grajcar1986
27
0
2
1
SC I ph II
2000
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
NL
op
wczoraj dałem do mechanika auto na wymianę oleju i świec
świece beru, olej liqiud moil
auto chodziło na 4 cylindry, czasami było czul lekkie wyskoczenie zapłonu
teraz po wymianie świec i oleju nie chodzi na jeden cylinder
cewki zakupiłem nowe dziś i założyłem Valeo
niby lepiej ale nadal nie chodzi na jeden cylinder
jak odłącze wtyczkę od lewej cewki to auto gaśnie to samo z pierwszą od prawej
środkowe jak odłącze po sztuce oczywiście to auto nie zgaśnie ale lekko przysłabnie
nie mam odpowiedniej 16 klucza żeby wyciągnąć świece bo są głęboko i zerknąć na ich stan
z mojej analizy wychodzi że może świece coś nie halo ale żeby nowe nie działały ?
może coś innego się popsuło ?? hmmmm sami magicy ci mechanicy
jutro jade do następnego mechanika polaka (mieszkam w NL) i chciałbym wiedzieć co i jak by mnie nie próbował w ciula urobić
jeden mi już mówił że kompresji może nie mieć ale niby jak po wymianie świeć ??? nie możliwie raczej
auto ma 15 lat ale tylko 81kkm potwierdzone NAP z urzędu komunikacji RDW
•
scrabi
32,546
103
12148
10,469
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 18-12-2015, 17:28
a przy wymianie swiec nie pozamieniałes przewodów nie pomyliłeś kolejnośći?
wiem że w tym silniku ciężko byo by pomylić ,ale warto sprawdzić.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-12-2015, 17:28 przez scrabi.)
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
roman123
488
6
43
20
SC I ph II
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Skoczów
roman123
Zarejestrowani
— 18-12-2015, 19:01
Sprawdz jak pisze Scrabi. Ale może też być uszkodzony któryś z przewodów zapłonowych. Ma przebicie. Jest taka stara, garażowa metoda. Musi być ciemno i otwierasz maskę, odpalasz silnik i musisz mieć przygotowany jakiś rozpylacz np z płynu do szyb, odmrażacza itp. Nalej do niego wody (niektórzy podobno lekko ją solili ale sam nie próbowałem ![Biggrin Biggrin](https://www.scenic-forum.pl/images/smilies/aktualne/biggrin.gif) ) i psikaj z niego robiąc mgiełkę w kierunku kabli. Jeśli któryś ma "przebicie" będziesz widział piękne wyładowania. Ważne żeby było ciemno. Może stary, może prymitywny ale bywało że skuteczny sposób na sprawdzenie kabli. Albo po prostu je wymień. Skoro wymieniłeś świece i cewki to jeszcze kable zostały. Bo brak kompresji ewentualny to już inna bajka (i cennik)
•
grajcar1986
27
0
2
1
SC I ph II
2000
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
NL
op
nie no przewodów nie sposób pomylić bo są odpowiednio dobrane długościami
a brak kompresji nie miałby się nagle z czego objawić od tak po wymianie oleju i świec
zastanawiam się nad tymi świecami ale nadal średnio mi sie wydaje żeby nowe były wadliwe a specjalnie kupiłem beru
•
Patrys4891
7,983
17
2414
709
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 18-12-2015, 21:54
Ja obstawiam źle dokręconą świecę, lub wręcz za mocno i zerwany gwint.
Odkręcenie świec i sprawdzenie ich stanu to podstawa. Kolor świec dużo mówi.
Klucz do świec powinieneś kupić w motoryzacyjnym. Nie duży wydatek a przydatna rzecz.
•
Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 18-12-2015, 22:37
Zamienić świece kolejnościa i zobaczyć czy problem się przesunie.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
maciej1486
21,040
22
2412
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Ewentualnosc wadliwa swieca ale to co doradzil Mati wszystko wyjasni
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
roman123
488
6
43
20
SC I ph II
2001
1.9 dCi 102KM, 2000-2003
Skoczów
roman123
Zarejestrowani
— 18-12-2015, 23:06
Jesień, zima.... często kable nie wytrzymują.
•
grajcar1986
27
0
2
1
SC I ph II
2000
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
NL
op
mam klucz 16 tylko ta gumka co przytrzymuje świece wyrobiona jest i ni chce jej wyciągnąć
za moment jade do magika mechanika i zobaczymy co wyczaruje
•
krzysztofk
2,542
13
966
754
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
(18-12-2015, 23:06)roman123 napisał(a): Jesień, zima.... często kable nie wytrzymują.
On nie ma kabli Wn.Odpiecie kostki nie pomaga w diagnozie cewek.Trzeba odkręcać ją od świecy.
Zamień jak pisze Mariusz
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
•
|