Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

jak czytać schemat EGR'u


Krzysztof Strzelecki
Zarejestrowani

op Cześć Panowie,
Po diagnostyce błędu wyszło, że wyświetlany na desce błąd "check emission" to uszkodzona wiązka EGR'u.
Pobrałem z forum schematy elektryczne, lecz jako laik kompletnie nie wiem jak to wszystko odczytać.

Głównie chciałbym wiedzieć np. który pin w pięcio pinowej wtyczce EGR'u to który pin we wtyczce komputera. Wiedząc już to moge podawać po kolei zasilanie na każdy z pinów i sprawdzić czy dochodzi prąd do samej wtyczki komputera. Mam nadzieje, że wyjaśniłem problem w miare jasno (oczywiście sposób diagnozowania przerwanej żyły to mój pomysł, jeśli można sprawdzić to w inny sposob to licze na nakierowanie)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(08-11-2018, 19:45)Krzysztof Strzelecki napisał(a): Po diagnostyce błędu wyszło, że wyświetlany na desce błąd "check emission" to uszkodzona wiązka EGR'u.
czym to zostało zczytane?
na pewno wiązka?
może cześć elektroniczna EGR uszkodzona?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Krzysztof Strzelecki
Zarejestrowani

op Mój ELM327, DDT oraz dzisiejsza diagnostyka czymś konkretniejszym w stacji diagnostycznej pokazuje to samo. Ale czym to mi Pan elektromechanik czytał nie zwróciłem uwagi. EGR wymieniony dwa razy (bo są dwa typy) i to nie to. świece wymienione, Map sensor wymieniony. I po dzisiejszej diagnostyce obstawiamy wlasnie przewód od EGR'u
Komputer krzyczał coś w stylu" przerwany obwód ... " ale dokładnie nie pamiętam.
Co o tym sądzić >?
pio555 napisał 08-11-2018, 19:58:
kolejna i ostatnia prośba o przywitanie się w odpowiednim dziale

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2018, 19:58 przez pio555.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(08-11-2018, 19:57)Krzysztof Strzelecki napisał(a): dzisiejsza diagnostyka czymś konkretniejszym
konkretne urządzenie to CLIP ale trzeba jeszcze dobrze rozczytać i zrozumieć błąd.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Krzysztof Strzelecki
Zarejestrowani

op Tak, wiem że CLIP to jedyna słuszna diagnostyka lecz w okoli nie mamy niestety CLIP'a. Ale paczka z alliexpres już idzie w wersji złotej Biggrin mając 3 renówki to już chyba najwyższy czas aby zakupić clipa Biggrin nie wyszło nawet az tak drogo jak myślalem.

Niemniej jednak na dzień dzisiejszy zakładając, że to jednak przewód/ wtyczka od EGR to jak Waszym zdaniem można ją łatwo zdiagnozować, że każda żyła prewodzi to co powinna ?

Dodam, jeszcze że nie dało nic "przyuczenie EGR'u" który robił elektryk oraz zawór nie ruszał się podczas wymuszonych jego ruchów komputerem. Rusza się tylko 3 razy po zgaszeniu silnika, za każdym razem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2018, 20:08 przez Krzysztof Strzelecki.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(08-11-2018, 20:06)Krzysztof Strzelecki napisał(a): w okoli nie mamy niestety CLIP'a
uzupełnij profil, będzie więcej danych czy na pewno jest jak mówisz, i uzupełnij info o aucie bo nie wiadomo jaki silnik itd

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Krzysztof Strzelecki
Zarejestrowani

op
(08-11-2018, 20:08)Mati napisał(a):
(08-11-2018, 20:06)Krzysztof Strzelecki napisał(a): w okoli nie mamy niestety CLIP'a
uzupełnij profil, będzie więcej danych czy na pewno jest jak mówisz, i uzupełnij info o aucie bo nie wiadomo jaki silnik itd

Sceniki mam dwa + laguna więc chyba bez sensu wpisywac tam dane jednego auta.
Dziś opisywany problem dotyczy:

Scenic II ph1 05r.
1.9 dci 120KM

Dodam, że EGR mam zaślepiony a wtyczka podpięta jest do EGR który wisi sobie "luźno" w komorze silnika aby mógł pracować "na sucho"

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2018, 20:12 przez Krzysztof Strzelecki.)

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Według mnie masz uszkodzona cześć elektryczna zaworu. Wtyczka wiązka bardzo mało prawdopodobne.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Krzysztof Strzelecki
Zarejestrowani

op Kupiłem dwa NOWE zawory EGR ... błędy na nich też się pojawiają + na moim starym zaworze który pracuje "na sucho" wiec jako laik to wykluczam.
czy moglibyśmy teoretycznie przyjąć, że jednak wtyczka EGR'u jest uszkodzona i podsunąć laikowi jak zdiagnozować w łatwy sposob żyły wiązki EGR'u ?

Był bym w siódmym niebie dostając pod nos schemat na którym widziałbym które piny w kostce głównej komputera to piny wtyczki przy EGRze ... wtedy łatwo mógłbym podawać 12V na każdy z 5 pinów i sprawdzać czy napięcie doszło do głównej wtyczki. Jeśli któraś z żył by nie podawała napięcia do kompa wtedy można byłoby zrobić 'bypass" Biggrin

ELM327 i DDT2000 wyświetlają kod: P0487, ten interfejs na warsztacie chyba też to samo- ale dokładnie się nie przyjrzałem
Nie wiem czy to ważne, ale wtrysk nr. 2 oraz nr.4 miał lekki odchył od normy podawanego paliwa podajże coś około 0,80 na MINUSIE z tego cop pamiętam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2018, 20:46 przez Krzysztof Strzelecki.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(08-11-2018, 20:46)Krzysztof Strzelecki napisał(a): ELM327 i DDT2000 wyświetlają kod: P0487,
to jest błąd ogólny EGR
równie dobrze możesz mieć dziurawą chłodniczkę EGR co bardzo często się zdarza
podłącz Clip on prawdę Ci powie

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości