Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zmiana biegów, a obroty silnika


maciej1486
Zarejestrowani

op Dziś zauważyłem taki oby nie problem...

Jadę załóżmy na 3 biegu mam 2500 obrotów wrzucam 4 jest ok. Rozpędzam auto do 3000tyś obrotów na 4 biegu zmieniam na 5, a obroty przez kilka sekund no może inaczej przez krótką chwilę jakby zostały w miejscu i dopiero opadają. Po prostu nie opadają tak szybko jak przy zmianie biegów na niższych obrotach.

Dodam, ze auto nie ma drgań na luzie czy innych obrotach.
Nie hałasuje przy gaszeniu silnika.
Biegi wchodzą idealnie i delikatnie.
Pedał sprzęgła ,,łapie,, Mniej niż w połowie swojego zakresu czyli niżej dołu niż góryBiggrin

Jedyne co jeszcze zauważyłem to tylko to jak na zimnym silniku ruszam to np przy 15km/h czuję stuknięcie na pedale gazu. Tak jakby ktoś dynamicznie puknął w coś metalowego.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2015, 22:19 przez maciej1486.)

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

maciej1486 napisał(a):przez krótką chwilę jakby zostały w miejscu i dopiero opadają.
tak jakby sprzęgło się delikatnie chciało ślizgać...
maciej1486 napisał(a):ruszam to np przy 15km/h czuję stuknięcie na pedale gazu
również wyczuwam jakieś puknięcie na pedale gazu ale może przy mniejszej prędkości

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

op Napisałem tą prędkość tak orientacyjnie czasem puknie przy 10 czasem przy 15 km/h.
A co do sprzęgła to by się tylko ślizgało na wyższych obrotach ?

Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

Te stukanie przy niskich prędkościach to obstawiam dwumasę Sad

Ale te obroty zostają ci na liczniku i silniku czy tylko na liczniku?

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

op To nie stukanie tylko 1 pukniecie i pojawia mi sie tylko 1 przy ruszeniu pozniej jak silnik cieply to juz sie nie pojawia;)

Obroty na silniku i liczniku

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

To może anioł stróż Lol

Ale tak poważnie może to być poduszka przy skrzyni biegów.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
Fyox
Zarejestrowani

Tak samo mam to pęknięcie na zimnym przy ruszaniu

Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

co do obrotów bym obstawiał sprzęgło. A nie masz tak że jedziesz np mając 1500 na 5 i dasz opór to że obroty rosną a auto nie jedzie?

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

op Nie nie tak nie mam. W Lagunie ślizgało nam się sprzęgło to właśnie tak było, ze dusiłem gaz obroty w górę a auto w miejscu.
Tutaj jest tak, ze samochód normalnie jedzie itp tylko na tych wyższych obrotach przy zmianie biegów tak jakby trochę zamulało Thumbup

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

"Zawieszanie" obrotów przechodziłem w Peugeocie (ale w benzynie) - po długich bojach wynik: objaw ustąpił po wymianie silnika krokowego oraz czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP-sensor).
Tu zaczął bym od diagnozowania w kierunku map-sensora.
Co do stuknięcia - także w Peugeocie - było. Pierwsza przyczyna to zerwana poduszka silnika, druga - wybita tylna tuleja przedniego wahacza.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości