op
Do montażu zastosowałem kamerkę cofania i monitor o takich parametrach :
Specyfikacja techniczna monitora4"
Typ: TFT-LCD COLOR ,Wymiary: 108*82*15 mm ,TV system: PAL/NTSC ,Rozdzielczość: 480*RGB*272 ,Zasilanie 12V DC ,kolorowy obraz-z regulacją,wejście RCA (chincze) video x2
Specyfikacja techniczna kamery:
Typ: przewodowa ,Przetwornik: 1/3 CMOS ,TV system: PAL ,Rozdzielczość: PAL: 628 x 582 piksel,Kąt widzenia: 170 stopni ,wodoszczelną ,wymiary: 250mm x 30mm x 40mm ,zasięg w nocy: do 6m ,funkcja "Mirror" odbicie lustrzane
Do zestawu były dołączone standardowe czujniki cofania .
Aby zamontować czujniki cofania potrzeba ściągnąć zderzak .aby to zrobić należy :
odkręcić od spodu zderzaka 5 śrub na klucz 10 mm
po 2 wkręty na stronę od strony nadkola,po jednej śrubie od spodu zderzaka przy nadkolu-M8,4 wkręty na klucz torx widoczne po otwarciu klapy :
wykręcić obie lampy mocowane na 2 wkręty :
następnie wyciągnąć lampę która trzyma się na dwóch kołkach ,wyciągnąć kołki mocujące zderzak do karoserii pod lampami .
Zdjąć oba odboje, zdejmując plastikową nakładkę i odkręcając śrubę :
Zderzak odpinamy tak jak przedni delikatnie od strony nadkola ciągnąć do siebie by wyskoczył z zaczepów .Po zdjęciu zderzaka ,możemy wymienić listwy na takie z przygotowanymi otworami pod czujniki :
lub wywiercić otwory pod czujniki w tych listwach co mamy ,mała uwaga-listwy od krótkiego scenica nie pasują do Grand Scenica ,przekonałem się o tym dopiero podczas próby wymiany swoich nakładek zderzaka .
W otwory w listwach wkładamy sensory ,kable spinamy opaskami i ciągniemy,albo przez lewą kratkę wentylacyjną ,albo przez otwór pod lampą ,ja wybrałem otwór pod lampą bo tam idzie wiązka do lampy i tam też podłączyłem zasilanie . Zasilanie podłączamy do pinu nr 6 i 4 (masa )-lokalizujemy kable w kostce,ściągamy z nich kawałek izolacji i lutujemy do nich przewody zasilające czujniki parkowania oraz kamerkę :
Po przylutowaniu przewodów zasilających czujniki i kamerkę cofania możemy założyć zderzak ,oraz lampy.Centralkę od czujników cofania umieszczamy pod lewym boczkiem,za schowkiem .Pozostało nam przeprowadzić kabel z wyświetlaczem czujników parkowania oraz zasilanie i kabel sygnałowy od kamerki w wybrane miejsce ,ja wybrałem nad lusterkiem wstecznym .Przewody pociągnąłem zaraz przy podsufitce ,bo było najszybciej .
Drugi koniec kabla od kamery ,czyli zasilanie oraz kabel sygnałowy przeprowadziłem przez gumową przelotkę do klapy :
kawałkiem elastycznego kabelka zrobiłem pilota którym przeciągnąłem kable do klapy ,wcześniej trzeba było zdemontować wszystkie plastikowe osłony w klapie:
kable ciągniemy aż do zaślepki znajdującej się przy prawej lampce oświetlającej tablicę rejestracyjną i tam łączymy z kamerką :
Kamerkę zamontowałem do wspomnianej zaślepki wycinając tylko na jej brzegu wcięcie na przewód ,sama kamerka jest przynitowana do zaślepki :
Następnie przed złożeniem klapy sprawdzone działanie kamerki i czujników .Wyświetlacz kamery uruchamia się dopiero po uruchomieniu wstecznego biegu ,było to celowe działanie bo dla mnie tylko wtedy jest to potrzebne, oczywiście zasilanie można sobie podłączyć z innego źródła i włączać kamerkę osobnym przyciskiem, niezależnie od wstecznego biegu,rzecz gustu i potrzeb .jak dorwe listwy od granda to obecne wymienie .
co można więcej powiedzieć,obraz w dzień super,w nocy też dosyć ładnie widać ,jak za cenę nieco ponad 200 zł polecam .
Specyfikacja techniczna monitora4"
Typ: TFT-LCD COLOR ,Wymiary: 108*82*15 mm ,TV system: PAL/NTSC ,Rozdzielczość: 480*RGB*272 ,Zasilanie 12V DC ,kolorowy obraz-z regulacją,wejście RCA (chincze) video x2
Specyfikacja techniczna kamery:
Typ: przewodowa ,Przetwornik: 1/3 CMOS ,TV system: PAL ,Rozdzielczość: PAL: 628 x 582 piksel,Kąt widzenia: 170 stopni ,wodoszczelną ,wymiary: 250mm x 30mm x 40mm ,zasięg w nocy: do 6m ,funkcja "Mirror" odbicie lustrzane
Do zestawu były dołączone standardowe czujniki cofania .
Aby zamontować czujniki cofania potrzeba ściągnąć zderzak .aby to zrobić należy :
odkręcić od spodu zderzaka 5 śrub na klucz 10 mm
po 2 wkręty na stronę od strony nadkola,po jednej śrubie od spodu zderzaka przy nadkolu-M8,4 wkręty na klucz torx widoczne po otwarciu klapy :
wykręcić obie lampy mocowane na 2 wkręty :
następnie wyciągnąć lampę która trzyma się na dwóch kołkach ,wyciągnąć kołki mocujące zderzak do karoserii pod lampami .
Zdjąć oba odboje, zdejmując plastikową nakładkę i odkręcając śrubę :
Zderzak odpinamy tak jak przedni delikatnie od strony nadkola ciągnąć do siebie by wyskoczył z zaczepów .Po zdjęciu zderzaka ,możemy wymienić listwy na takie z przygotowanymi otworami pod czujniki :
lub wywiercić otwory pod czujniki w tych listwach co mamy ,mała uwaga-listwy od krótkiego scenica nie pasują do Grand Scenica ,przekonałem się o tym dopiero podczas próby wymiany swoich nakładek zderzaka .
W otwory w listwach wkładamy sensory ,kable spinamy opaskami i ciągniemy,albo przez lewą kratkę wentylacyjną ,albo przez otwór pod lampą ,ja wybrałem otwór pod lampą bo tam idzie wiązka do lampy i tam też podłączyłem zasilanie . Zasilanie podłączamy do pinu nr 6 i 4 (masa )-lokalizujemy kable w kostce,ściągamy z nich kawałek izolacji i lutujemy do nich przewody zasilające czujniki parkowania oraz kamerkę :
Po przylutowaniu przewodów zasilających czujniki i kamerkę cofania możemy założyć zderzak ,oraz lampy.Centralkę od czujników cofania umieszczamy pod lewym boczkiem,za schowkiem .Pozostało nam przeprowadzić kabel z wyświetlaczem czujników parkowania oraz zasilanie i kabel sygnałowy od kamerki w wybrane miejsce ,ja wybrałem nad lusterkiem wstecznym .Przewody pociągnąłem zaraz przy podsufitce ,bo było najszybciej .
Drugi koniec kabla od kamery ,czyli zasilanie oraz kabel sygnałowy przeprowadziłem przez gumową przelotkę do klapy :
kawałkiem elastycznego kabelka zrobiłem pilota którym przeciągnąłem kable do klapy ,wcześniej trzeba było zdemontować wszystkie plastikowe osłony w klapie:
kable ciągniemy aż do zaślepki znajdującej się przy prawej lampce oświetlającej tablicę rejestracyjną i tam łączymy z kamerką :
Kamerkę zamontowałem do wspomnianej zaślepki wycinając tylko na jej brzegu wcięcie na przewód ,sama kamerka jest przynitowana do zaślepki :
Następnie przed złożeniem klapy sprawdzone działanie kamerki i czujników .Wyświetlacz kamery uruchamia się dopiero po uruchomieniu wstecznego biegu ,było to celowe działanie bo dla mnie tylko wtedy jest to potrzebne, oczywiście zasilanie można sobie podłączyć z innego źródła i włączać kamerkę osobnym przyciskiem, niezależnie od wstecznego biegu,rzecz gustu i potrzeb .jak dorwe listwy od granda to obecne wymienie .
co można więcej powiedzieć,obraz w dzień super,w nocy też dosyć ładnie widać ,jak za cenę nieco ponad 200 zł polecam .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-07-2014, 19:11 przez andrzej27r.)