, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, im mocniej przekręcimy tym lepiej, mnie udało się obrócić prawie o 120°, trochę mało ale miałem tylko taki klucz.
Jak odciągniemy napinacz, rolka zamontowana jest na mimośrodzie, który w dolnej części ma dziurkę w tą dziurkę trzeba wsadzić imbusa, napinacz zostanie zablokowany w tym położeniu. i ściągamy pasek.
Teraz "naciągamy" nowy pasek, od dwóch dolnych kół, pamiętając żeby pasek "wpadł" w rowki. przydaje sie tu pomoc drugiej osoby, jedna trzyma pasek na dolnych kołach druga przeciąga go od góry.

Jedna uwaga, ze względu na niewielka ilość miejsca pomiędzy napinaczem a blachami nadwozia, trzeba mieć klucz oczkowy(lepiej się trzyma na śrubie) o długim ramieniu. Trzeba go tak zakładać, żeby był jak najbardziej z przodu a potem odciągać napinacz ma max. Im mocniej odciągnie sie napinacz tym łatwiej wskoczy pasek.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-01-2016, 11:47 przez Wojtgda.)

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Wojtgda za ten post post:
  • anetanl, funkoval, Oktawiusz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości