Marcin Łochowicz
4
0
0
0
SC I ph I
2003
INNY
Znin
op
Witam samochód scenic 1.6 79 kw rok 2003 (chociaż sprawdzałem nr silnika i jest K4M 708 czyli 1.6 102 mk?) posiadam od lipca 2017 r. sprowadzony z niemiec. Na samym początku wymieniłem rozrząd rolki, płyny, filtry. Wszystko ładnie działało. Po czasie został założony gaz stag 4 sekwencja nadal wszystko działało. Później zostały wymieniony pasek alternatora i świece na denso k20tt(nie wiem czy nie za kiepskie). I po jakimś czasie pojawił się problem bujania obrotami jak na załączonym filmiku. Występują zarówno na benzynie jak i na gazie. Jest tak, ze w trakcie jazdy po wciśnięciu sprzęgła wskazówka leci w dół bez żadnych oporów( według mnie za szybko) i skacze jak na filmiku - czasami nawet niżej. Filmik przedstawia "gazownie" na postoju i ta w skazówka jeszcze jakoś schodzi. Dodam jeszcze, że ten problem nie występuję na każdym razem przy wciśnięciu sprzęgła czasem ładnie się zatrzymuję przy obrotach 750 a czasem buja... Objawy występują tylko na ciepłym silniku. Ostatnio została przeczyszczona przepustnica i nic to nie pomogło. Teraz 12.01 czeka mnie kolejna wizyta u mechanika tylko coś czuję, że bedzie to wróżnie z fusów na mój koszt. ps. Te pstrykanie w tle to odgłos wycieraczek. Link do ilmu ----> http://host1gb.net.pl/download.php?file=...99c3ef1cec
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2018, 10:21 przez Marcin Łochowicz.)
•
filozof
5,213
19
1625
1,926
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 07-01-2018, 11:23
Film mi się nie otwiera. Ja bym zaczął od tych świec, skoro pojawiło się po ich wymianie... Może lipa jakaś? Trzeba wykręcić i zobaczyć, jak wyglądają. Ile mogły już przejechać?
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
Marcin Łochowicz
4
0
0
0
SC I ph I
2003
INNY
Znin
op
Świece mają przejechane może 5 000 tyś kilometrów.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2018, 16:43 przez Marcin Łochowicz.)
•
xamer
50
0
1
0
SC I ph II
2003
1.4 i 16V 95KM, 1999-2001
Wyszków
xamer
Zarejestrowani
— 19-01-2018, 18:40
sprawdź czy cewki wszystkie pracują np ak
https://www.youtube.com/watch?v=6rQmaGWwaZA
możesz też wyjąć je po kolei i sprawdzać czy iskra przeskakuje.
to może być wszystko od czujnika położenia wału, komputera, chociaż ja obstawiałbym krokowy jeśli nie cewki
•
Marcin Łochowicz
4
0
0
0
SC I ph I
2003
INNY
Znin
op
Witam mam pytanie bo "niby" jest przepustnica do wymiany...
Zrobiłem zdjęcie i są 4 nr...
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/pEH4...d7QHXHyL3V
Nie chce jakoś źle zamówić dlatego moje pytanie..
przy szukaniu wszystkie 4 nr muszą się zgadzać?
Bo są też takie, gdzie ten nr zaznaczony jest inny.
jak np ta https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/KMCu...f0gRvv2uzt
ta w/w jest przypisana do laguny II
Jak to mówią nie ma głupich pytań;)
•
Scenic_2000
54
0
0
7
SC I ph I
2000
SCENIC I
Człuchów
Pozwólcie, że dołączę do tematu...
Otóż nie wiem czy takie obroty powinny być czy nie... chodzi oczywiście o RENAULT MEGANE SCENIC I
Na zimnym silniku na luzie obroty rosną do około 15 tys. obrotów, czasami lekko falują między 12500 do 15000 obrotów (słychać jakby ktoś dodawał i odejmował gaz, a tak na prawdę dzieje się to na tzw. luzie bez włączonego ogrzewania lub z włączonym nawiewem). Dopiero jak wskazówka od chłodnicy osiągnie połowę skali to dopiero spadnie do 7500 obrotów. Czasami jak wbijam pedały sprzęgła i stopu wskazówka od obrotów podnosi się, a jak tylko wcisnę pedał sprzęgła obroty spadają do 7500 obrotów no i oczywiście rosną po dodaniu gazu po zmianie biegu.
Pomóżcie kobiecie  - czy to tak ma być?
•
Alibaba
Zarejestrowani
— 19-02-2018, 18:42
(14-02-2018, 19:53)Scenic_2000 napisał(a): Pozwólcie, że dołączę do tematu...
Otóż nie wiem czy takie obroty powinny być czy nie... chodzi oczywiście o RENAULT MEGANE SCENIC I
Na zimnym silniku na luzie obroty rosną do około 15 tys. obrotów, czasami lekko falują między 12500 do 15000 obrotów (słychać jakby ktoś dodawał i odejmował gaz, a tak na prawdę dzieje się to na tzw. luzie bez włączonego ogrzewania lub z włączonym nawiewem). Dopiero jak wskazówka od chłodnicy osiągnie połowę skali to dopiero spadnie do 7500 obrotów. Czasami jak wbijam pedały sprzęgła i stopu wskazówka od obrotów podnosi się, a jak tylko wcisnę pedał sprzęgła obroty spadają do 7500 obrotów no i oczywiście rosną po dodaniu gazu po zmianie biegu.
Pomóżcie kobiecie - czy to tak ma być?
raczej nie 15000 czy 12000 obrotów na minutę a 1200 lub 1500.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-02-2018, 18:44 przez Alibaba.)
•
filozof
5,213
19
1625
1,926
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 20-02-2018, 14:41
Toś pomógł... Wygląda trochę jak silniczek krokowy.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
fannadil
556
1
70
234
SC II ph I
2006
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Warszawa
fannadil
Zarejestrowani
— 20-02-2018, 14:59
podobne objawy może dawać uszkodzony map sensor
•
Scenic_2000
54
0
0
7
SC I ph I
2000
SCENIC I
Człuchów
(20-02-2018, 14:59)fannadil napisał(a): podobne objawy może dawać uszkodzony map sensor
No fakt o jedno zero za dużo napisałam.
Mimo wszystko dzięki za podpowiedzi.
Wychodzi chyba na to, ze muszę wybrać się do mechanika.
Czy ten mankament wykryje komputer i wskaże, co jest powodem tego falowania?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2018, 16:11 przez Scenic_2000.)
•
|