Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zerwany gwint śruby trzymającej cewkę zapłonową


Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Witajcie.

Jak w temacie mam zerwany gwint m8 do mocowania cewki zapłonowej. Skutkiem tego cewka siedzi jedynie na wcisk.

Chciałem ten gwint przegwintować ponownie- tylko nie wiem czy można to zrobić na aucie?

Czy resztki z gwintownika nie wpadną mi gdzieś gdzie nie trzeba?

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Zastosuj system recal, czyli naprawa gwintu sprężynką

https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-napr...gKw7fD_BwE

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2019, 21:13 przez Grzegorz Łubieński.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Grzegorz Łubieński za ten post post:
  • kiwikrakow
filozof
Zarejestrowani

Możesz to na aucie zrobić, tylko trzeba uważać. Oczywiście, że opiłki mogą wpaść, wystarczy dmuchnąć powietrzem. Byle do silnika nie wypadły.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op no właśnie o to mi chodziło, czy przypadkiem gdzieś do silnika mogą się dostać? Oczywiście przy założeniu że świeca jest na miejscu

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
kiwikrakow
Zarejestrowani

Online
można założyć system jak powyżej, można delikatnie prze gwintować (mając założone świece!a miejsce cewki wypełnić czym by tam nic nie wpadło, najlepiej jeszcze zakleić otwór taśma, później wydmuchać), można na kleju do gwintów osadzić. można wkleić na kleju do metalu kawałek pręta m8 i mieć nakrętkę od góry. ja kiedyś w takiej sytuacji robiłem sposobem 3 z filmiku https://www.youtube.com/watch?v=uGQ0ejRVshM
ale chyba sprężynka jest najmniej inwazyjna

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-08-2019, 10:53 przez kiwikrakow.)

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Chyba zdecyduję się na wklejenie tej śruby na klej do gwintów bo póki co nie mam czasu i narzędzi na poprawienie tego gwintu a teraz się okazuje że od wibracji cewka się podnosi i nie ma dobrego styku

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
rafal18031988
Zarejestrowani

Nawin teflon na śrubę i będzie git, cewka będzie się trzymać

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Wkleiłem śrubę na klej anaerobowy i wkręciłem. Póki co cewka się trzyma

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op No dobra

Temat wrócił ale w trochę innej formie
 Okazuje się że cewka na drugim cylindrze nie trzyma się na wcisk. Lata luźno jakby odbijała sprężynka która nachodzi na świecę. Wiem że to druciarstwo ale czy do czasu nagwintowania otworu pod stopkę trzymającą świecę mogę np. trytką którą owinę za żebra kolektora ssacego, docisnąć cewke do świecy?
Chyba że ktoś wie dlaczego tak cewka może latać luźno?

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

Choć znam sprawę z sc1, to pamiętam że nowe uszczelki powodowały że cewka wchodziła na wcisk raczej a gdy uszczelka zmęczona, to było luźno

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości