To są bardziej istotne objawy ale pytanie co z ładowaniem, najlepiej naładować akumulator poza samochodem (czymś lepszym niż ładowarka z lidla) i zrobić test opornicą. Testerom elektronicznym za bardzo nie wierzę ale .... też jakiś obraz stanu akumulatora powinny dać.
akumulator dla start&stop zwykły kwasiak...?
op
A mogę agm ładować czymś mocniejszym i się nie wykaszani? Czytałem że AGM nie można ładować zbyt dużym napięciem..i musi się sama wyłączyć.. kiedyś brałem ruski prostownik musiał się pogotować wybąblić do nawet 15,5v na mierniku i był naładowany. Tu nie wiem...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-01-2024, 14:44 przez lepio126.)
AGM to nadal akumulator kwasowy. W samochodzie np. Scenic IV dostaje 15.1V i jakoś nic mu się nie dzieje, w Mazdach potrafi nawet do 16V ładowanie podskoczyć.
Ładowarka z lidla zapewne ładuje do oszałamiającego 13.8V czy podobnego napięcia. Stosując prostownik bez automatycznego wyłączenia trzeba napięcia pilnować i nie zostawiać tego na noc bez nadzoru.
Podstawa to nie przekraczać 16V podczas ładowania żeby aku się nie zasiarczył.
W trybie repair czymś takim robię 15,85V i utrzymuje bezpiecznie niskim prądem ładowania przez 24h i się sam wyłącza. https://www.amazon.de/dp/B08FSPYMXW?ref_...uage=pl-PL Podłączam aku zawsze na jesień i wiosnę pod tą ładowarkę i problemów z akumulatorem brak. Ładowarki z Lidla robią 13,8V i się wyłączają (utrzymują dalej okolice 13V)
op
No ja też doładowywałem możliwie regularnie nawet latem i w sumie nie mam problemów z Aku raczej długo dosyć działały.
Pan w sklepie mówi że mój banner ma 11lat już i nie utrzymuje napięcia, 12.3v po ładowaniu choć ma jeszcze pojemność jakaś tam.. Kupiłem EFB Bars- jakaś podmarka autopartu za 340zl
Do każdego ze swoich aut wkładam akumulatory firmy fiamm. Problemie brak.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości