scrabi
32,613
103
12218
10,522
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 26-02-2015, 17:32
op
Witajcie.Powiedzcie mi czy da się w miarę normalny i niedrogi sposób zmienić manualna klime na klimatronic? Co bym musiał kupić z części i czy samemu da rade?
Jesli jest gdzieś podobny temat to prosze o przeżucienie go , bo szukałem ale 0 rezultatów.
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
pio555
31,643
127
11331
3,097
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 26-02-2015, 18:07
Wszystko się da.... tylko czy się opłaca bo w/g mnie nie
Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2015, 18:07 przez pio555.)
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
bartas
4,018
22
382
285
INNY
2005
INNY
Kielce
bartas
Zarejestrowani
— 26-02-2015, 18:19
Do rozebrania pół auta i kupa kasy do wydania. Wg. mnie nie opłacalne i nie warto.
Oprócz panelu sterującego trzeba zamontować czujnik temperatury w lusterku wewnętrznym, zewnętrznym, nasłonecznienia w desce rozdzielczej itd. itp - zapewne dużo więcej rzeczy do zrobienia. Kilka kabli zapewne trzeba dorobić, całość zaprogramować.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi bartas za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to bartas for this post
• scrabi
scrabi
32,613
103
12218
10,522
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 26-02-2015, 20:44
op
(26-02-2015, 18:19)bartas napisał(a): Do rozebrania pół auta i kupa kasy do wydania. Wg. mnie nie opłacalne i nie warto.
Oprócz panelu sterującego trzeba zamontować czujnik temperatury w lusterku wewnętrznym, zewnętrznym, nasłonecznienia w desce rozdzielczej itd. itp - zapewne dużo więcej rzeczy do zrobienia. Kilka kabli zapewne trzeba dorobić, całość zaprogramować. oki czyli ogólni kupa roboty kasy.W takim układzie nawet nic nie będe kombinował.
Temat mozna uznać za zakończony ,można zamknąć.
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
Asia
19,906
29
5659
2,582
SC II ph II
2008
1.9 dCi 130KM, 2007-2009
Sandomierz
Asia
Kobiety
— 26-02-2015, 21:47
Nie zamykamy tematów technicznych
Wysłane z mojego C1505 przy użyciu Tapatalka
•
kuna
14
0
3
0
SC II ph I
2006
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Dąbrowa Górnicza
kuna
Zarejestrowani
— 12-08-2015, 21:18
A ja nie bardzo tęsknię za klimatronikiem wolę manual. W passacie miałem i wada tego rozwiązania dotyczy specyficznej sytuacji mianowicie kiedy już mamy wychłodzone wnętrze do ustawionego poziomu np 22 a na dworze jest ok 30 lub więcej to podczas długiej podróży z kompletem pasażerów klima wpuszczała troszkę schłodzone powietrze ale odczuwało się w nim dużo wilgoci. Wynika to ze specyfiki działania klimy otóż jeśli jest już osiągnięta temperatura wnętrza to sprężarka nie osiąga maks ciśnienia tylko idzie na "pół gwizdka" co powoduje że, parowniku wytrąca się woda. W manualu natomiast sprężarka chodzi na max ciśnienie cały czas więc jeśli jest sprawna to potrafi zamrozić parownik. Ustawienie temperatury w manualu odbywa się dopuszczeniem ciepłego powietrza w całym zakresie regulacji a w klimatroniku dopiero przy wyższych ustawieniach temperatur np w okresie jesieni.
Jest natomiast różnica w zużyciu paliwa na korzyść klimatronika.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi kuna za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to kuna for this post
• Highwayman1990
Patrys4891
8,002
17
2457
717
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 13-08-2015, 08:42
Czy jesteś pewny tych informacji?
Ja co prawda nie studiowałem jak to jest w szczeniakach ani innych nowszych samochodach, ale za to wiem jak jest to zrobione w Safrane.
Jest tam tzw mieszalnik. Jest tam komora z nagrzewnicą, przez którą zawsze płynie płyn chłodniczy oraz komora z parownikiem od klimy. Sprężarka może być włączona lub nie. jak w manualu.
Regulacja temperatury odbywa się przez odpowiednie sterowanie przepływem powietrza przez te dwie komory w takich proporcjach, żeby uzyskać żądaną temperaturę.
W manualnej klimatyzacji zamknij sobie obieg na wewnętrzny a po jakimś czasie otwórz. Też będziesz miał wilgotne powietrze.
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 13-08-2015, 09:57
Wiem, że w Paskach B5 narzekano na climatronic, że jeszcze nie dopracowany itp. itd., może właśnie o to chodziło. Ja tam wilgoci nie odczuwam nawet przy różnicy 10+°C między zewnątrz a wewnątrz, choć ostatnio na automacie szyby parowały mi podczas przejazdu o 3 - 4 rano przez Puszczę Piską (wpadałem w pasma mgły i chwila moment para na szybie).
•
daronson
137
2
19
11
SC II ph II
2007
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Łowicz
daronson
Zarejestrowani
— 27-04-2019, 17:10
(26-02-2015, 17:32)scrabi83 napisał(a): Witajcie.Powiedzcie mi czy da się w miarę normalny i niedrogi sposób zmienić manualna klime na klimatronic? Co bym musiał kupić z części i czy samemu da rade?
Jesli jest gdzieś podobny temat to prosze o przeżucienie go , bo szukałem ale 0 rezultatów. Mimo iż jest 2019 to może się komuś przyda
https://www.youtube.com/watch?v=BfbmHOh_QXQ&t=1823s
Pozdrawiam
Aj
.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-04-2019, 17:11 przez daronson.)
3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi daronson za ten post post:3 użytkowników postawiło Thank You to daronson for this post
• , Mati, PRZEMO
czeslaw91
5
0
0
0
SC III ph I
2016
1.6 dCi 130 2016-
Gdańsk
Pewnie, że się przyda! Dzięki wielkie! Też chcę się zabrać za taką wymianę.
•
|