Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

esp/asr defect


pankracy
Zarejestrowani

op Witam serdecznie,
Mam komunikat ESP/ASR defect;/ Popędziłem do mechanika który podpioł do kompa i stwierdził że brak komunikacji pomiędzy czujnikiem skrętu koła a sterownikiem. Po dłuższej zadumie stwierdził że prawdopodobnie to taśma/zwijacz/. zbadałem materie w internecie i do końca nie jestem juz pewnien bo np. przy awarii zwijacza możemy usłyszeć dziwne odgłosy z kierownicy. U mnie cichutko. Ponadto  poduszki tez powinny zasygnalizować się na pomarańczowo. Jeżeli ktoś miał podobny problem to proszę o wskazówki jak go rozwiązać. 

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Może to być kwestia przełącznika zespolonego tzw. zwijacza. Otóż błąd poduchy wyświetli się w przypadku zerwania taśmy w zwijaczu a to nie ma związku z kątem skrętu. Po podłączeniu komputera można zobaczyć kąt skrętu jak jest wszystko w porządku to gdy kierownica jest ustawiona prosto, koła też oczywiście ustawione do jazdy na wprost komputer powinien pokazać kąt 0 stopni jak ruszysz kierownicą na lewo pokaże -1, -2 itd. a na prawo 1,2 itd. Przy uszkodzeniu tego czujnika może pokazać się taki błąd. Czy auto jedzie prosto czy ściąga na którąś stronę, czy kierownica podczas jazdy na wprost ustawiona jest prosto? Jeżeli masz możliwość to można taki przełącznik wielofunkcyjny podmienić na próbę. Ja tego nie rozbierałem po pierwsze dlatego, że nie miałem potrzeby a po drugie trzeba z tym uważać na taśmę w zwijaczu i w ogóle mnóstwo plastikowych zaczepów podatnych na wyłamanie. Jeżeli komputer nie pokazuje reakcji w kątach skrętu po ruchu kierownicą to może mieć to związek ze zwijaczem. Co do odgłosów ze zwijacza to tyczy głównie uszkodzeń taśmy a kąty skrętu to trochę co innego. U ciebie taśma nie jest zerwana.

Odpowiedz
pankracy
Zarejestrowani

op postanowiłem że kupie tzn zwijacz, używany na allegro. Mam prośbę, czy mógbyś mi podesłać linka jak wygląda zwijacz? chce sie upewnić bo myślałem że zwijacz to takie kółko z taśmą środku które psuje sie w momencie zerwania/naderwania taśmy.   Jeszcze jedno pytanie, czy po wymianie zwijacza kontrolka sama zgaśnie czy trzeba podpiąć pod komputer??

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(02-11-2015, 21:01)Oktawiusz napisał(a): haszczur nie pisał o czujniku wycieraczek tylko nasłonecznienia. To dwa różne czujniki

(05-11-2015, 20:37)pankracy napisał(a): postanowiłem że kupie tzn zwijacz, używany na allegro. Mam prośbę, czy mógbyś mi podesłać linka jak wygląda zwijacz? chce sie upewnić bo myślałem że zwijacz to takie kółko z taśmą środku które psuje sie w momencie zerwania/naderwania taśmy.   Jeszcze jedno pytanie, czy po wymianie zwijacza kontrolka sama zgaśnie czy trzeba podpiąć pod komputer??

Teraz trochę czytałem o tych kątach skrętu i nie jest to takie oczywiste czy kupno tego zwijacza rozwiąże problem. Dlatego jak masz możliwość wziąć ze szrotu taki zwijacz na próbę było by lepsze niż go kupować. To chodzi o ten cały przełącznik pod kierownicą z manetkami wycieraczek i kierunkowskazów tam w środku siedzi zwijacz. Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać to skonsultuj to jeszcze z kimś, jeszcze raz podłącz komputer a najlepiej to clip specjalistyczny.

Odpowiedz
pankracy
Zarejestrowani

op dzięki za wszystko, mam już nakreślony plan naprawy SteniiBiggrin

Odpowiedz
pankracy
Zarejestrowani

op uporałem się z tym defektem przed zimą i co było...? czujnik skrętu kierownicy, tak orzekł lokalny magik:0 defekt naprawił i dla ciekawostki powiem iż ten moduł nie znajduje się w kierownicy tylko na magielnicy. jak naprawiał to mnie nie było i aż mnie korci sprawdzićBiggrin asr dział a z esp musze poczekać do zimy...

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pankracy za ten post post:
  • funkoval
haszczurur
Zarejestrowani

Na maglownicy nie ma żadnego modułu. To jest zwykły prosty magiel a wszelkie moduły znajdują się w kolumnie kierownicy. Zauważ, że do maglownicy nie podłącza się żadnych przewodów, żadnych kostek. No nic najważniejsze, że naprawione.

Odpowiedz
pankracy
Zarejestrowani

op racja mój błąd, na/w kolumnie kierowniczej ale nie w kierownicy  Cheers

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości