op
Przed przystąpieniem do montażu zaopatrujemy się w przełącznik zespolony ze zwijaczem w którym znajduje się kostka do tempomatu ,przyciski na kierownicę i jeśli komuś nie chce się wycinać w poduszce miejsc na przyciski to poduszkę pod tempomat .
1.Odłączyć akumulator, niektórzy robią to na wyłączonym zapłonie bo wtedy system Air Bag nie działa ,ale nigdy nie wiadomo co może się wydarzyć ,lepiej uniknąć przypadkowych zwarć .
2.Ponieważ odkręcamy osłony za kierownicą ,ustawiamy kierownicę do jazdy na ''wprost'',i odkręcamy 2 torxy dolnej osłony za kierownicą i ją wyciągamy .
gdy odkręcimy 2 torxy dolnej obudowy możemy nacisnąć zatrzaski po lewej i po prawej stronie górnej obudowy i ją wyjąć pociągając do góry :
Po naciśnięciu zatrzasków cała górna obudowa łatwo się wysunie
widok na zdjętą dolną osłonę :
3 Gdy mamy zdjęte obie osłony ,w otwór w kierownicy wciskamy np. klucz imbusowy i tak by wszedł do końca i naciskamy by odskoczył zaczep poduszki
4 Poduszkę nie ciągniemy do siebie ,a wyciągamy pionowo do góry .Po wysunięciu poduszki odpinamy od niej dwie wtyczki ,wysuwając z nich wsuwki zgodnie ze zdjęciem :
5 Po odpięciu poduszki przystępujemy do odpinania pozostałych wtyczek : klaksonu (3) i masy (4) :
6) Po odpięciu wszystkich wtyczek od przodu ,odkręcamy torxem kierownicę :
Po zdjęciu kierownicy można przystąpić do wyjęcia przełącznika zespolonego:
Należy zapamiętać jak jest ustawiony zwijacz przy ustawionych kołach na wprost, bo tak też musimy zamontować drugi przełącznik z nowym zwijaczem :
7) odkręcamy torxem śrubę zaciskającą przełącznik do kolumny kierowniczej :
po wykręceniu śruby rozszerzamy zacisk i wyjmujemy przełącznik zespolony uprzednio odpinając 4 wtyczki za przełącznikiem ,jedna wtyczka ma dźwigienkę ,którą trzeba najpierw odblokować :
8)montując nowy przełącznik zespolony musimy najpierw rozchylić zacisk :
Następnie nałożyć go na kolumnę i skręcić zacisk śrubą uprzednio podłączając wszystkie wtyczki za przełącznikiem,od poduszki (1) i (2) ,masa (3),klakson (4), tempomat (5) :
Podpięciu wtyczek ,zakładamy kierownicę przekładając przez jej otwór wszystkie wtyczki, należy pamiętać by zwijacz był w takiej pozycji jak go demontowaliśmy ze starego przełącznika, służy do tego otwór w zwijaczu ,umiejscowiony w normalnym położeniu na godzinie 13
Skręcamy kierownicę z kolumną śrubą i podłączmy wtyczki :
Na tym etapie montujemy od razu przyciski tempomatu ,jak ktoś nie ma śrubki by je przykręcić można wykorzystać śrubki z komputera od przykręcania obudowy i łączymy czarne kostki .
Na koniec pozostaje nam podłączyć kostki poduszki powietrznej
wsunąć poduszkę do kierownicy ,oraz zamontować górną i dolną osłonę .
1.Odłączyć akumulator, niektórzy robią to na wyłączonym zapłonie bo wtedy system Air Bag nie działa ,ale nigdy nie wiadomo co może się wydarzyć ,lepiej uniknąć przypadkowych zwarć .
2.Ponieważ odkręcamy osłony za kierownicą ,ustawiamy kierownicę do jazdy na ''wprost'',i odkręcamy 2 torxy dolnej osłony za kierownicą i ją wyciągamy .
gdy odkręcimy 2 torxy dolnej obudowy możemy nacisnąć zatrzaski po lewej i po prawej stronie górnej obudowy i ją wyjąć pociągając do góry :
Po naciśnięciu zatrzasków cała górna obudowa łatwo się wysunie
widok na zdjętą dolną osłonę :
3 Gdy mamy zdjęte obie osłony ,w otwór w kierownicy wciskamy np. klucz imbusowy i tak by wszedł do końca i naciskamy by odskoczył zaczep poduszki
4 Poduszkę nie ciągniemy do siebie ,a wyciągamy pionowo do góry .Po wysunięciu poduszki odpinamy od niej dwie wtyczki ,wysuwając z nich wsuwki zgodnie ze zdjęciem :
5 Po odpięciu poduszki przystępujemy do odpinania pozostałych wtyczek : klaksonu (3) i masy (4) :
6) Po odpięciu wszystkich wtyczek od przodu ,odkręcamy torxem kierownicę :
Po zdjęciu kierownicy można przystąpić do wyjęcia przełącznika zespolonego:
Należy zapamiętać jak jest ustawiony zwijacz przy ustawionych kołach na wprost, bo tak też musimy zamontować drugi przełącznik z nowym zwijaczem :
7) odkręcamy torxem śrubę zaciskającą przełącznik do kolumny kierowniczej :
po wykręceniu śruby rozszerzamy zacisk i wyjmujemy przełącznik zespolony uprzednio odpinając 4 wtyczki za przełącznikiem ,jedna wtyczka ma dźwigienkę ,którą trzeba najpierw odblokować :
8)montując nowy przełącznik zespolony musimy najpierw rozchylić zacisk :
Następnie nałożyć go na kolumnę i skręcić zacisk śrubą uprzednio podłączając wszystkie wtyczki za przełącznikiem,od poduszki (1) i (2) ,masa (3),klakson (4), tempomat (5) :
Podpięciu wtyczek ,zakładamy kierownicę przekładając przez jej otwór wszystkie wtyczki, należy pamiętać by zwijacz był w takiej pozycji jak go demontowaliśmy ze starego przełącznika, służy do tego otwór w zwijaczu ,umiejscowiony w normalnym położeniu na godzinie 13
Skręcamy kierownicę z kolumną śrubą i podłączmy wtyczki :
Na tym etapie montujemy od razu przyciski tempomatu ,jak ktoś nie ma śrubki by je przykręcić można wykorzystać śrubki z komputera od przykręcania obudowy i łączymy czarne kostki .
Na koniec pozostaje nam podłączyć kostki poduszki powietrznej
wsunąć poduszkę do kierownicy ,oraz zamontować górną i dolną osłonę .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-10-2014, 17:00 przez Asia.)
8 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi andrzej27r za ten post post:
• A2-eR11, bartas, bastneo, Mati, Oktawiusz, PRZEMO, talar666, Warsztat pod chmurką
• A2-eR11, bartas, bastneo, Mati, Oktawiusz, PRZEMO, talar666, Warsztat pod chmurką