op
witam kolegów.
napiecie spoczynkowe 12,5V
po rozruchu rosnie szybko do 14,5 i dalej az do 16V
Silnik na biegu jałowym pracuje równo, natomiast po dodaniu gazu zaczyna lekko falować obrotami i moduluje jasnością swiecenia zarówek - napiecie wciąz sie wacha o kilka dziesiątych wolta.
oczywiscie po jakims czasie pojawia sie serwis,z ikonką silnika , oraz na zmianę alarm dzwiekowy z akumulatorem , Po czym alarmowanie gaśnie na jakiś czas .
Akumulator niby nowy - roczny , trzyma napięcie spoczynkowe i dobrze kręci - ale w sumioe jest ciepło wiec rozruch nie jest teraz zbyt utrudniony.
Wczesniej była usterka która samoczynnie zanikła - tz. koniecznośc kilkukrotnego odpalania samocho0du (2-4 razy)po dłuższym postoju. teraz odpala zawsze od razu. Wtedy sprwdzałem, - napiecie spoczynkowe 12,4V , a NAPIECIE ŁADOWANIA PO KILKU MINUTACH PRACY SILNIKA STABILIZOWAŁO SIE NA 14,4v
jakies pomysły"?
Moja wstepna teoria to ze aku nie przyjmuje ładunku, wzrasta mu szybko napięcie , a regulator alternatora nie potrafi zdusic na tyle pradu "wychodzacego " aby napiecie spadło do poziomu 14,4
Pozdrowienia
napiecie spoczynkowe 12,5V
po rozruchu rosnie szybko do 14,5 i dalej az do 16V
Silnik na biegu jałowym pracuje równo, natomiast po dodaniu gazu zaczyna lekko falować obrotami i moduluje jasnością swiecenia zarówek - napiecie wciąz sie wacha o kilka dziesiątych wolta.
oczywiscie po jakims czasie pojawia sie serwis,z ikonką silnika , oraz na zmianę alarm dzwiekowy z akumulatorem , Po czym alarmowanie gaśnie na jakiś czas .
Akumulator niby nowy - roczny , trzyma napięcie spoczynkowe i dobrze kręci - ale w sumioe jest ciepło wiec rozruch nie jest teraz zbyt utrudniony.
Wczesniej była usterka która samoczynnie zanikła - tz. koniecznośc kilkukrotnego odpalania samocho0du (2-4 razy)po dłuższym postoju. teraz odpala zawsze od razu. Wtedy sprwdzałem, - napiecie spoczynkowe 12,4V , a NAPIECIE ŁADOWANIA PO KILKU MINUTACH PRACY SILNIKA STABILIZOWAŁO SIE NA 14,4v
jakies pomysły"?
Moja wstepna teoria to ze aku nie przyjmuje ładunku, wzrasta mu szybko napięcie , a regulator alternatora nie potrafi zdusic na tyle pradu "wychodzacego " aby napiecie spadło do poziomu 14,4
Pozdrowienia