Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zmiana silnika SCenic 3 2013


Proxima
Zarejestrowani

Tak już czysto teoretyzując, nie znalazłem co prawda Valeo V40 dla F4R, istniały natomiast Dustery z F4R na sterowniku V42, bardzo podobnym do V40. Być może jakiś magik-frankenstein potrafiłby ulepić z tych softów czy też samych map jakiegoś potwora... tj. zakładając, że zdobyłby taki sterownik, bądź wyciągnął jakoś soft z reproga, bo tej wersji Dustera nie było chyba na rynkach europejskich - oferty ze sterownikami (np. 237102035R ) znajduję jedynie na wschodzie i w ameryce południowej... Jest też jeszcze kwestia tego, czy to automat czy manual, bo tu niedopasowanie pewnie by bruździło jak w Sc II...

Wyobraźcie sobie takie coś w ogóle: Scenic III z silnikiem 2.0 przeszczepionym z Megane II, ze sterownikiem od 1.2 (chyba, że cały sterownik od 1.6, a nie tylko wsad) na sofcie z ruskiego Dustera  Lol Lol Gdyby tak się dało, to by było piękne  Lol

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-03-2023, 22:59 przez Proxima.)

Odpowiedz
mryogus
Zarejestrowani

op Słyszałem o tym dusterze ale nie mogłem znaleźć takiego stera a głupie pytanie jestem w stanie to oszukać np podpinając pod czujnik wału ? Z niego chyba jest brany gmp?

Wysłane z mojego moto g71 5G przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

Szczerze mówiąc to nie wiem, rozważałem to w swoim przedostatnim poście, i tego właśnie dotyczył usunięty fragment, bo stwierdziłem, że to co tam napisałem kupy się nie trzyma. 
Na pewno będzie problem niezgodności elektrycznej sygnału, gdyż czujnik wałka jest czujnikiem typu halla, a czujnik wału jest indukcyjny.
Czytałeś mój przedostatni post o K4M848? Może warto rozważyć taki eksperyment. Stracisz sterowanie KZFR, ale już teraz bez czujnika wałka i na niewłaściwym silniku nie wiadomo, czy nie ma z niego więcej szkody niż pożytku.
Co do Dustera, wiem że ten soft jest na płytce reproga, natomiast pytanie jak go wyciągnąć... Ewentualnie zamów sterownik z Brazylii lub Argentyny xD xD Nawet wtedy to jedna wielka niewiadoma.

Odpowiedz
mryogus
Zarejestrowani

op Jeszcze jedna sprawa clipa miałem od niedawna i w zasadzie uczyłem się go obsługiwaćBiggrin błąd jest jak wyżej czyli 034066 obwód walka rozrzadu ale .... Z boku jest jeszcze w takim dymku rozwinięcie błędu tzn błędna informacja z czujnika indukcyjnego ...koła zamachowego teraz to wogole jajca

Wysłane z mojego moto g71 5G przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi mryogus za ten post post:
  • Michał 1984
szymin89
Zarejestrowani

Moe jest to informacja że pozycja walka rozrządu nie jest zsynchronizowana z pozycją wału korbowego?

Odpowiedz
mryogus
Zarejestrowani

op Te błędny dziwne mam jeszcze Megane 1.6 i po odpięciu wtyczki walka jest inny błąd coś tam o zębach walka

Wysłane z mojego moto g71 5G przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
mryogus
Zarejestrowani

op No i wreszcie się udało do tego silnika pasował bez błędów sterownik od silnika 848 k4m . Za zaangażowanie i pomoc bardzo dziękuję i polecam kolegę Proxima ;)

Wysłane z mojego moto g71 5G przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

Nie ma za co, a i z polecaniem nie przesadzajmy, bo to brzmi jakbym z kolegą siedział i majstrował przy aucie, a po prostu prowadziliśmy żywą dyskusję na ten temat na PW  Lol

O dziwo udało się zdobyć wspomniany wcześniej wsad od ruskiego Dustera na silniku F4R i sterowniku V42. Pomimo dużego (wewnętrznego) podobieństwa między V40 i V42, ostatecznie po analizie pinoutów i schematów zgodnie uznaliśmy, że eksperyment ze wsadem od dustera nie wypali, gdyż jest tam na wtyczce trochę więcej sygnałów, co wynika chyba z tego, że w Dusterze nie ma UCM jak w scenicach, a jego funkcjonalność jest rozproszona na inne moduły. Zapewne V40 przyjąłby program i byłaby z nim komunikacja, ale to wszystko, na co bym liczył.

Tak więc padło na sterownik od K4M848, który nie posiada czujnika wałka ani KZFR. Naturalną konsekwencją pierwszego jest brak błędu czujnika wałka, natomiast drugiego - zapewne brak sterowania KZFR. K4M848 bez KZFR ma ok. 10 koni mniej od K4M858 z KZFR, podejrzewam więc, że F4R z "wyłączonym" KZFR będzie miał odpowiednio mniej mocy od prawidłowo wysterowanego F4R, ale pewnie i tak więcej od K4M.

Myślę, że to mimo wszystko lepsze chyba od nieusuwalnego błędu na desce i KZFR które w sumie nie wiadomo, czy w ogóle działało czy nie, jako że (jak rozumiem) sterownik od K4M korzysta z danych z czujnika wałka do sterowania KZFR.

Mam nadzieję, że mryogus za jakiś czas opisze wrażenia z użytkowania auta po przejechaniu większej liczby kilometrów ;)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-03-2023, 21:08 przez Proxima.)

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Proxima za ten post post:
  • andrzejwa, scrabi
Ghostman
Zarejestrowani

Czyli co, masz 2.0 w benzynie w sceniku 3 po lifcie w manualu? Wszystkie funkcje auta po za tym kołem zmiennych faz działają? Ile paliwka pije?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości