Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

delikatnie nierówna praca silnika / mini drgania (1.2 TCe 130)


Neonixos666
Zarejestrowani

jak by przy każdym wypadaniu zapłonu silnik wymieniali to by już dawno silników zbrakło...

Odpowiedz
Mello3x
Zarejestrowani

(20-09-2020, 16:39)ehmh2009 napisał(a): Po diagnostyce Clip'em, na wolnych obrotach (złośliwość rzeczy martwych) nic widać, ale i nic nie czuć (np. na kierownicy). Natomiast podczas jazy lekkie szarpanie/drżenie było wyczuwalne i wtedy Clip pokazał wypadanie zapłonu na 3 cylindrze.  Dokładnie rzecz ujmując wypadło kilka zapłonów na cylindrze 1,2 i 4 (kilka na 45 minut jazdy/testu) i prawie 100 dla cylindra 3. Za każdym razem, gdy wyczuwałem szarpnięcie komputer pokazywał wypadnięcie na 3 cylindrze.
Z tego wnioskuję, że świece i cewki/cewka mogą być przyczyną problemu. Macie pomysł na jeszcze inne elementy, które mogą być przyczyną tego stanu? Jak nie, to zacznę od nich.
Z góry dziękuję.

Może przyczyną jest znajdujący się tam nagar. To problem wszystkich silników z bezpośrednim wtryskiem https://youtu.be/z5v7tOzzlwA

Odpowiedz
ehmh2009
Zarejestrowani

op Kolejny krok wykonany, zmieniłem cewkę - bez pozytywnego rezultatu.
Wskazówka dotycząca nagaru faktycznie może być celna, bo samochód jeździł na krótkich trasach, wręcz bardzo krótkich, prawie wyłącznie w mieście. Dam znać o kolejnych próbach naprawy.

Odpowiedz
Kamsta
Zarejestrowani

Kolega wyżej wytłumaczył ci wszystko dokładnie. Chodzi o katastrofalne ilości nagaru w tym silniku. Kiedyś renault używał chemi forte co w niektórych przypadkach na chwilę pomagało. Dziś już się w to nie bawią. Wciskają klientowi zregenerowany silnik z poprawionym układem korbowo tłokowym. Ogólnie silnik h5f to bardzo nie udana konstrukcja.

Odpowiedz
ivan_drago
Zarejestrowani

Odgrzebuję temat.

Szczur stał pod chmurką nie jeżdżony przez tydzień. W międzyczasie było nawet i -10 mrozu. Wczoraj, przy temperaturze dodatniej zapalił bez problemu. Ale kierownica, pedały i cała buda dość mocno się trzęsła. Aż wysiadłem i spojrzałem pod maskę. Silnik bardzo się trząsł, tak na oko z centymetr "wte i wewte" patrząc na górną poduszkę. Tak nie było nigdy wcześniej, do tej pory stojąc na luzie to silnik ledwo drżał. Dla przypomnienia, mam 1,2 l benzynę, 140 tyś. przebiegu. To telepanie niepokoi tym bardziej, że objawiło się nie stopniowo a nagle, po dłuższym postoju w niekorzystnych warunkach pogodowych.

Możliwe, że dał o sobie znać nagar albo układ zapłonowy i to powoduje nierówną pracę silnika? Jeżdżę krótkie trasy po mieście, stąd podejrzenia w stronę nagaru oraz mam podszybie w kiepskim stanie i kapie mi woda na świece. A może się któraś poduszka zerwała? Tylko od czego, stania na mrozie?

Odpowiedz
m1ch
Zarejestrowani

(28-09-2020, 08:05)ehmh2009 napisał(a): Kolejny krok wykonany, zmieniłem cewkę - bez pozytywnego rezultatu.
Wskazówka dotycząca nagaru faktycznie może być celna, bo samochód jeździł na krótkich trasach, wręcz bardzo krótkich, prawie wyłącznie w mieście. Dam znać o kolejnych próbach naprawy.

Usunięcie nagaru pomogło?
pio555 napisał 29-03-2024, 13:15:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2024, 13:15 przez pio555.)

Odpowiedz
Uez88
Zarejestrowani

Witam, doszliście może coś od czego to drżenie podczas jazdy ze stałą prędkością i ledwo wyczuwalne na postoju ? Mój silnik jest nowy nie regenerowany tylko nowy (udalo sie poprzedniemu właścicielowi wejść w układ z delerem, on pokrywał tylko 20% kosztów, faktora jest na ponad 10000 euro) ma przejechane 20 tys km olej wymienilem już 2 razy teraz będzie trzeci, jeżdżę trazy z nl do pl + 25 km do i z pracy głównie autostrada. Nie może to być problem z wtryskami ? Osprzęt ma 120kk km.
Na zimnym silniku stało się ostatnio to bardzo irytujące.
1.2 tce 132km grand scenic 2015
Pozdrawiam

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(15-04-2024, 19:11)Uez88 napisał(a): Nie może to być problem z wtryskami ?
Może być, może też być problem z pompą WC, cewkami zapłonowymi, może świecami (chociaż 20kkm to nie dużo jak na świece). Tak samo czujnik położenia wału/wałków może dawać takie objawy.

Raczej nie ma jednoznacznej odpowiedzi co to może być.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:
  • Uez88
Uez88
Zarejestrowani

(15-04-2024, 19:57)wojteks napisał(a):
(15-04-2024, 19:11)Uez88 napisał(a): Nie może to być problem z wtryskami ?
Może być, może też być problem z pompą WC, cewkami zapłonowymi, może świecami (chociaż 20kkm to nie dużo jak na świece). Tak samo czujnik położenia wału/wałków może dawać takie objawy.

Raczej nie ma jednoznacznej odpowiedzi co to może być.

Świece raczej wciepali stare, ponoć sporo awanturowania było przy wymianie silnika, naprawa była po gwaracyjna.
Wniski komp sprawdzić i zacząć wymieniać, świece cewki itp Sad

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości