adm89
43
0
8
16
SC III ph II
2014
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Warszawa
adm89
Zarejestrowani
— 10-03-2019, 23:15
op
Cześć,
Od jakiegoś czasu w moim Scenicu od czasu do czasu ćwierkał wentylator. Zaczęło się to jakoś na początku zimy i do tej pory nie było innych objawów (chociaż jak teraz sobie myślę, to wydaje mi się, że czasem wentylator po zadaniu odpowiedniej prędkości wiał nieco słabiej niż normalnie).
Tak, było aż do dzisiaj, po włączeniu silnika i ustawieniu ogrzewania, cisza, pomimo zadanej prędkości na wyświetlaczu wentylator nie dawał znaku życia.
Na szybko sprawdziłem bezpiecznik, ale nie był przepalony.
Mam kilka pytań:
1. Czy powyższy opis wskazuje raczej na usterkę wentylatora czy rezystora dmuchawy, a może jeszcze na coś innego?
2. Nawet jeśli brak nawiewu wskazuje na uszkodzenie rezystora, to czy to nie jest skutek uszkodzonego/dogorywującego wentylatora?
3. Czy tranzystor IRFP064N będzie odpowiednim zamiennikiem (gdzieś wyczytałem opinie, że wentylator nie będzie działał z całą mocą, a inne opinie mówiły, że to bardzo dobry zamiennik)?
4. Czy wentylator można wymontować bez zdejmowania całej deski rozdzielczej?
5. Czy wentylator można jakoś zregenerować, wyczyścić, itp., czy lepiej sobie darować i wymienić na nowy?
6. Czy bawić się w zamienniki wentylatora czy lepiej postawić na orginał Valeo?
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 10-03-2019, 23:35
pewnie już się zatarł, na forum był opis jak trzeba się do tego dostać
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Warsztat pod chmurką
343
5
124
12
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Drawski Młyn
1. Ćwierkający wentylator to norma (najprawdopodniej jest całkowicie sprawny)
Na 99,9% padł rezystor
2. Nie, rezystor pada przeważnie z powodu nie stykającej kostki (wtyczki) rezystora, padniętego tranzystora lub wypalenia gniazda rezystora od wilgoci w kanale (zapchane odpływy wody w podszybiu, radzę sprawdzić)
3. Nie wiem czy będzie dobrym zamiennikiem, ale może to być wina nie samego tranzystora a czego innego (patrz pkt.2.)
4. Nie da się bez wyjmowania "parapetu" jest bezpośrednio pod nim.
5. Daruj sobie regenerację. Lepiej, szybciej i taniej kupić używkę (ale twoim probelem raczej napewno jest rezystor)
6. Patrz pkt.5.
adm89
43
0
8
16
SC III ph II
2014
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Warszawa
adm89
Zarejestrowani
— 11-03-2019, 09:51
op
Dzięki za odpowiedź.
Odnośnie odpływów, po zatkaniu ich kilka lat temu regularnie co najmniej dwa razy w roku je czyszczę, więc mam nadzieję, że to nie to (w schowkach póki co sucho), ale dla bezpieczeństwa sprawdzę i przeczyszczę.
Odnośnie rezystora, nie pozostaje mi nic innego jak się tam dostać i sprawdzić, jak to nie jego wina to dopiero będę się martwił rozbieraniem deski ;).
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 11-03-2019, 10:06
Rezystor wyjmujesz bez jakiegoś wielkiego rozbierania deski (choć szczupłe ręce się przydają ).
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Stefan Wiadomosci
1,303
1
137
302
INNY
2008
INNY
Zabrze
(11-03-2019, 09:51)adm89 napisał(a): Odnośnie rezystora, nie pozostaje mi nic innego jak się tam dostać i sprawdzić, .
sprawdz,na 99%to jego wina.U mnie odbyło się tak samo.Ćwierkający wentylator przestał działać,wymieniłem rezystor i wszystko ok,poza "Ćwierkaniem : kolega pisze że to norma...trochę denerwujaca.Na ostatnim biegu jest ciszej,a że rezystor to zamiennik ,wolniejsze obroty są,więc głowy nie urywa
sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
Ćwierkanie występuje przeważnie zimą i tyczy silnika dmuchawy. Występuje to nie tylko we francuzach. Ciężko pracujący zaś silnik dmuchawy przyczynia się do większego prądu przepływającego (nie przez REZYSTOR) tylko elektroniczny regulator prędkości silnika dmuchawy . Jak by co, to nabijam Wam słowo kluczowe "silnik dmuchawy"
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi sportway za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to sportway for this post
• adm89
PunkRock86
25,741
64
18226
17,879
INNY
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Pajęczno
U mnie w Clio silnik ćwierkał bo się zacierał aż całkowicie zdechło. Padł tylko termik. Termik wymieniłem, silnik rozebrałem, wyczyściłem i nasmarowałem. Wszystko działa jak nowe.
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PunkRock86 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to PunkRock86 for this post
• adm89
adm89
43
0
8
16
SC III ph II
2014
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
Warszawa
adm89
Zarejestrowani
— 11-03-2019, 20:09
op
Udało mi się dostać do rezystora (najdłużej chyba namęczyłem się z wypinaniem zielonych wtyczek ;)). Już po samym poruszeniu przewodów dmuchawa zaczęła działać, więc był to dobry znak. Po rozebraniu okazało się, że trzy piny są nieco skorodowane, z czego dwa trochę nadpalone/nadtopione. Poprawiłem luty, wyczyściłem piny i złożyłem z powrotem. Na razie działa ;).
Dzięki za pomoc!
•
Warsztat pod chmurką
343
5
124
12
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Drawski Młyn
Jutro dodam film z takiej poprawki lutów na rezystorze, niestety rezystor działał 6 miesięcy i znowu przestały piny stykać, więc po ponownej szybiej poprawce pojeździłem tak z tydzień i zmieniłem cały rezystor razem z nadpaloną wtyczką i teraz jak narazie spokój.
Dodam jutro link do poradnika.
•
|