Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

nie chciał odpalić, a jak odpalił to stuka w okolicy zaworów


wleniu
Zarejestrowani

op Witam,
Niestety kolejny problem z silnikiem.
Stuka coś w silniku.



Wcisnąłem sprzęgło, wydawało mi się, że skrzynia na luzie była.
Przy wciśniętym sprzęgle wcisnąłem start i ku mojemu zdziwieniu auto chciało pojechać do przodu, tak jak by było na biegu.
Nie odpaliło w pełni oczywiście.
Ponowna próba odpalenie i tylko kręcił - nie chciał odpalić.
Rozpiąłem wszystkie wtyczki w module pod akumulatorem (w komorze silnika, posprawdzałem, złącza) poskładałem i ku uciesze odpalił bez problemu, ALE :

zaczął stukać w okolicy zaworów, dźwięk, tak jakby ktoś uderzał młotkiem w blok.
Stuki z częstotliwością obrotów silnika - mniej więcej jeden obrót jeden stuk.
W komputerze brak błędów.
Na takim stukającym silniku przejechałem 300 km i nic się nie działo. Auto zachowuje się tak jak przed usterką.
Spalanie w normie (6/l100km)
Olej sprawdzony,świeżynka (wymieniony 1tys kilometrów temu 5W40)
Najbardziej słychać na wolnych obrotach.
Ponoć nie jest to odgłos koła ZFR, prędzej panewka
Wymienione wszystkie uszczelki pod kolektorem ssącym na nówki i sprawdzony rozrząd na przyrządach (zrobione było 300km po tej robocie)
Przy odłączaniu cewek stukanie się nie zmienia, stuka cały czas tak samo

Macie pomysł co może być przyczyną  ?
Ponoć w tych silnikach padają regulatory ciśnienia oleju (o ile coś takiego jest)

Możecie polecić we Wrocławiu kogoś kto ogarnia te silniki ?
Bo nawet nie wiem gdzie podjechać z tym problemem, a  w sobotę do Trójmiasta muszę jechać.

Tak to słychać

https://youtu.be/OT_Z-WRoVOg

Pozdrawiam
wleniu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-07-2020, 11:26 przez wleniu.)

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

A czy to przypadkiem nie odgłos łożyska oporowego sprzęgła ? Jak wciśniesz sprzęgło to ten stukot nie ustaje ?

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op Nie, nie ma to nic wspólnego ze skrzynią, czy ze sprzęgłem

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-07-2020, 11:30 przez wleniu.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Mogą się zdarzyć problemy z hydropopychaczami. Zwłaszcza jak lejesz olej 10w lub 15w.
Ten dźwięk ciężko z nagrania jednoznacznie skojarzyć ale to może być klepiący zawór skoro słychać go z ich okolicy.

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op Jeden z mechaników też sugerje, że coś na "górze", chociaż jak się przysłuchiwaliśmy to i na dole słychać.

Jak ugryźć temat ? Nie mam doświadczenia z hydropopychaczami.
Tak są jakieś "kamienie" - panewki ?
Jak to zdiagnozować ?
Luzy na sworzniu czy na panewce korobowodowej mogę domowym sposobem sprawdzić przez otwór świecowy (co zrobię), ale nie wiem jak sprawdzić te popychacze.

Olej wlałem taki jak zaleca producent.

Co mogę teraz zrobić samodzielnie, bo odwiedziłem kilku mechaników i każdy pokręcił głową i powiedział że trzeba szukać "czyli rozkręcać w ciemno", a tyle też mogę zrobić, tylko co dalej.

Ponoć te silniki mają regulatory ciśnienia, ale raczej to nie tu problem.

I teraz zasadnicze pytanie : czy z tym można jeździć, bo też sugerują : jeździć i się przysłuchiwać, czy nie jest gorzej.

Jeszcze jeden z mechaników, powiedział, że może się panewka na wale korobowym obrócić, bo tam są jakieś "bez śrubowe" czy jakoś tak to dziwnie nazwał a wtedy pozamiatane.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

https://allegro.pl/oferta/popychacze-zaw...6832920763
To są popychacze zaworowe. Taki pośrednik między dźwigienką a zaworem, który sam pod wpływem ciśnienia oleju reguluje a w zasadzie niweluje luz zaworowy.
Przy braku ciśnienia oleju mogą nie działać prawidłowo.
Niech mechanik ma początek sprawdzi ciśnienie oleju. A sam na szybko kup filtr oleju najlepiej ori Renault i wymień bo z tego co czytałem był niedawno wymieniany, i może jest wadliwy.
Jeżeli to słychać tak panewkę to gruby remont się szykuje lub wymiana silnika.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-07-2020, 08:09 przez polaq.)

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op a co wskazuje czerwona lampka oleju na desce rozdzielczej
podczas odpalania ?
Tylko poziom oleju kontroluje ? czy ciśnienie też ?
Czy jeśli gaśnie od razu, to nie jest informacja, że ciśnienie oleju jest OK ?

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Infirmuje, że jakieś ciśnienie jest, ale wystarczy 0.5 bara aby zgasła

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op Sprawdziłem jeszcze najprostszym sposobem czy są luzy na panewkach/sworzniach, czyli :
wykręciłem świece, i sprawdzałem tłoki lekko je naciskając.
I na pierwszym tłoku (od aku) był lekko wyczuwalny i słyszalny "klik", co mogło by wskazywać na niewielki luz.
Na pozostałych cisza.

Da się to bardziej zdiagnozować ? Czy to oby na pewno luz na panewce/sworzniu ? bez demontażu silnika ?
A może jakiś inny sposób na zdiagnozowanie czy to luz na panewce czy na sworzniu ?

Pozdrawiam
wleniu

Odpowiedz
itek
Stetoskop i doświadczenie. Nie ulega wątpliwości, przy takich stukach, że trzeba po trochu rozpruwać.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości