op
Witam. Mam taki problem, moze od poczatku. Podjechałem pod chate i cos zaczelo smierdziec z pod maski. Otworzyłem niby wszystko ok. Po powrocie do auta nie moglem odpali rozrusznik dziwnie krecil przy czym sie moco nagrzewal komputer zaczoł przygasac. Myslaem ze to wina aku wiec podpiolem pod inny efekt byl ten sam ale dodatkowo zaczelo sie kopcic z rozrusznika. Wiec wymienilem bezpiecznik aku Cal 1 komputer zaswiecil. Wkrecilem nowy rozrusznik. I historia sie powtorzyla. Bezpiecznik sie przepali a rozrusznik sie grzeje.Pomysly sie wyczerpaly wobec tego prosze o pomoc.
Zwarcie rozrusznik - aku
1. Przewe wszystkim - akumulator z samochodu. Istnieje realne zagrozenie pożarem.
2. Sprawdź przewód prąduwy (gruby) rozrusznik-akumulator - czy gdzieś izolacja nie została przetarta i czy nie dotyka gdzieś do obudowy rozrusznika (mieliśmy ostatnio taką przygodę z Kangoo, skończyło się stopieniem słupków akumulatora). 3. Sprawdź, czy... silnik się kręci (kluczem za wał) - i to na serio. Rozrusznik zatrzymany na siłę pracuje w stanie zwarcia i cały pobierany prąd przekształca na ciepło.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
A teraz jakies objawy? Moze aku padl? Albo rozrusznik sie przyblokowal
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
Skoro przewód był przetarty i robił zwarcie do masy (standard w wielu odmianach 1,9 dci), to powiem, co musieliśmy zrobic z kangoo, aby odżył:
- sprawdź akumulator, czy abu nie stopiły się słupki (jak to było u nas) albho zwory pomjiedzy celami: wystarczy na słupkach zmierzyć napięcie - czy jest jakiekolwiek powytżej 12,0 V - sprawdź rozrusznik (u nas spalił się wirnik i szczotkotrzymacz) - podłącz do sprawnego akumulatora ( plus tam gdzie był gruby przewód prądowy, minus do obudowy, uruchamiasz dotknięciem do styku tam gdzie był cienki przewód plusowy) Ma zakręcić i to z ochotą. Jeśli obraca sie jak z łaski, grzxeje się lub hałasuje - do elektryka na stół cvelem sprawdzenia. - jeśli to nic nie dało - do sprawdzenia moduł obok akumulatora (z bezpiecznikami i przekaźnikami) - poza tym jako podstawa: sprawdzenie modułu na klemie plusowej (z bezpiecznikami - pod katem przewodzenia, czy coś nie przepaliło się), same klemy o przewody prądowe - czy np. zaciśnięta końcówka nadal przewodzi prąd. No i - przetarty przewód koniecznie do wymiany na nieuszkodzony - izolowanie taśmą izolacyjną jest nieskuteczne na dłuższą metę (pod wpływem gorąca klej się topi i taśma odłazi); sprawdza się taśma kablowa energetyczna (wulkanizujaca się ) mplus nakładki np. z rurki pcv lub termokurczliwej. Nie ma co ryzykować z prowizorkami - tam są tak duże prądy, że o nieszczęście nietrudno ( Kangoo nie spaliło się tylko dlatego, ze słupek akumulatora stopił sie pod wpływem ciepła ze zwarcia i klema plusowa od akumulatora na szczęście odpadła. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-08-2015, 17:53 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Ale nie sprawdzałeś pod obciążeniem.
Wyjmij akumulator i podłącz pod niego jakis rozrusznik (sprawny) - jak zakreci - szukaj błędu w instalacji. Np. przypalonego złącza przewodu masowego .
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości