mryogus
10
0
1
1
SC III ph II
2013
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Grodzisk Wielkopolski
mryogus
Zarejestrowani
— 04-02-2023, 21:56
op
Witam zmieniłem silnik w.scenicu 3 2013 rok był 1.2 tce 115km wypalone tłoki opiłki wszędzie itp założyłem 2.0 16v f4r z Megane 2 2003 r autko odpaliło i chodzi na sterowniku V40 Valeo ale na wsadzie 1.6 16v.No i pytanie jak zmienić mapy wsad od 2.0 16v do tego sterownika i czy jest to wykonalne? Chce to zrob ponieważ wywala błąd czujnika walka rozrzadu którego w 2.0 16b f4r niema błąd clip 034066
pio555 napisał 04-02-2023, 22:06:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-02-2023, 22:06 przez pio555.)
•
twilk7
4,264
17
2603
876
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 04-02-2023, 22:41
Prościej będzie wyciąć błąd ze sterownika.
Wysłane przy użyciu Tapatalka
•
Proxima
620
7
263
76
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Rumia
Proxima
Zarejestrowani
— 04-02-2023, 23:54
Niewiele wiem na temat Sc III, ale tyle co na szybko wyszukałem, to nie było tam silnika 2.0 F4R, tylko 2.0 M4R, dwie zupełnie różne jednostki (pierwsza to "klasyczne" 2.0 16V renault, druga natomiast to silnik Nissana). Oczywiście mapy jak i zresztą całe sterowniki do tych silników są zupełnie różne. W Megane III natomiast chyba tylko uturbione F4R były. Więc wsadu nie zmienisz, bo o ile się nie mylę, takowy nie istnieje (chociaż może ktoś mnie wyprowadzi z błędu).
Tak troszkę na pocieszenie. Może to nie to samo, bo Sc II a nie Sc III, i sytuacja właściwie odwrotna, ale eksperymentalnie jeździłem kilkaset kilometrów na ECU od 2.0 16V założonym na silniku 1.6 16V i w sumie nic się niepokojącego nie działo. K4M i F4R to po prostu bardzo podobne jednostki, tyle że o innej pojemności. Na hamowni co prawda nie byłem, więc nie wiem, jaki wpływ na osiągi ma takie niedopasowanie map, nie wiem też jaki wpływ na pracę ma ów błąd w Twoim odwrotnym przypadku.
Skąd pomysł na akurat ten silnik???
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-02-2023, 23:55 przez Proxima.)
•
wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 05-02-2023, 05:07
(04-02-2023, 23:54)Proxima napisał(a): Skąd pomysł na akurat ten silnik? Zapewne stąd, że 1.6 nie jedzie a 1.2 już miał.
•
mryogus
10
0
1
1
SC III ph II
2013
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Grodzisk Wielkopolski
mryogus
Zarejestrowani
— 05-02-2023, 11:41
op
Panowie więc pomysł z tad że 1.2 tce h5f są mega awaryjne ciągle kłopoty z dziurami w tłokach i wyciągnięty rozrząd no i najważniejsze koszty ok 8tys słupek 10tys cały silnik a że lubię wyzwania kupiłem całe Megane 2 2.0 16v za 3tys więc sami wiecie było trochę rzeźby ale się udało autko chodzi no ale jest ale wiem że silniki podobne więc wstawiłem sterownika od k4m 1.6 16v tyle że nie wzięłem pod uwagę owego czujnika obrotów walka ssacego teraz tylko jeden błąd w sterowniku pod clipem 034066 miałem pomysł żeby zgrać mapę z sagema s3000 i wgrać na Valeo v40 ale czy to zagada ?
•
szymin89
419
1
85
43
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Berlin/Augustów
szymin89
Zarejestrowani
— 05-02-2023, 12:59
Grubo poleciałeś, najprościej i najbezpieczniej było by jechać do jakiegoś tunera, powiedzieć co i jak. Wciął by błąd, jak by była potrzeba to i sondę lambda za katalizatorem i zrobił mapę taką jak trzeba co by się tłoki w pancernym f4r nie wypaliły.
Jesteś i tak zarobiony skoro Megi kosztowała Cię 3 koła a wszystko zrobiłeś sam.
•
Proxima
620
7
263
76
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Rumia
Proxima
Zarejestrowani
— 05-02-2023, 13:07
(05-02-2023, 11:41)mryogus napisał(a): miałem pomysł żeby zgrać mapę z sagema s3000 i wgrać na Valeo v40 ale czy to zagada ? Obawiam się, że tylko Ty możesz na to odpowiedzieć. S3000 i V40 mimo identycznego wyglądu, w środku mają zupełnie co innego. Sama pamięć mikrokontrolerów w przypadku pierwszego to 512KB, w przypadku drugiego to 1MB, chociaż nie znaczy to jeszcze, że cała jest wykorzystana. To co przeważnie nazywa się mapą to tylko jakiś tam fragment wsadu(w S3000 bodajże 64KB), nie wiem czy dałoby się ten fragment przerzucić z jednego do drugiego, no i pytanie czy zlikwidowałoby to błąd - chociaż jak ludzie na forach proszą o DTC off to wrzucają właśnie te 64KB mapy w obu przypadkach.
Natomiast jak sobie porównuję wzrokowo jakieś pliki z sieci od V40 i S3000, to w tych od V40 jest znacznie więcej danych w tych 64KB, gdzie w S3000 jest dużo pustej przestrzeni po prostu. Podejrzewam więc, że sama struktura danych tych map jest niekompatybilna...
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Proxima za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Proxima for this post
• mryogus
mryogus
10
0
1
1
SC III ph II
2013
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Grodzisk Wielkopolski
mryogus
Zarejestrowani
— 05-02-2023, 13:19
op
(05-02-2023, 12:59)szymin89 napisał(a): Grubo poleciałeś, najprościej i najbezpieczniej było by jechać do jakiegoś tunera, powiedzieć co i jak. Wciął by błąd, jak by była potrzeba to i sondę lambda za katalizatorem i zrobił mapę taką jak trzeba co by się tłoki w pancernym f4r nie wypaliły.
Jesteś i tak zarobiony skoro Megi kosztowała Cię 3 koła a wszystko zrobiłeś sam.
Było trochę zabawy a co do wycięcia błędu właśnie.to zrobiłem sterownik wrócił i to samo błąd się świeci jak przed będzie poprawial ale męczynie to wysyłanie i odsyłanie sterownika a autko aż kusi żeby kulac km
(05-02-2023, 13:07)Proxima napisał(a): (05-02-2023, 11:41)mryogus napisał(a): miałem pomysł żeby zgrać mapę z sagema s3000 i wgrać na Valeo v40 ale czy to zagada ? Obawiam się, że tylko Ty możesz na to odpowiedzieć. S3000 i V40 mimo identycznego wyglądu, w środku mają zupełnie co innego. Sama pamięć mikrokontrolerów w przypadku pierwszego to 512KB, w przypadku drugiego to 1MB, chociaż nie znaczy to jeszcze, że cała jest wykorzystana. To co przeważnie nazywa się mapą to tylko jakiś tam fragment wsadu(w S3000 bodajże 64KB), nie wiem czy dałoby się ten fragment przerzucić z jednego do drugiego, no i pytanie czy zlikwidowałoby to błąd - chociaż jak ludzie na forach proszą o DTC off to wrzucają właśnie te 64KB mapy w obu przypadkach.
Natomiast jak sobie porównuję wzrokowo jakieś pliki z sieci od V40 i S3000, to w tych od V40 jest znacznie więcej danych w tych 64KB, gdzie w S3000 jest dużo pustej przestrzeni po prostu. Podejrzewam więc, że sama struktura danych tych map jest niekompatybilna...
Kurcze nareszcie konstruktywna odpowiedź czy to ma sens więc myślę że dtc off i tzw chip będzie lepsza opcja zwłaszcza że chciałbym gaz zalozyc
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-02-2023, 13:20 przez mryogus.)
•
mryogus
10
0
1
1
SC III ph II
2013
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Grodzisk Wielkopolski
mryogus
Zarejestrowani
— 12-03-2023, 14:37
op
Niestety po bataliach twierdzą że w tym sterowniku nie można zrobić dtc off
Wysłane z mojego moto g71 5G przy użyciu Tapatalka
•
Proxima
620
7
263
76
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Rumia
Proxima
Zarejestrowani
— 12-03-2023, 17:19
(12-03-2023, 14:37)mryogus napisał(a): Niestety po bataliach twierdzą że w tym sterowniku nie można zrobić dtc off
Wysłane z mojego moto g71 5G przy użyciu Tapatalka
(edit: tu było trochę tekstu, ale były to bzdury, więc wywaliłem)
BYĆ MOŻE jest wyjście. Otóż nie wszystkie silniki K4M w ScIII/MIII mają przestawiacz faz - co najmniej silnik K4M848 go nie posiada, i z tego co widzę po zdjęciach, nie mają też czujnika wałka (przynajmniej nie ma go w tym samym miejscu co w innych K4M). Być może wgranie map z tego silnika byłoby rozwiązaniem problemu - pytanie, czy nie pojawiłyby się inne. Z błędem czujnika wałka i na niewłaściwym silniku przestawiacz i tak pewnie nie pracuje w 100% prawidłowo.
Tylko w zasadzie łatwiej napisać, niż zrobić, bo znalezienie właściwego wsadu nie jest proste. Z pewnością znajduje się on na płytkach Reproga, natomiast pliki tam są zaszyfrowane więc niewiele to da. Zdobycie wsadu bądź sterownika zaprogramowanego pod taki silnik może samo w sobie być wyzwaniem...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-03-2023, 17:19 przez Proxima.)
•
|