Kapitan Powolny
1,050
1
136
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Witajcie.
Jak w temacie mam zerwany gwint m8 do mocowania cewki zapłonowej. Skutkiem tego cewka siedzi jedynie na wcisk.
Chciałem ten gwint przegwintować ponownie- tylko nie wiem czy można to zrobić na aucie?
Czy resztki z gwintownika nie wpadną mi gdzieś gdzie nie trzeba?
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
292
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
Zastosuj system recal, czyli naprawa gwintu sprężynką
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-napr...gKw7fD_BwE
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2019, 21:13 przez Grzegorz Łubieński.)
filozof
5,203
19
1614
1,922
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 13-08-2019, 07:17
Możesz to na aucie zrobić, tylko trzeba uważać. Oczywiście, że opiłki mogą wpaść, wystarczy dmuchnąć powietrzem. Byle do silnika nie wypadły.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
Kapitan Powolny
1,050
1
136
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
no właśnie o to mi chodziło, czy przypadkiem gdzieś do silnika mogą się dostać? Oczywiście przy założeniu że świeca jest na miejscu
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
kiwikrakow
4,183
21
3427
6,212
SC III ph I
2010
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
KrakoWieliczka
można założyć system jak powyżej, można delikatnie prze gwintować (mając założone świece!a miejsce cewki wypełnić czym by tam nic nie wpadło, najlepiej jeszcze zakleić otwór taśma, później wydmuchać), można na kleju do gwintów osadzić. można wkleić na kleju do metalu kawałek pręta m8 i mieć nakrętkę od góry. ja kiedyś w takiej sytuacji robiłem sposobem 3 z filmiku https://www.youtube.com/watch?v=uGQ0ejRVshM
ale chyba sprężynka jest najmniej inwazyjna
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-08-2019, 10:53 przez kiwikrakow.)
Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
•
Kapitan Powolny
1,050
1
136
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Chyba zdecyduję się na wklejenie tej śruby na klej do gwintów bo póki co nie mam czasu i narzędzi na poprawienie tego gwintu a teraz się okazuje że od wibracji cewka się podnosi i nie ma dobrego styku
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
rafal18031988
559
2
159
68
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
zabrze
Nawin teflon na śrubę i będzie git, cewka będzie się trzymać
•
Kapitan Powolny
1,050
1
136
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Wkleiłem śrubę na klej anaerobowy i wkręciłem. Póki co cewka się trzyma
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
Kapitan Powolny
1,050
1
136
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
No dobra
Temat wrócił ale w trochę innej formie
Okazuje się że cewka na drugim cylindrze nie trzyma się na wcisk. Lata luźno jakby odbijała sprężynka która nachodzi na świecę. Wiem że to druciarstwo ale czy do czasu nagwintowania otworu pod stopkę trzymającą świecę mogę np. trytką którą owinę za żebra kolektora ssacego, docisnąć cewke do świecy?
Chyba że ktoś wie dlaczego tak cewka może latać luźno?
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
Binio
1,679
9
319
662
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
Binio
Zarejestrowani
Online
— 08-07-2024, 12:45
Choć znam sprawę z sc1, to pamiętam że nowe uszczelki powodowały że cewka wchodziła na wcisk raczej a gdy uszczelka zmęczona, to było luźno
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
•
|