Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zwarcie przy wymianie oleju. Scenic III 1.6 pb


Bartekr
Zarejestrowani

op Wymieniałem dzisiaj olej z filtrem oleju.
Wszystko miałem już poskładane, stanąłem obok samochodu i słyszę spadający klucz.
Usłyszałem zwarcie.
Klucz wpadł pomiędzy filtr oleju a chłodnice.
Nie wiem czy zawarło do plusa alternatora czy do rozrusznika.
Wszystko działa normalnie.
Ładowanie mam 13.8v
Wyciągnąłem moduł ładowania, ten za akumulatorem rozebrałem i nic tam spalone nie jest.

Mam taki komunikat.
"Usterka ładowania akumulatora"

Co jeszcze sprawdzić?


Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka

[Obrazek: 307f960d141e81850e928e5d035f792f.jpg]

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

Skoro wszystko działa, może w chwili zwarcia wystąpił jakiś błąd, który wystarczy wykasować?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2023, 00:16 przez Proxima.)

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Odczyt błędów konieczny ale obstawiam uszkodzenie alternatora.

Odpowiedz
Bartekr
Zarejestrowani

op
(29-01-2023, 00:15)Proxima napisał(a): Skoro wszystko działa, może w chwili zwarcia wystąpił jakiś błąd, który wystarczy wykasować?
No właśnie kombinuje żeby jakimś cudem zainstalować pyclipa na andku 11 .
Jakoś czarno to widzę.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka

(29-01-2023, 06:37)wojteks napisał(a): Odczyt błędów konieczny ale obstawiam uszkodzenie alternatora.
Wiesz może w jaki sposób mógł się uszkodzić alternator skoro normalnie ładuje ?
Ps. Gdzie idzie ten cieniutki kabelek od alternatora?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2023, 10:29 przez Bartekr.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Kabelek jest wpięty do wtyczki w module USM, zaznaczyłem strzałką.
   

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

(29-01-2023, 10:28)Bartekr napisał(a): No właśnie kombinuje żeby jakimś cudem zainstalować pyclipa na andku 11
Działa bez problemu na andku 12, wcześniej używałem na 11, tak więc to żadna przeszkoda. Nawet jeśli to nie rozwiąże problemu, to dobrze znać błąd.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(29-01-2023, 10:28)Bartekr napisał(a): Wiesz może w jaki sposób mógł się uszkodzić alternator skoro normalnie ładuje ?
13.8V to nie jest normalne ładowanie nawet we współczesnych samochodach które mają alternator sterowany elektronicznie.

Odpowiedz
Bartekr
Zarejestrowani

op
(29-01-2023, 11:21)Proxima napisał(a):
(29-01-2023, 10:28)Bartekr napisał(a): No właśnie kombinuje żeby jakimś cudem zainstalować pyclipa na andku 11
Działa bez problemu na andku 12, wcześniej używałem na 11, tak więc to żadna przeszkoda. Nawet jeśli to nie rozwiąże problemu, to dobrze znać błąd.
Wydobyłem stary telefon. Na nim sobie poinstaluje.
Przynajmniej bez SIM i będę miał spokój z przerywaniem diagnostyki przez osoby 3

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka

(29-01-2023, 11:55)wojteks napisał(a):
(29-01-2023, 10:28)Bartekr napisał(a): Wiesz może w jaki sposób mógł się uszkodzić alternator skoro normalnie ładuje ?
13.8V to nie jest normalne ładowanie nawet we współczesnych samochodach które mają alternator sterowany elektronicznie.
Wiesz może jakie powinno być ?
Bo z tego co patrzyłem w logi z car scanner to kiedyś wahało się w okolicach 13.4

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2023, 12:15 przez Bartekr.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Chyba regulator napięcia w alternatorze nie wysyła danych synchronicznych do modułu UPC. Normalnie przy współpracy regulatora z UPC napięcie ładowania aku po uruchomieniu silnika wynosi blisko 15 V by po krótkim czasie spaść do 13,4-13,6. Brak komunikacji między UPC a regulatorem napięcia powoduje wyświetlenie komunikatu na tablicy wskaźników. Prawdopodobnie przyczyna tkwi w regulatorze napięcia.

Odpowiedz
Bartekr
Zarejestrowani

op
(29-01-2023, 13:06)andrzejwa napisał(a): Chyba regulator napięcia w alternatorze nie wysyła danych synchronicznych do modułu UPC. Normalnie przy współpracy regulatora z UPC napięcie ładowania aku po uruchomieniu silnika wynosi blisko 15 V by po krótkim czasie spaść do 13,4-13,6. Brak komunikacji między UPC a regulatorem napięcia powoduje wyświetlenie komunikatu na tablicy wskaźników. Prawdopodobnie przyczyna tkwi w regulatorze napięcia.
Co prawda krótki czas ale widać że napięcie wysokie podczas pracy.
A po zgaszeniu silnika opada do spoczynkowego. [Obrazek: ddd996be65efa4b311706013d9acbe12.jpg]

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości