Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

dziwne działanie klimatyzacji Scenic Grand III


twilk7
Zarejestrowani

Online
Tu nie potrzebny Clip, tylko ogarnięty serwis klimatyzacji. Zbyt wysokie ciśnienie HP, to zbyt dużo czynnika lub zawór rozprężny.

Wysłane z Redmi Note 10 Pro

Odpowiedz
Paweł Pablo
Zarejestrowani

Dziękuję. Clipem chciałem odczytać wartości i przy okazji poptarzeć na inne rzeczy. Fachowiec, który robił mi z klimą w tym aucie wskazał właśnie zawór rozprężny, natomiast inni pukali się w głowę słysząc o tym...

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Online
Ktoś kto zna zasadę działania układu klimatyzacji, będzie wiedział co pokazują manometry na maszynie. Na podstawie ich wskazań i działania układu, ogarnie temat. Może to być zwykły nadmiar gazu w układzie. Często wagi są rozkalibrowaną, czego właściciel maszyny nawet nie zauważy, jeżeli nie wie co pokazują manometry, a co ważne, ich wskazania są też zależne od temperatury otoczenia i coś co jest prawidłowym wskazaniem przy 30⁰C , będzie błędnym wskazaniem przy 20⁰C i odwrotnie.

Wysłane z Redmi Note 10 Pro

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:
  • Paweł Pablo
Faustus
Zarejestrowani

Zauważyłem, że klimatyzacja działa najlepiej jak nie świeci słońce, mimo temperatury zewnętrznej nawet powyżej 30 C, ew. nie świeci na przednią szybę. Przewietrzenie auta też dużo daje, ale nie przy otwartych szybach w czasie jazdy, a na postoju ("wachlowanie" drzwiami). Zastanawiam się czy nie jest to winą czujnika parownika (temperatury). Taki czujnik - 277239472R - kosztuje ok. 107 zł (Valeo). Jak stwierdzić, że to on jest przyczyną problemów i jak się do niego dostać? Klimatyzacja po przeglądzie - czynnik w ilości fabrycznej.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-08-2022, 18:13 przez Faustus.)

Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. Biggrin, Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.

Odpowiedz
Paweł Pablo
Zarejestrowani

(19-08-2022, 19:50)twilk7 napisał(a): Tu nie potrzebny Clip, tylko ogarnięty serwis klimatyzacji. Zbyt wysokie ciśnienie HP, to zbyt dużo czynnika lub zawór rozprężny.

Wysłane z Redmi Note 10 Pro

Winny okazał się zawór na sprężarce. Przełożony ze starej i klima wróciła.

Odpowiedz
Maczkownia
Zarejestrowani

Masz foto tego zaworu?
pio555 napisał 10-07-2023, 18:07:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-07-2023, 18:07 przez pio555.)

Odpowiedz
Vapor
Zarejestrowani

Podejrzewam, że padł mi silniczek od obiegu wewnętrznego i mam takie pytania:
1. Pozycja klapy recyrkulacji pokazuje 100%. Wartość zadana również 100%
Czy to oznacza, że obieg jest otwarty i czerpie powietrze z zewnątrz, czy zamknięty i czerpie powietrze z wewnątrz auta?
2. Czy numer silniczka recyrkulacji to 277424777R?
Dodam, że włączanie i wyłączanie obiegu wewnętrznego na panelu klimy, nie powoduje żadnych zmian i cały czas pokazuje 100%.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

U mnie wartość zadana przy ustawieniu na obieg zewnętrzny wynosi 0 %. Podobnie wartość odczytana.
Jak wciskasz przycisk obiegu wewnętrznego to wartość zadana zmienia się? Bo u mnie tak, zmienia się z 0 % na 100 %.
Silniczek pewnie masz sprawny bo przy wartości zadanej 100 % masz tyle samo faktycznie.
Podobnie po wciśnięciu tego przycisku powinna zmieniać swój stan lampka kontrolna w przycisku.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Vapor
Vapor
Zarejestrowani

Dziś działa ok. Wartość zadana i faktyczna przy obiegu zewnętrznym 0%.
Przy obiegu wewnętrznym, obie wartości pokazują 100%.
Lampka w przycisku zmieniała swój stan.
Zastanawia mnie, czy wczorajsze warunki mogły mieć wpływ na działanie obiegu wewnętrznego- temperatura na zewnątrz 29, a wewnątrz 34.
Dziś na zewnątrz 19, a wewnątrz 22.
Możliwe jest, że sterownik sam włącza obieg wewnętrzny, żeby szybciej schłodzić wnętrze auta?
I dopóki nie schłodzi wnętrza, to nie da się tego obiegu wyłączyć i naciskanie przycisku nic nie da?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-07-2023, 09:11 przez Vapor.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
masz AQS?
może on coś mota

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości