op
Witajcie
przejrzałem całe forum ale nie znalazłem wskazówki. Scenic III z 2009 r, 1,9 dci 130 koni mam ciekawy problem z którym nie mogę sobie poradzić. Gdy jest słoneczny ciepły dzień w okolicy 30 stopni nagle przestają działać w samochodzie:
- prędkościomierz
- czujniki parkowania przód tył
- wspomaganie kierownicy
- nie mogę poprzez krótkie wciśnięcie przycisku wyłączyć silnika - muszę trzymać kilka sekund
- gdy wyłączę w końcu silnik nie zaciąga automatycznie hamulca ręcznego i nie działa blokada kierownicy
- gdy ponownie włączę silnik i próbuję ruszyć muszę zwolnić ręczny z przycisku, inaczej sam nie rozłączy
co ciekawe gdy samochód wychłodzi się przez noc rano wszystko wraca do normy. Na stan ten nie ma wpływu zagrzanie silnika tylko raczej wnętrza kabiny, gdy słońce oprze się na desce rozdzielczej wszystko przestaje działać zanim zdążę odpalić silnik.
od dłuższego czasu mam też błąd abs esp - systemy nie działają, cóż jeździłem z tą usterką rok jako że naprawa pompy rzekomo uszkodzonej jest dość droga.
kiedy auto jest chwilowo sprawne pokazuje następujące błędy po podpięciu do clipa:
DTC505049 - moduł elektroniczny
DTCC10000 - brak informacji multipl. o wtrysku
DTCC14000 brak syg. modułuzes. na sieć multipleksową
DTCC00187 - sieć multipleksowa
DTCC07300 sieć multipleksowa
DTCC12800 brak sygnału multipleksowego FPA
DTCC11100 brak emisji sygnału EPC w sieci multipleksowej
DTCC13000 brak emisji multipleksowej DAE
kiedy auto świruje nie da się go podpiąc pod clipa, pierwsze podejrzenie padło na pompę abs, esp, po wyjęciu z auta została przelutowana płyta główna i wymieniony układ stabilizacji napięcia ( jak mówił elektronik aby nie siał po canie) ale nic nie pomogło, pompa ma oznaczenie 476602642R
podpowiedzcie proszę czy mam dwie niezależne od siebie usterki czy jest to jakoś połączone, nigdzie nie wyczytałem aby niesprawna pompa esp abd robiła tyle problemów w aucie. Z góry dziękuję za pomoc
function googleTrButton7060383257756964() { var el = new google.translate.TranslateElement({ includedLanguages: "pl", layout: google.translate.TranslateElement.InlineLayout.HORIZONTAL, autoDisplay: false, multilanguagePage: true, floatPosition: 0 }); el.onTurnOffLanguageClick = function() { var event = document.createEvent("Event"); event.initEvent("te_disable_lang", true, true); document.body.dispatchEvent(event); }; el.showBanner(true); }
przejrzałem całe forum ale nie znalazłem wskazówki. Scenic III z 2009 r, 1,9 dci 130 koni mam ciekawy problem z którym nie mogę sobie poradzić. Gdy jest słoneczny ciepły dzień w okolicy 30 stopni nagle przestają działać w samochodzie:
- prędkościomierz
- czujniki parkowania przód tył
- wspomaganie kierownicy
- nie mogę poprzez krótkie wciśnięcie przycisku wyłączyć silnika - muszę trzymać kilka sekund
- gdy wyłączę w końcu silnik nie zaciąga automatycznie hamulca ręcznego i nie działa blokada kierownicy
- gdy ponownie włączę silnik i próbuję ruszyć muszę zwolnić ręczny z przycisku, inaczej sam nie rozłączy
co ciekawe gdy samochód wychłodzi się przez noc rano wszystko wraca do normy. Na stan ten nie ma wpływu zagrzanie silnika tylko raczej wnętrza kabiny, gdy słońce oprze się na desce rozdzielczej wszystko przestaje działać zanim zdążę odpalić silnik.
od dłuższego czasu mam też błąd abs esp - systemy nie działają, cóż jeździłem z tą usterką rok jako że naprawa pompy rzekomo uszkodzonej jest dość droga.
kiedy auto jest chwilowo sprawne pokazuje następujące błędy po podpięciu do clipa:
DTC505049 - moduł elektroniczny
DTCC10000 - brak informacji multipl. o wtrysku
DTCC14000 brak syg. modułuzes. na sieć multipleksową
DTCC00187 - sieć multipleksowa
DTCC07300 sieć multipleksowa
DTCC12800 brak sygnału multipleksowego FPA
DTCC11100 brak emisji sygnału EPC w sieci multipleksowej
DTCC13000 brak emisji multipleksowej DAE
kiedy auto świruje nie da się go podpiąc pod clipa, pierwsze podejrzenie padło na pompę abs, esp, po wyjęciu z auta została przelutowana płyta główna i wymieniony układ stabilizacji napięcia ( jak mówił elektronik aby nie siał po canie) ale nic nie pomogło, pompa ma oznaczenie 476602642R
podpowiedzcie proszę czy mam dwie niezależne od siebie usterki czy jest to jakoś połączone, nigdzie nie wyczytałem aby niesprawna pompa esp abd robiła tyle problemów w aucie. Z góry dziękuję za pomoc
function googleTrButton7060383257756964() { var el = new google.translate.TranslateElement({ includedLanguages: "pl", layout: google.translate.TranslateElement.InlineLayout.HORIZONTAL, autoDisplay: false, multilanguagePage: true, floatPosition: 0 }); el.onTurnOffLanguageClick = function() { var event = document.createEvent("Event"); event.initEvent("te_disable_lang", true, true); document.body.dispatchEvent(event); }; el.showBanner(true); }