Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

błąd 0638 i 0105


wleniu
Zarejestrowani

op Witam,
Coś się skaszaniło w silniku
W komputerze mam błędy
0638 - sterowanie przepustnicą elektromechaniczną
0105 - obwód czujnika ciśnienia kolektora wlotowego, napięcie poza zakresem tolerancji

Oprócz tego dziwnie się zachowuje pedał gazu, tzn jak lekko dotknę gazu, to gwałtownie wchodzi na obroty.
Na desce mam błąd  - check injection i ikona (chyba) ABS-a sie świeci

Wymieniłem map sensor, akurat miałem i nic się nie zmieniło.
Sprawdziłem napięcie na wtyczce map sensora - 4,95 , 4,65 i masa

Myślałem że może problem lezy we wtyczkach w skrzynce w komorze silnika, wyczyściłem i sprawdziłem połączenia, ale chyba nie odą tam kabelki z czujnika map sensora i czujnika zaworu KZFR. Nie miałem jak sprawdzić połączeń do przepustnicy.
Sprawdziłem rurki od podciśnienia - nie wydają się uszkodzone.

Czy problem może występować w zaworze podciśnienia (8200024427) ?

Po podłączeniu komputera, brak poprawnych odczytów ciśnienia kolektora dolotowego - cały czas jest tyle ile wynosi ciśnienie atmosferyczne.

Tuż przed pojawieniem się błędów, jak próbowałem ruszyć i lekko dodałem gazu, to obroty weszły na dość wysokie i mocno zaśmierdziało przypalonym sprzęgłem.
Ale mogło się tak stać, bo poszły wysokie obroty a auto stało lekko w dołku.

Macie pomysł co może być nie tak, albo gdzie idą przeowdy od map sensora i czujnika koła ZFR aby "przegwizdać"

Pozdrowienia
wleniu

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-06-2023, 21:44 przez wleniu.)

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op
Cytat:Na desce mam błąd  - check injection i ikona (chyba) ABS-a sie świeci
Na desce jest:
check injection i ESR/ESP wyłączony,
a świeci się ikona od ASR/ESP

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op temat rozwiązany,
problem był z wtyczką czujnika podciśnienia, nie stykało tam coś.
Musiałem rozebrać wtyczkę, podoginać blaszki i problem ustąpił.
Przy okazji przegwizdałem połączenie kablowe do komputera, ale to nie było wiarygodne, bo problemem było połączenie między pinami męskimi czujnika z żeńskimi wtyczki.

Udało się zdiagnozować podpinając się pod kompa (telefon i program piston lub car scanner) i patrzyłem sobie co się dzieje z ciśnieniem w kolektorze. Jak czujnik nie działał, to pokazywał -10mB, no i wskazania reagowały na ruszanie przewodami.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości